Fodgængerfelt på J. F. Willumsens Vej - Pas på børnene i trafikken

Hjælp forældre og små børn sikkert over vejen til institutionen.

Formål:

Denne underskriftsindsamling vil forsøge at afdække behovet for et fodgængerfelt over J. F. Willumsens Vej hen til institution Pilehaven. Det er en meget trafikeret vej, hvor bilerne må køre 60 km/t, og der er hverken fortov eller fodgængerfelt, som gør, at børn og voksne kan komme sikkert over vejen. fodgaengerfelt_2.jpg

Et fodgængerfelt med blink, som illustreret på billedet vil synliggøre fodgængere for bilisterne og skabe tryghed for både fodgængere og bilister.

Case:

- Dagligt i myldretiden skal forældre med små børn over den tæt-trafikkerede vej på vej til og fra institutionen, hvor bilerne kører med høj hastighed. Alternativet er en længere gå tur langs vejen ad en cykelsti, hvor der kommer cyklister, og det er derfor ikke sikkert for fodgængere med små børn at gå til institutionen.

- I vinterperiodens mørke tid er det endnu mere utrygt at gå over vejen og samtidig utrygt for bilisterne, der pludselig spotter små børn i vejkanten. Her vil et fodgængerfelt med blinkende lys skabe synlighed og samle fodgængere, så de går over vejen samme sted, hvilket vil skabe tryghed for fodgængerne og bilisterne.

- Der er tilpas flow i trafikken efter åbning af den nye bro, hvilket gør det svært at komme over vejen i myldretiden. Det resulterer i, at forældre tit står med deres små børn i hænderne, imens bilerne suser forbi. Men hvis en bilist er venlig at holde tilbage, kan det skabe et harmonikasammenstød, da der ikke er noget der synliggør, at der er fodgængere, der passerer vejen. Et fodgængerfelt vil være med til at forebygge dette, og derved forebygge eventuelle trafikuheld.

Skriv under allerede nu, og hjælp børnene sikkert over vejen.

Jeg giver med min underskrift Pernille Kofod tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.