Afskaf Chromebooks til elever i indskolingen i Helsingør Kommune

Helsingør Kommune har valgt at uddele Chromebooks til alle elever fra 0. klasse på samtlige af kommunens folkeskoler. Dette er en del af deres digitaliseringsstrategi om at uddanne digitale verdensborgere.

Vi er en forældregruppe, der ikke ønsker, at vores børn skal have hverken adgang til eller ansvar for en Chromebook allerede i 0. klasse. Det mener vi og forskningen bag, vil være mere hensigtsmæssigt at vente med til de større klasser, når eleverne er færdige med indskolingen. Al forskning peger på, at for tidlig og for meget skærmbrug har skadelige virkninger på de mindre børns hjerner og kognitive udvikling. Derfor vil vi med denne underskriftindsamling samle støtte op opbakning til, at vi vil foreslå vores lokalpolitikere, at afskaffe Chromebook i indskolingen.

Tak for din støtte.

Mange hilsner,

Ida Dyhr

Rasmus R. Simonsen

Ida Dyhr og Rasmus R. Simonsen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Ida Dyhr og Rasmus R. Simonsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.