Forbyd fyrværkeri til private

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forbyd fyrværkeri til private.

Gæst

2016-01-04 16:59

Det burde helt klart kun være profesionelle der antænder krudt, så undgår vi en masse unødige skader på mennesker.

Gæst

2016-01-04 18:27

Jeg kan ikke fordrage fyrværkeri. Det generer husdyr og sarte mennesker, der bliver mindet om krig og andre voldsomme oplevelser med bulder og brag ...
Martin

#28 Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-04 19:39

Gæst

2016-01-04 19:54

Jeg har haft to hunde og begge har været mere end bange for fyrværkeri. Nu kan jeg høre de andres hunde, der gør og piver når der fyres af. Og det gør mig bare så ondt for dem

Gæst

2016-01-04 22:04

Flere børn end tidligere er blevet skadet denne gang og alle skader kan undgås. Så vil det heller ikke længere være en økonomisk gevinst, at sælge alle det hjemmelavede.
gæst

#31 forstår ønsket om forbud, men....

2016-01-05 04:21

Vist er det synd for angste dyr og mennesker, og sørgeligt med de mange ulykker.

Men Rikke har glemt alle de miljømæssige hensyn.
Det er for små krav!

http://www.forbrugerkemi.dk    /kemi-i-din-hverdag/tradition/nytar/fyrvaerkeri/fakta-om-fyrvaerkeri

Facebook

#32 Facebook

2016-01-05 06:48

Være med i drøftelser, delt link og vide

i facebookgruppen forbyd fyrværkeri til private.

Gæst

#33 Organiseret fyrværkeri

2016-01-05 07:05

Hey

Jeg tænker ikke at forbuddet skal være for dyrenes skyld. 99% af de hunde der ejes i Danmark er ikke brugshund - dvs. at de ikke tjener almenhedens interesser. Men jeg kunne (endda som hundeejer) være tilhænger af, at man også som hundeejer skulle have "kørekort" før man anskaffede sig en hund. Ligeledes skulle livvarig lydighedstræning være en forudsætning for at have en hund. Mange hunde kan ligeledes forsage betydelige skader - men det med hunde er en helt anden historie.

Men fyrværkeri ønsker jeg sådan set heller ikke et forbud mod. Jeg ønsker blot det er ansvarlige mennesker der i en eller anden for kontrolleret måde brænder fyrværkeri af - og kun dem. Det kunne være foreninger man skulle ud og danne. Men hvis fx Skytteforeninger eller Hjemmeværn viser interesse kunne det også være en løsning.

Og foreningerne skal selvfølgelig dannes, så der i hver en lille "flække" i Danmark selvfølgelig var mulighed for at se fyrværkeri.

Gæst

2016-01-05 07:29

Jeg synes ikke der er grund til at forstyrre og skræmme tamdyrene samt naturens dyr . Der er også alle de skader som de voksne påfører sig selv og andre !!

Gæst

#35 Re: martin

2016-01-05 09:07

#3: - martin  

Derfor skal fyrværkeri håndteres i foreningsregi - de kunne uddannes af fx. fyrværkerimestre til at håndtere almindeligt detailfyrværkeri sikkert. Derudover kunne de lære at skelne mellem god og dårlig kvalitet.

Emil

#36 Re: martin

2016-01-05 12:46

#3: - martin  

Martin, du må også huske, at mennesker kan lave fejl. Bare fordi, du køber sikkert fyrværkeri betyder det ikke, at der ikke kan ske en ulykke!!!

Gæst

2016-01-05 16:25

Jeg syntes at tendensen til at skader på børn og voksne der ikke aner hvad de har med at gøre vokser. Nok har der været en nedadgående kurve. Men pludselig som dette år er den steget igen. Der er jo mange der bør tages hensyn til. Mest af alt vore kæledyr. Godt nytår. Mvh Anne.
Anders Fogh

#38 Re: Hmm.

2016-01-05 19:16

#5: Daniel. - Hmm. 

SÅDAN! ENIG

Lars Løkke Rasmussen

2016-01-05 19:23

Kære "Forbyd fyrværkeri til private" gruppe. Et mærkeligt koncept?

Bliver sikkert svinet til - Men det jo tydeligt i ikke kigger problemstillingerne ved et forbud. Nej i vil bare være snæversynet og redde jeres egen røv. JEg kan se ideen i jeres forslag. Men kan ikke se ideen i den når der ikke fremstår løsninger på problemstillinger.

Jeg har her et par spørgsmål som jeg tænker er nødvendige for mig at vide, for jeg risikere at miste min interesse/"Job"
hvis jeres ide går igennem.

Så her får i dem.

Hvad vil i stille op med det ulovlige import. Hvis Alt fyrværkeri bliver forbudt for private. Det vil blive større, det måske det i ønsker? Eller hvad? For her sidder jeg og tænker at et Forbud IKKE er løsningen, det er set før at det IKKE hjælper nogen steder. Hvis man tror det er man ærlig talt naiv. 

Det fyrværkeri vi har herhjemme er så ringe at det er derfor vi har så mange skader osv, det er ikke sikkert nok. Og den eneste grund til det, er at der er forbud i forhold til krudtmængder og meget andet, der gør at importørerne ikke kan gøre noget ved det problem. Og udvikle deres fyrværkeri til mere sikker fyrværkeri. 
Større krudt mængde og småt lovligt knaldfyrværkeri vil gøre at det ulovlige er langt mindre attraktivt, hvilket vi alle vel ønsker et sted. 

Hvad vil i gøre ved de arbejdspladser der bliver smadret, de import firmaer der importerer det nuværende lovlige, bliver jo overflødige og folk så mister sit job der? Så får vi jo flere folk som ender uden deres job? Er det ok? Det synes jeg ærlig talt ikke.

Hvad vil i gøre ved at staten så mister en kæmpe indtægt fra fyrværkeri branchen, om i så betaler for det tab. Fyrværkeri betaler en kæmpe regning afgifter og skatter til staten. Den indtægt forsvinder, hvis det bliver forbudt. 

Hvordan har i reelt tænkt jer at de proff shows skal finansieres. ? Tror ikke at staten vil dække de udgifter. Da et show er ekstremt dyrt. Og i skal hive professionelle folk fra deres familie nytårs aften for at tilfredsstille jer? Er det ok at de ikke kan holde nytår med deres familie? Det synes jeg ikke. Er i godt klar over at det STore proff show er med store brag og større blink, end det lovlige? 
Da de må rode med meget større kaliber end vi private må. 
Dette gør det endnu værre for dyr. Da proff krudt ikke har nogle begrænsninger - På det punkt..? 

Helt konkrete spørgsmål som jeg gerne vil vide. For at smide langt over største delen af danmarks befolkning i fængsel er måske ret vildt for at skaffe fyrværkeri ulovligt fra polen, tyskland, sverige osv, og så mangler vi da først plads i fængslerne. Hvis vi skal smide folk i fængsel og kalde det en del af terror loven.

Jeg stiller disse spørgsmål i ren og skær bekymring, jeg roder med fyrværkeri hvert nytår og har et sitet som gør i fyrværkeri året rundt, hvor den er i fare og derved skal jeg også finde noget andet at lave, hvorfor skal det være sådan at man ikke kan respekterer hinanden og accepterer at sådan er tingene bare, at vi samarbejder og ikke strammer noget hvor det alligevel ikke vil hjælpe at stramme. 

Gæst

2016-01-05 21:50

Fordi alle ulykkerne med fyrvärkeri skal standses!
Lars

#41 Aldrig

2016-01-06 01:14

Forbudsdanmark igen igen, lad os også forbyde alkohol da nogle ikke kan styre sig eller bliver alkoholikere og tobak endu mere, hvad med fed mad. Kom nu ind i kampen og stop de åndssvage forbud

Gæst

2016-01-06 02:03

Alt for mange kommer til skade. Dyr bliver skræmte. Svinneri på gader og stræder. Luftforurening

Gæst

#43 Dyremishandling

2016-01-06 02:57

jeg skriver under fordi alle de hunde, jeg har haft gennem livet, har været / er frygtelig bange for fyrværkeri. Det starter typisk midt i december og slutter først 5-6 dage ind i januar. I denne periode tør hundene ikke gå ud. De ligger under trappen til 1. sal og ryster det meste af dagen. De skal TVINGES til at gå ud og besørge, og kommer slet ikke på gaden / i naturen i denne periode. Den 31 december er det typisk 18-20 timer, hvor de ikke tør komme ud at tisse eller besørge. Det er synd. Og hårdt at være vidne til

dette som ejer. Og hvad med med de vilde dyr  i naturen og de dyr, der er alene hjemme, mens vi et på arbejde....

HVIS der absolut skal fyres af, så lovgiv om, at det udelukkende må finde sted D. 31. December fra kl 19 til D 1/1 kl 03.00. Det burde være rigelig tid til at skyde det nye år ind. FOR DET ER JO DET, DET HANDLER OM , IKKE. Ikke alle de andre dage. For dyrenes skyld

Gæst

#44 Re: Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-06 02:59

#28: Martin - Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Jo. Det kan man godt. Faktisk går bange mennesker meget let i panik. Hilsen en der har lidt af netop panisk angst i mange år

Lars Løkke Rasmussen

#45 Re:

2016-01-06 17:08

#40: -  

DEt jo ikke fyrværkeriet's skyld at ulykkerne sker?
Det er jo dem der ikke kan finde ud af at bruge det de har i hånden, siden der kommer så mange skader.

Men forbuds danmark. Så klamt at leve med så snæversynede mennesker.......

ak

#46 Re: Dyremishandling

2016-01-06 17:12

#43: - Dyremishandling 

Hvad vil du gøre hvis der kommer krig i danmark - Forbyde dette også, for det skader jo også dyrene? Hvad vil du gøre hvis at det nu blev proff shows rundt i dk? Vil du også brokke dig der. For der er det MEGET værre. Meget højere brag og meget større blink...

Come on, hvad tror du dyr i kina gør? brokker sig? nej for de lever af at producerer fyrværkeri, hvad tror du folk gjorde den gang det var lovligt her i DK året rundt? Der gjorde de intet.

Vi er blevet et totalt klamt forbudsland, med snæversynede mennesker.... Se lidt ud over jeres egen næsetip og se at i faktisk gør MERE skade end gavn. - At i sjovt nok ønsker at få det illegale marked større ved et forbud. For jo den bliver større.. Men samtidig brokker jer over det lovlige som faktisk er bygget efter klare regler og formler?

SuSL

#47 Re: Hmm.

2016-01-06 17:41

#5: Daniel. - Hmm. 

Jeg har ikke købt fyrværkeri i 10+ år, men kunne da ikke drømme om at skrive under på et forbud.

Det kan ikke være for dyrenes skyld folk vil af med det, for hvad med de dyr der bor ved Tivoli og andre steder som får tilladelser til at skyde af?.

Er det ren og skær surhed (misundelse) over at nogle har en sjov aften, mens andre måske ikke er inviteret ud.

Først gik de efter rygerne, så gik de efter alkoholen, så efter brændeovne, væk var svinekødet i institutioner, så efter køerne og deres CO2, og så gik de efter fyrværkeri, og snart er alt ulovligt, eller ilde set.

Hvem er alle disse sure mennesker, der vil have alt ulovligt?

/SuSL

SuSL

#48 Re: Re: Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-06 17:45

#44: - Re: Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Hvis folk er bange, så søg hjælp.

Resten af samfundet kan ikke indrette sig efter at nogle få er bange.

Hvorfor ønsker man selv at gå rundt og være bange hele livet, i stedet for at få hjælp, og komme videre med livet?

Hvis fyrværkeri er tilladt i andre lande, skal de bange så undersøge om de kan udsættes for lyde og blink der hvor de kommer frem. Kan i ikke selv se det er totalt skævt at forsøge at kontrollere alle omgivelser, istedet for at reparere sig selv, og få et frit liv.

SuSL

#49 Re:

2016-01-06 17:50

#37: -  

Livet er farligt, og man kan ikke fjerne alle sten på børns vej frem. Det er heller ikke ønskværdigt.

Den gamle dronning sagde netop noget om de forældre der tror de kan skaffe 100% tryghed for deres børn. Det kan man IKKE. Glem den drøm. Et forbud vil bare få børn til at skaffe det ulovligt, og dermed større skader.

Alternativt kan folk jo selv forbyde deres egne børn at fyre krudt af, men det har de nok ikke gennemslagskraft til. Børnene hører ikke efter, alt er til debat hos disse svage forældre.

P.S. jeg har fyrer ikke nytårskrudt af, og har ikke gjort i over 10 år, men jeg kunne ikke drømme om at forbyde det.

Gæst

2016-01-07 06:59

Når man bor i en stor by tager det overhånd. Der bliver brugt penge der kunne være brugt anderledes og bedre, dyrene er skræmt fra vid og sans, der er for mange ulykker forbundet med det. Og det ville være fint om man kunne gå til nogle pladser og se lidt men godt!! Og så ligner det en krigszone dagen derpå og det må igen koste en formue at rydde op efter det.

Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...

Facebook