Bevar det bevaringsværdige i Gladsaxe

Kontakt forfatteren af dette andragende

Nedrivning af den hvide villa på Bagsværd Hovedgade 192

2022-04-27 11:35:44
Kære medunderskriver på Bevar det bevaringsværdige i Gladsaxe

Som bekendt blev nedrivningsansøgningen for den hvide villa på Bagsværd Hovedgade 192 trukket tilbage sidste år, inden Gladsaxe Kommunes Teknik- og Trafikudvalg (TTU) fik mulighed for at behandle sagen. Der er nu indgivet en ny nedrivningsansøgning som skal behandles af TTU på mødet på mandag d. 2. maj 2022. Vi har i forbindelse med den kommende behandling af sagen, overbragt de nu 265 underskrifter vi har modtaget til medlemmerne af udvalget.

Besøger man ejendommen i dag, er det tydeligt, at ejerne har valgt at lade både bygning og grund forfalde. Grunden står med åbne udgravninger, og flere døre/vinduer er dækket med spånplader. Ejerne angiver i nedrivningsansøgningen nu også ejendommens stand som argument for, at nedrivning bør tillades.

Vi finder det dybt problematisk, hvis en ejendom kan "slippe af med" en status som bevaringsværdig, blot ved at blive misligholdt af ejer. Kommunens forvaltning skriver da også til politikerne at "omkostninger forbundet med den fremtidige anvendelse af villaen ikke umiddelbart giver anledning til at godkende nedrivningen af denne. En dårlig stand vil normalt kunne undgås, hvis der sørges for løbende sikring og vedligehold af bygningen".

Men da nedrivning vil være en politisk beslutning, vil vi gerne opfordre dig til at tage kontakt til "dit" medlem af udvalget, for at gøre opmærksom på bekymringen og modstanden mod, at de gamle, bevaringsværdige ejendomme rives ned for at blive erstattet med etageejendomme.

Initiativtagerne til Bevar de bevaringsværdige bygninger i Gladsaxe

Simon Thoustrup

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.