BEVAR BUSRUTE 260 Holstebro, Borbjerg, Ryde, Stendis, Djeld, Sevel, Vinderup

Underskriftsindsamling i protest mod nedlæggelse af rute 260.

Hen over sommeren har Holstebro kommune og Midt Trafik besluttet, at nedlægge den bus som vi er afhængige af i vores lille by.

Nedlæggelsen sker lige inden arbejds- og skolelivet snart begynder efter ferien. Her står borgerne i Stendis og Ryde, så efterladt tilbage og der er ikke nogen alternativ løsning. Nedlæggelsen sker i en tid hvor inflationen er på sit højeste, hvor unge på efter/videre uddannelse og folk med arbejde i Holstebro bliver ramt.

Politikerne har opfordret til, at man i en tid med tårnhøje brændstofsudgifter i stedet kan benytte offentlig transport.

Det kan ikke være rimeligt, at fordi man har valgt at bosætte sig i en lille provins, så bliver ruten bare nedlagt uden nogen alternativ løsning.  Vi har brug for offentlig transport, så vores børn og unge kan passe deres uddannelser og fritidsjob i Holstebro og Vinderup og så vi andre kan passe vores arbejde.

Vi har aldrig bedt om, at vores busser skal være gratis. Vi beder bare om, at der kører en bus. Alternativt ønsker vi, at den nye rute 283 kunne udvide sin rute og køre til Stendis. Vi ønsker, at bevare en rute så vores unge mennesker i eftermiddagstimerne, kan komme til Vinderup og passe deres fritidsjob, fritidsaktiviter og komme til ungdomsskolen.

Vi afgiver med vores vitterlighed, at alle underskrifter er ægte og gyldige.

Charlotte Cecilie Stenkjær                                                                                                                            Majbritt Birkholm

Charlotte Cecilie Steenkjær    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Charlotte Cecilie Steenkjær tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.