Åbent brev til Folketinget omkring Tolke underskriftindsamling


Gæst

#26

2015-05-19 09:01

De Tolke har vist deres støtte, og gjort det en hel del nemmere, for jer politikere, SÅ Det burde være en selvfølge..............

Gæst

#27

2015-05-19 09:21

Selvfølgelig skal tolkene og deres familie beskyttes og have asyl - alt andet er uanstændigt!

 


Gæst

#28

2015-05-19 09:50

Det var det samme for os i Jugoslavien. Tolkene gjorde ikke bare at vi kunne tale med lokalbefolkning, men også at vi kunne finde rundt i lokalkulturen og magtsystemerne for at finde frem til dem med indflydelse, og for overhovedet at kunne finde rundt i landskabet - netop specielt minefelter, skjulte paramilitære lejre, farlige veje (en større risiko end man skulle tro), smuglerruter, våbenlagre, m.m. Tolkene blev tit jagtet af deres *egne* ekstremistiske/paramilitære grupper, netop fordi tolkene gjorde det muligt for vores missioner at lykkes - og dermed gjorde det muligt for os, at udgøre et alternativ for lokalbefolkningen til de ekstremistiske/paramilitære grupper, som kun holdt konflikten igang for egen vindings skyld. Ofte var det præcis derfor at tolkene gav os deres hjælp, og ikke for penge eller andet. Tolkene fortjener på enhver måde vores støtte og hjælp - herunder og også at få asyl - efter at have hjulpet vores missioner, givet os en chance for at gøre en positiv forskel, og have været med til at passe på vores folk.
DA

#29

2015-05-19 15:05

Tak for at vise anstændighed i en mere og mere kold og kynisk verden. People are people.


Gæst

#30

2015-05-19 15:09

Man skal hjælpe sine venner, når de er i nød. I det hele taget skal man altid hjælpe sine venner.

Gæst

#31

2015-05-19 16:12

Har været udsendt til Afghanistan på hold 9 og de tolke der hjalp os satte deres liv på spil sammen med os og de fortjener at få hjælp og ikke bare smidt væk på så en utaknemlig og selvisk måde som vor regering har gjort!!!


Gæst

#32

2015-05-19 22:52

Fordi jeg selv har været der. Jeg er præst i Forsvaret, og ønsker at vi skal handle anstændigt overfor folk, der har sat deres eget og deres familiers liv på spil, så vore soldater kunne løse opgaven en smule mere sikkert. Vi skal handle mod andre, som vi gerne selv vil behandles.

Gæst

#33

2015-05-19 23:11

Fordi de hjalp vores soldater i Afganistan, og fordi jeg hørte på tv at een af soldaterne stadig er ven med dem , og ved at de lever livet farligt fordi de hjalp vores soldater

Gæst

#34

2015-05-20 05:56

Jeg skrev under fordi jeg mener det eneste anstændige er at byde de tolke velkommen i Danmark

Gæst

#35

2015-05-20 07:27

Jeg skrev under fordi man som regering ikke bør løbe fra de løfter der er givet. Man kan næsten sige: "Det er almindeligt for den regering vi har"
Når vi involverer os i udenlandske operationer som gjort, må vi også betale de følgeomkostninger der kommer med. Det være sig tolke, skadende soldater osv. Alt andet er hykleri og uværdigt. Derfor skriver jeg under..

Gæst

#36

2015-05-20 12:21

Fordi man kan ikke bare lade folk i stikken, der har sat deres liv på spil for Danmark. Uanset nationalitet.
Når det så er sagt, KUNNE MAN JO NÆGTE ET TILSVARENDE ANTAL INDVANDRE DER VIL TIL DANMARK, DER KOMMER SOM BEKVEMMELIGHED.

Gæst

#37

2015-05-20 16:03

For at medvirke til en anstændig behandling af de afghanske tolke!

Gæst

#38

2015-05-20 20:16

Har selv været udsendt 2 gange til Afghanistan.

Gæst

#39

2015-05-20 21:22

Dear Sir Madam
I worked closely with with Danish friends shoulder by shoulder the Danish national flag on my left arm , as an afghan I did my best to save the soldiers life,we all worked as a bothers and for one aim that was finishing the terrorists, I am happy for my all Danish friends they get back to their home a lives , the Danish defence promised that no one will be left behind in Afghanistan, dear sir I was also a member of your soldiers who was fighting against taliban , after the draw down of coalition forces from Afghanistan taliban threat me 3 times , 2 times by official letter and 1 time by phone call to my dad so please save my life , since I got the last threat letter and phone call from taliban (3 February) I am away from him and hide in place , home was the most safyest place for me ,but when they get to me into my door so I have no any other place . So please help me before I get kill by the taliban

Gæst

#40

2015-05-21 12:10

Fordi de har hjulpet vores jenser, så SKAL vi stå ved vores ord og hjælpe dem.

Gæst

#41

2015-05-21 19:15

Det er da åbenlyst urimeligt at Danmark ikke vil hjælpe tolke, der har hjulpet Danmark, når de nu står i lort til halsen.

Gæst

#42

2015-05-22 08:41

En værdig sag!

Gæst

#43

2015-05-22 16:01

Man lader ikke dem i stikken, som har ydet en stor indsats for en. Ja, de har endda sat eget og evt. familiens liv på spil. Det ville være rart hvis vi for en enkelt gangs skyld, kunne blive fri for uanstændigt politisk spil og de værste sider af ideologi.
Inge

#44

2015-05-22 16:16

Fordi jeg mener at når man lover noget skal man holde det, 


Gæst

#45

2015-05-22 17:39

Det er fuldstændig fundamentalt at man ikke forråder sine venner og allierede

Gæst

#46

2015-05-22 18:00

For retfærdighedens skyld og fordi Danmark har brug for at vise sine virkelige sider som er åbenhed og tolerance og ikke idioti og USA's tøffelhelte.

Gæst

#47

2015-05-22 18:22

Fordi det ikke kan passe at nogle politikere ikke tænker på, at det betyder noget for vores soldater!

Gæst

#48

2015-05-22 18:33

Fordi jeg synes det er vigtig at hjælpe nogle der er i nød, specielt når vi selv har sat dem i den situation!

Gæst

#49

2015-05-23 06:24

Vi kan ikke være andet bekendt

Gæst

#50

2015-05-23 08:01

Det er en uværdig adfærd som vores regering og andre politkere lægger forn dagen her. Det er udpræget dårlig moral og manglende anstændighed, som jeg som dansker ikke vil være kendt for. Det er way forbi "at gå i for små sko" som en komiker udtrykker det.