Forbyd fyrværkeri til private

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forbyd fyrværkeri til private.

Nib

#101 Klima

2019-12-29 21:31

Hvorfor har ingen nævnt klimabelastningen ?

Gæst

2019-12-29 22:12

Jeg er bange for fyrværkeri og det er svært at finde et sted i DK hvor man kan undgå at se og høre det.

Det undrer mig at folk har så mange penge til fyrværkeri? 

Gæst

#103 Re: Klima

2019-12-29 22:19

#101: Nib - Klima 

Jeg tror, at mange ikke ved hvor meget skidtet forurener, og de opfatter ikke helheden. 

Baldur

#104 Re: Klima

2019-12-29 22:22

"Hvorfor har ingen nævnt klimabelastningen?"

1) Der er ingen nævneværdig klimebelastining ved fyrværkeri!

2) Der er alligevel flere, der har påstået at det også var et argument, så spørgsmålet er temmeligt dumt.

Men det siger jo også alt, både om dem, der vil forbyde fyrværkeri, og dem der tror at alt hvad de tilfældigvis ikke kan lide er en "klimasag".

Baldur

#105 Re: Re: Klima

2019-12-29 22:32

#104: Baldur - Re: Klima 

Chemist Klein-Sommer:

"Considering that every German contributes around 25 grams of CO2 through fireworks, but as much as 33,000 grams of CO2 through driving and heating, New Year's Eve hardly matters," he said.

Kilde

Mike

#106 Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2019-12-29 23:36

#4: Tinna Mosegaard Bjørn - Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Jeg er også godt træt af at træde i hundelorte hver gang jeg skal klippe hækken, pga folk ikke samler deres lort på

Peter R. Larsen

#107 Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri

2019-12-31 00:30

#1: -   Folk som ikke kan se det vanvittige i det der foregår mht affyring mod sagesløse, politi, brandvæsen, osv osv bør have roen undersøgt. Disse personer bør fængsles med en overordentlig HÅRD straf som skal skabe præcedens, og såfremt der er tale om indvandrere bør de uden slinger i valsen, hærpes ud af Danmark hurtigst muligt - UDEN PARDON! Det kan IKKE være rigtigt at vore politikere ikke kan finde ud af at forbyde salget af fyrværkeri til private - det har alle dage været sådan, at når der skal falde brænde, falder der brænde UDEN nåde...så bliver de som ikke gør noget forlert desværre også straffet, og i lige netop dette tilfælde er det til ALLES bedste.

I f.eks Kanada, har man INGEN salg af fyrværkeri til private, men derimod står byerne for et stort anlagt fyrværkeri show udført af professionelle. I Sydney har man også denne tradition. Det er kun et problem at gøre det på denne måde hvis man VIL have det skal være et problem.

Gæst

#108 Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri

2019-12-31 02:09

#107: Peter R. Larsen - Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri 

"Det er kun et problem at gøre det på denne måde hvis man VIL have det skal være et problem."

Og det er vi så åbenbart et flertal, der VIL have! 15.000 båtnakker er heldigvis ikke en repræsentativ del af befolkningen.

Gæst

#109 Re:

2019-12-31 02:56

#1: -  

Mkrsloth

#110 Re: Re: Hmm.

2019-12-31 10:56

#68: - Re: Hmm.

Og hvordan har du så tænkt dig vi skal komme hen til de store shows hvis man har fået en øl eller et par glas rødvin i løbet af aftenen skal vi så hoppe i bilen og køre 50 km til nærmeste større by for at se 15 min fyrværkeri show og så hjem igen. Du har ikke helt gennemtænkt dit forslag

Quantum-1

#111 Alting med omtanke...

2019-12-31 16:42

Folk skal have lov til at affyre krudt, men hvis det kunne begrænses til d. 31. december/1. januar - så ville mange (inkl. mig selv) blive lykkelige. Vi må ikke glemme at ikke alene dyr, men også mennesker med psykiske problemer, så som PTSD, angst o.s.v. har svært ved at kapere de høje brag. Så kan det godt være, at nogle vil mene at de er i deres fulde ret til at fejre nytårets komme, og jeg er delvis ikke uenig, men alting med omtanke!  

Gitte

#112 Re: Hmm.

2020-01-01 13:54

#5: Daniel. - Hmm. 

Det her er stukket helt af. Her i mit ellers fredelige område ligner det Lille Beirut. Min have, som jeg forsøger at holde giftfri, er overdænget med krudtslam og krudtstumper foruden alle de andre dele det ligger over hele haven. Det med et lag af krudtslam er ikke noget jeg bilder mig ind, for det ses tydeligt på vinduerne og terrasseoverdækningen. Mit barnebarn elsker at guffe bær i haven, men jeg synes ikke jeg kan gi' ham den glæde når der er tungmetaller ud over det hele. Bly, aluminium og andre kræftfremkaldende tungmetaller.

Få det forbudt nu, og lad de fyrværkeri glade nyde synet på enkelte steder, hvor det er kontrollerede forhold.

Jeg holdt nytårsaften i Lissabon for et par år siden. Der var en fest med professionel affyring, mad og drikke på en bestemt plads. I gaderne var der glade mennesker, men absolut ingen affyring af fyrværkeri.

Lad os nu her i Danmark komme op på det niveau. Tiden er forbi hvor folk skød 5 raketter af, - nu er det 15 store batterier plus det løse.

Stop det NU

Gitte

#113 Re: Klima

2020-01-01 14:02

Du har ikke hørt efter.

Krudtet består af mange forskellige skadelige og kræftfremkaldende tungmetaller, som vi nu har fået spredt ud over det ganske land.

Når du spiser afgrøder, det er vokset i et lag tungmetaller eller spiser dyr, der har græsset i samme, så vil det samles i din krop og så kan du begræde din hensynsløshed, når du selv eller en af dine kære bliver ramt af en grim sygdom.

Men det var jo så skide sjovt at skyde det af at det var det værd, eller??

Christian

#114 Fyrværkeri

2020-01-01 20:51

Jeg synes ikke fyrværkeri skal forbydes da det er en tradition.Men der skal være færre salgssteder og mindre udvalg. Salg og afskydning den 30 og 31 December. 

Gæst

#115 Re: Hmm.

2020-01-03 00:40

#5: Daniel. - Hmm. 

Jeg kan kun anbefale dig at se de videoer der er omkring dyr og fyrværkeri i de grupper der er modstandere af fyr værkeri. Videoer der viser heste som slår sig selv til blods, fugleflokke der flygter for livet, dyr der bliver nervøse fremover, tidligere soldater der lider af krigstraumer. Tror du at de har det godt ?! Det er på tide at vi begynder at udvise hensyn til andre end os selv og får et mere sikkert nytår ved at lade professionelle styre det indenfor et begrænset tidsrum, så man kan lufte hund og passe heste uden at de skal skræmmes hver dag i en uge !!! 
Håber at fyrværkeri bliver bandlyst som så mange andre steder i verden. 

Kat z

#116 Re: Re: Enig

2020-01-04 20:01

#57: - Re: Enig 

Når man skriver sådan er det tegn på at man ikke er i stand til at tænke over emner udover hvad en 5-årig er i stand til at forstå.

Kat z

#117 Re: Re:

2020-01-04 20:03

#63: - Re:  

Forbyd dig selv

Kat z

#118 Re: Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri

2020-01-04 20:12

#108: Gæst - Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri 

De 15.000 'båtnakker' er mennesker som har mod til at tænke selv og de er langt fra de eneste som afskyr fyrværkeri. Det er ikke alle der kender til denne underskriftsindsamling. I øvrigt er der nu knapt 19.000 underskrifter.

Mange mennesker har endnu ikke overvejet tanken om at vi kan slippe af med det infernalske Ukrudt (fyrværkeriet), men det ændrer sig dog alligevel over tid. Hvis fyrværkeriet ikke længere var en mulighed ville man glemme det og det ville ikke blive savnet af særlig mange.

Kat z

#119 Forbyd fyrværkeri

2020-01-04 20:49

For at komme op på de 50.000 underskrifter, vil det være en god ide at gøre opmærksom på at denne underskriftsindsamling findes, med et 'gammeldags' middel: Opslag på papir, på opslagstavler og løbesedler af en slags. De behøver blot denne enkle tekst: Forbyd fyrværkeri, www.skrivunder.net

Så vil flere blive opmærksomme og opdage, at de ikke står alene, men at der er MANGE, flere end I tror, der ikke længere vil have, at en lille gruppe af befolkningen kan genere alle andre med noget der er så latterligt, meningsløst, generende, støjende, farligt, noget der endog fortsætter ud over de tilladte dage uden at man kan gøre andet end at være frustreret, noget der forlængst er en forældet skik, især efter at de ekstremt støjende batterier kom på markedet. Forældet, fordi det er en dum gammeldags skik at skyde fyrværkeri af, som aldrig har været hyggelig, men altid har været farlig og til kæmpe gene for vilde dyr og fugle, der ikke engang kan gå indendørs for at beskytte sig mod den infernalske støj!

Og hvad ligner det egentlig at skabe så meget støj og uro midt i de smukke fredelige midvinterdage og spolere en hel uge af vinterferien, hvor både mennesker og natur hviler ud mellem det gamle og det nye år? 

FORBYD FYRVÆRKERI NU, (eller så snart som muligt).

Kat z

#120 Re: Re: Re: Hmm.

2020-01-04 21:01

#72: Eddi Hansen - Re: Re: Hmm. 

Din intelligens er på niveau med et børnehavebarn.....

Kat z

#121 Re: Re: Re: Hmm.

2020-01-04 21:07

#110: Mkrsloth - Re: Re: Hmm. 

Netop. Så kan man ligesågodt helt droppe fyrværkeriet og få dejlig fred i midvinteren. Kun meget få vil savne det og de få kan få lejlighed til at udvikle sig og lære at man ikke altid kan få sin vilje. Det er aldrig for sent at øve sig i at komme ud over børnehavealderens intelligensniveau og blive voksen og I STAND TIL AT TÆNKE PÅ ANDRE END SIG SELV.

Kat z

#122 Re: Re: Re: Hmm.

2020-01-04 21:10

#110: Mkrsloth - Re: Re: Hmm. 

Netop. Så kan man ligesågodt helt droppe fyrværkeriet og få dejlig fred i midvinteren. Kun meget få vil savne det og de få kan få lejlighed til at udvikle sig og lære at man ikke altid kan få sin vilje. Det er aldrig for sent at øve sig i at komme ud over børnehavealderens intelligensniveau og blive voksen og I STAND TIL AT TÆNKE PÅ ANDRE END SIG SELV.

Gæst

#123 Re: Re: Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri

2020-01-04 23:23

#118: Kat z - Re: Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri 

15000 båtnakker et 15000 båtnakker.

19000 båtnakker er 19000 båtnakker.

Og Kat Z er så en af dem.

Gæst

#124 Re: Re: Re: Re: Hmm.

2020-01-04 23:29

#120: Kat z - Re: Re: Re: Hmm. 

Kat Z vil forbyde andre at overholde traditioner og festligheder. Hvis man er enig med hende (eller stifteren af denne underskriftindslmling), så er man komplet idiot!

Trist at der er over 18000 sådanne som har stemmeret. Men det forklarer vel, hvorfor partiet Radiklae Venstre har haft fremgang.

Båtnakke A/S

#125 Re: Re: Re: Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri

2020-01-05 15:32

#123: Gæst - Re: Re: Re: Re: Forbud mod privates affyring af fyrværkeri 

Og den fineste af alle båtnakker er dig, fordi du ved bedre hvad der er godt for andre og altid får din vilje tvunget igennem. 19.000 MENNESKER-som du vover at kalde et øgenavn, det er ulækkert respektløst.

Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...

Facebook