Bevar Dagplejen i Hedensted Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Dagplejen i Hedensted Kommune.


Gæst

#26

2015-03-18 18:04

Fordi det er så vigtigt at forældrene har valgmuligheder til deres børn. Børn er individuelle, og nogle trives i de store sammenhænge som en vuggestue er, og andre børn trives bedst i nærmiljøet hos en dagplejer.
fridtjof Stidsen

#27

2015-03-18 18:50

Det er vigtig vi har lokale pasningstilbud, også i de mindre byer i kommunen. Jeg er bange for at det kommunen har gang i er en "lavine" der bliver større og større. Først 10 procent, så 25 procent og nu måske 38 procent. Begge pasningsformer er gode tilbud men så mange vuggestuepladser kan kvæle dagplejen lokalt. Er man kommet igang med pasning i nabobyen eller den lidt større by, ja hvor vælger man så børnehave og senere skole.


Gæst

#28

2015-03-18 18:52

Fordi vi elsker vores dagplejemor, hun gør et super godt arbejde..

Gæst

#29

2015-03-18 22:33

Styrk dagplejen, så små børn kan vokse op i lokalsamfundet, hvor alle kender hinanden. I dagplejen skal de helt små kun forholde sig til få voksne, og de vil få de legekammerater, som de også vil møde i børnehaven og i skolen. Forældrene skal have et reelt valg, hvor dagplejen i nærområdet som pasningstilbud udbydes på lige fod med vuggestuerne. Kommunen bør leve op til sit slogan: ”Hedenstederne - For alle der vil”. Med de fire ord, vil kommunen de kommende mange år forsøge at tiltrække tilflyttere til området. Men tilflyttere - læs "unge dynamiske skatteydere" bliver af samme kommune tvunget til at vælge de små nære lokalsamfund fra som bosted,når børnepasningen bliver besværliggjort af uhensigtsmæssig transporttid, Ved sidste kommunalvalg lød parolen fra stort set alle de opstillede kandidater, at lokalområderne skulle styrkes. Beskæringer i dagplejen ligner løftebrud!!! Nedskæringer i dagplejen vil  på sigt betyde nedskæring i børnehaven og i skolen. Kommunen er godt i gang med at nedlægge Hedenstederne. Connie Rosengaard, Korning.


Gæst

#30

2015-03-22 17:04

For at vores dagpleje - DEN BEDSTE - kan passe vores søn og alle de andre dejlige unger der måtte komme hendes vej, indtil hun selv siger stop.

Gæst

#31

2015-03-25 17:09

Fordi vi skal bevarer vores dagpleje. Børn med skavanker skal ikke ende i en vuggestue med for mange børn hvor der ikke er plads til at man kan tage sig af dem. Dagplejen er det bedste sted.

Gæst

#32

2015-03-27 23:43

Fordi jeg som mor selv ønsker at have et valg om hvor vidt mit barn skal i dagpleje eller institution, der er ikke andre end mig der kender mit barn- derfor Heller ikke andre der skal tage det valg for mig, eller fratage mig det valg. Og jeg som pædagogisk assistent arbejder/har arbejdet i vuggestuer fravælger dette for mit eget barn da jeg vægter tryghed, nærvær og voksen kontakt meget højt især i de første år af mit barns liv..
Karen

#33 Re:

2015-03-30 13:39

#15: -  

  Lige lidt information i forhold til for tideligt fødte børn, så er der ikke belæg for din udtagelse omkring at de børn ikke er glade for større samlinger. Hvis der ikke var tryghed i vuggestuerne, hvorfor er der så, så stor søgning til dem. Utrykheden for barnet sker når barnet ikke er i trykke rammer, dvs. Kommer samme sted hver dag, og det er jo uundgåelig når dagplejen enten er syg eller skal på uddannelse,

Karen

#34 Re:

2015-03-30 13:45

#31: -  

 Helt enig at vi skal bevare dagplejen. Hvad skavanker tænker du på? Der er lovmæssigt krav om, at alle børn uanset skavanker skal kunne passes i en vuggestue, og der er også lovmæssige krav om hvor meget plads der skal være til børnene, hvis du tænker på m2. Du bliver nød til at komme med et bedre agument, for det du skriver er useriøst. Igen jo dagplejen skal bevares, med de rigtige forudsætninger for dem.

Karen

#35 Re:

2015-03-30 13:51

#32: -  

 Det er da med beklagelse at høre, at den vuggestue hvor du har arbejdet ikke har formået at forbruge deres ressourcer på den rigtig måde. Normeringerne i vuggestuen er bedre end i dagplejen, dvs. Mere personale pr. Barn end dagplejen. Men godt, at du besluttede at stoppe der, hvis de ikke kunne vægte tryghed, nærhed og voksen kontakt, for så er det da ikke det rigtige sted at arbejde. Bevar dagplejen, fordi alle har ret til et frit valg, det er min mening.

Karen

#36 Re:

2015-03-30 13:58

#29: -  

 Vil børnene ikke få legekammerater hvis de går i vuggestue?

Nedskæring i dagplejen vil på sigt betyde nedskæring i børnehaven og dagplejen? Hvis du mener i de små samfund, så helt enig, men ellers ikke.

gode stærke argumenter der kan bruges til noget, yes.


Gæst

#37 Re: Re:

2015-03-30 14:41

#33: Karen - Re:  

Prøv at læse side 8 - på praematur.dk, der står det at mange børnelæger og sundhedsplejersker anbefaler dagplejere eller mindre institutioner. Pjecen er udgivet af Dansk Præmatur Forening.


Gæst

#38

2015-03-30 21:42

Jeg er selv dagplejer i Horsens, og børnene har brug for vi bevares

Gæst

#39

2015-04-04 12:51

Jeg venter barn og synes det er vigtigt med dagplejere.

Gæst

#40

2015-04-06 19:21

Da vu har en absolut velfungerende dagpleje og jeg ønsker ikke at aflevere mit barn i vuggestue istedet for.