Bevar Mariannes stilling på Rigshospitalets afdeling 5002

Marianne Mortensen har været ansat på Hæmatologisk/onkologisk børneambulatorium afdeling 5002 på Rigshospitalet, som sekretær i mere end 40 år. Det er en afdeling hvor børn og unge med kræft- og blodsygdomme, svulster/jordbærmærker følges.

Hun tager dagligt imod mange børn og unge, som enten kommer på afdelingen for første gang, eller som er bange for dagens behandling. Hun er med hendes enorme engagement, en kæmpe ressource for vores børn. Alle har fra starten af følt sig velkommen takket være hendes overvældende og uforglemmelige kærlighed for de her børn og unge.

Men hun har også betydet uendeligt meget for os forældre, som hun ofte har beroliget, trøstet og hjulpet gennem systemets til tider kringlede veje.

Hun er afdelingens blæksprutte, med et øje på hver en finger. Hun overvåger hvem der kommer ind på afdelingen, for at beskytte vores børn og unge mod bakterier/virus fra andre. Det er tydeligt at mærke, hvor presset afdelingen er, når Marianne ikke er der. Der bliver løbet rigtig stærkt, og tiden til at tale med os eller vores børn er derfor begrænset, fordi der nu er yderligere opgaver, som skal udføres.

Men grundet besparelser er Marianne nu blevet opsagt, og der vil i stedet for komme en trist og hjerteløs skærm, som absolut ikke kan udføre Mariannes omsorgsfulde og ressourcekrævende arbejde, og give os alle den samme støtte og kærlighed.

Vi er mange som nu frygter det kaos, der vil komme på afdelingen, når de hårdtarbejdende - og i forvejen pressede sygeplejersker - nu skal overtage størstedelen af hendes opgaver, og hvad vil der ske de dage hvor skærmen ikke virker?

Derfor håber vi nu, at du ligeså vil signere nedenfor, at du er imod denne opsigelse, så vi kan beholde Marianne på afdeling 5002.