Opfør Amagers første tagfarm i Ørestad Syd

Kontakt forfatteren af dette andragende

Fortsæt med at støtte arbejdet for Amagers første tagfarm - i Foreningen Asgers Have

2021-12-14 12:50:50

Kære underskriver af kampagnen "Opfør Amagers første tagfarm i Ørestad Syd”

Først og fremmest tusind tak for din støtte til tagfarmprojektet. Det er fantastisk at kunne sige, at projektet bliver en realitet: der kommer en tagfarm og et grønt samlingssted oven på p-hus Asger Jorn i Ørestad Syd, tæt på Vestamager metrostation!

Vil du forsætte støtte arbejdet omkring tagfarmen? I så fald kan du blive medlem af Foreningen Asgers Have. Det kan gøres ved at udfylde formularen på https://www.asgershave.dk/bliv-medlem og derefter indbetale minimum 100 kr. til foreningen via Mobile Pay 654982.

Vi er rigtig glade for, at Københavns Kommune og By & Havn har valgt at støtte etableringen af tagfarmen. I foreningen arbejder vi for at sikre, at de lokale borgeres stem bliver hørt i processen med myndighederne. Vi arbejder også for at skabe et fælleskab omkring tagfarm projektem, med lokale grønne arrangementer, frem til åbningen af tagfarmen omkring 2025. Ja, vi er med på den lange bane!

Du er også meget velkomne til at følge med i Facebook gruppen ’Asgers Have – TEAM TAGFARMS frivillige og venner’: https://www.facebook.com/groups/355218776391051

Med venlig hilsen,

Formand, Foreningen Asgers Have

ØsterGro103.jpeg

Nick Vikander

EN NY TAGFARM PÅ VEJ I KØBENHAVN: ASGERS HAVE BEVILGET 8 MIO. KR. I DEN KOMMUNALE BUDGETAFTALE

2021-09-12 14:18:09

Kære alle,

Planerne om at etablere Amagers første tagfarm kom et væsentligt skridt tættere på virkeliggørelse i dag, da projektet Asgers Have blev bevilget 8 mio kr. i Københavns Kommunes Budgetaftale for 2022.

Det er Foreningen Asgers Have der står bag tagfarmprojektet, som vil skabe en grøn oase på toppen af By & Havns parkeringshus “Asger Jorn” i Ørestad Syd. Parkeringshuset forventes at åbne i 2024, mellem Vest Amager metrostation og en kommende hovedindgang til Naturpark Amager ved Asger Jorns Allé.

Tagfarmen vil gøre København grønnere og bidrage til det voksende liv og fællesskab, der findes i Ørestad. Det er fantastisk, at politikerne valgte at prioritere projektet.

Et skitseforslag af tagfarmen, lavet for nylig af Lendager Group til Foreningen Asgers Have, inkluderer funktioner såsom dyrkningsarealer, beplantning, opholdsarealer, belysning, et udsigtspunkt, et forsamlingshus, et væksthus og en restaurant mm. Asgers Have vil blive til Københavns anden tagfarm, efter det ikoniske ØsterGro på Østerbro.

Det giver god mening at udnytte den plads vi har i København mere kreativt. At taget på et nyt parkeringshus kan blive til et grønt samlingssted viser at det kan faktisk lade sig gøre, og vi glæder os til dialogen med Københavns Kommune og By & Havn om det videre forløb.

Tusind tak for opbakningen!

Nick Vikander

Sæt dit præg på Asgers Have - Tagfarm i Ørestad!

2021-04-25 07:05:18

Kære underskriver af kampagnen "Opfør Amagers første tagfarm i Ørestad Syd”

Vi er nu et skridt tættere på at etablere Asgers Have: en tagfarm og grønt byrum på taget af det kommende p-hus ved siden af REMA 1000 i Ørestad Syd, lige overfor Vestamager metro station.

I marts kom der politisk opbakning til tagfarmen fra et flertal af partier i Københavns Borgerrepræsentation. Partierne blev enig om at gå i dialog med By & Havn og vores projektgruppe for at fremme projektet frem mod budget 2022.

Brug 5 minutter for at sætte dit præg på Asgers Have: Deltag i vores spørgeskema-undersøgelse og giv din mening om, hvilke elementer der er vigtigst at inkludere i Asgers Have. Med andre ord, hvad ønsker du mest på toppen af p-huset? Sørgeskemaet løber til og med d. 3. maj.

Lease mere om:

Vil du høre flere nyheder om Asgers Have? Skrive til os på asgerhave@gmail.com for at komme på vores mailingliste, og følg os på Facebook-siden ”Asgers Have – Tagfarm i Ørestad”.

Tusind tak for opbakningen!

Kh. Team Tagfarm.

www.asgershave.dk

Rokoko.jpg

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.