Bevar_politiet_i_Gladsaxe

Støt underskriftsindsamlingen for at bevare politiets daglige tilstedeværelse i Gladsaxe.

Politiets tilstedeværelse i Gladsaxe risikerer snart at være historie. Vestegnens Politi har meddelt Gladsaxe Byråd, at man vil ”omprioritere”. Det betyder, at Gladsaxe Politistation på Fremtidsvej helt nedlægges. I fremtiden skal Gladsaxe betjenes fra stationen i Albertslund og stationerne i Rødovre og Taastrup. Politidirektøren kalder det en forbedring, og at det ”gør os i stand til bedre også at kunne løse morgendagens udfordringer” - det ”øger kvaliteten”.

Det er imidlertid en total forringelse, at Gladsaxes næsten 70.000 borgere skal betjenes fra Albertslund i Syd. Det er vigtigt, at politiet er tilstede fysisk og i hverdagen i vores kommune. Vi skal opfordre politiet til at genoptage planerne om at fastholde som minimum en lokalpolitistation i Nord, så vi undgår den store forringelse udflytningen reelt er udtryk for. Vi ønsker at borgerne i Gladsaxe skal både føle og have tryghed. Det kræver, at politiet bliver i Gladsaxe.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.