Aktivitetshus i Ribe

Dengang der var hobby og fritidsinteresser på Bispegade skole, kunne alle komme og udøve deres interesser. Der var bl.a. skak, malere kortspillere, mandskor, natteravne, gymnastik, keramik, løbeklub, syning, patchwork, førstehjælp og husmoderforeningen m.fl.

Alle disse små foreninger er i nu blevet spredt for alle vinde.

Tag fx Esbjerg, Bramming samt flere andre byer, der har et værested hvor man kan samles omkring deres aktiviteter (det være sig unge som ældre).

Ribe har ikke et sådan sted. Samtidig er det vigtig at pointere, at socialt samvær er en vigtig del i vores hverdag, der skaber en større livsglæde for byens borgere.

Alle disse forskellige aktiviteter er, for en stor del, baseret på frivillighed, som repræsenterer en meget stor og afgørende værdi for vores fællesskab.

Der er bl.a. en ældre gruppe borgere, der igennem 17 år har været samlet omkring deres hobby. De bliver jævnligt flyttet rundt i lokalerne ved deres nuværende værested på det gamle seminarium. De savner et lokale hvor de kan have deres ting låst væk i skabe og vide at det er der, de skal samles. Men det kan desværre ikke lade sig gøre og de bliver derfor jævnligt rokeret fra lokale til lokale.

De ældre har konkrete ønsker. De vil også være her, men spørgsmålet er hvor?

Ønske til politikerne er, et Aktivitetshus i Ribe for de ældre medborgere.