ET VÆRDIGT LIV FOR FLYGTNINGE I DANMARK (dansk-engelsk-arabisk عربي)

Kontakt forfatteren af dette andragende

TAK FOR DIN UNDERSKRIFT

2016-02-25 21:33:16

Vi siger tak for din underskrift og opbakning til underskriftindsamlingen: ET VÆRDIGT LIV FOR FLYGTNINGE I DANMARK imod lovforslaget om at udvide målgruppen for integrationsydelsen til at omfatte alle, der ikke har opholdt sig i Danmark i mindst 7 ud af de seneste 8 år. Der indkom 1449 underskrifter, som er sendt til Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget.                       Underskrifterne kan betragtes som et supplement til de 4602 underskrifter imod L2, L3 og L7 (indførelse af integrationsydelsen gældende fra 1.9.2015) afleveret til Ministeriet den 25.8.2016.

Aktionsgruppen har sat følgende opslag på Facebook:

OPRÅB – OPFORDRING!

Regeringen er i gang med at behandle lovforslaget om at udvide integrationsydelsen til at gælde alle flygtninge, der har boet i landet de seneste 7 år (L111). Lovforslagets 2. behandling er 15. marts og 3. behandling 17. marts. Hvis lovforslaget vedtages, vil integrationsydelsen ("fattigdomsydelsen") ramme 1000´vis af børn og voksne, der nu er veletablerede i gode permanente boliger og aktive med sprogundervisning, jobsøgning og integration i lokalsamfundene. Der er mange måder, vi som civilsamfund kan reagere på. Vi opfordrer:

At læse de 19 kritiske høringssvar om udvidelse af integrationsydelsen (indsendt 12.1.16) fra humanitære organisationer som UNHCR, Røde Kors, Red Barnet, Kommunernes Landsforening, Dansk Socialrådgiverforening og Dansk Flygtningehjælp (Aktionsgruppen har sendt høringssvar). Link:

At læse høringsnotatet fra Integrationsministeret med opsummering af indholdet i de 19 høringssvar med Ministeriets kommentarer. Link:

Ministeriets overordnede formål med lovforslaget er incitament til at søge job og komme i arbejde. Dette er Ministeriets eneste erklærede formål. Midlerne er: Fattiggørelse, stort antal udsættelser fra trygge permanente boliger gennem 1-7 år, marginalisering og isolation fra samfundets sociale fællesskaber og svækkelse af integrationen. De fleste flygtninge kommer direkte fra selvforsørgelse og studier i hjemlandet og mangler ikke motivation for at søge arbejde og blive selvforsørgende igen hurtigst muligt.

Høringssvarene og høringsnotatet kan give inspiration til fx at skrive debatindlæg og direkte henvendelse til politikere. Læs mere:

Aktionsgruppen mod diskrimination af Flygtninge i Lovgivningen

aktionsgruppen2016@gmail.com

Aktionsgruppen mod Diskrimination af Flygtninge i Lovgivningen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.