Folkets Bjerg imod Helhedsplanen for Himmelbjerget

Den 30. maj 2018 godkendte et enigt byråd i Skanderborg principperne for en omfattende helhedsplan for Himmelbjerget. Helhedsplanen er formuleret i et sprog og præsenterer ideer, der ligger meget fjernt fra alt det, vi forbinder "bjerget" med - naturmæssigt, historisk og kulturelt - og der foreslås anlægning af massive, ødelæggende konstruktioner. Vi kræver: 1) at denne plan kasseres, 2) at der igangsættes en bredt borgerforankret proces med diskussion af, hvordan man kan foretage nænsom renovering og (kun) nødvending modernisering på bjerget med respekt for og fokus på dets natur, historie, egenart og særlige stemning, 3) at fremtidige tiltag tager udgangspunkt i, at bjerget er et levende levn.

Folkets Bjerg (v Anders Hougaard og Trille Skøtt-Jensen)    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.