Jeg kræver at DR skal fjerne ”Spies og morgenbolledamerne” og undersøge den for fejl.

Kommentarer

#2

At udsendelsen er et journalistisk makværk med klar forudindfattet agenda, ej seriøst

Jens Juliussen (Taby, 2023-04-25)

#6

Det er skræmmende at DR har bragt en dokumentar med så åbenlyse fejl, manipulationer, fordrejninger af sandheden som har haft så store konsekvenser for Spies eftermæle. At mange af de medvirkende har følt sig ført bag lyset af Laud People. At hovedkilder udtaler sig stik modsat herefter. At alvorlige anklager sandsynligvis er rygter og vandrehistorier.

Tina Jensen (Aarhus C, 2023-04-25)

#7

Fordi den er fuld af fejl med en åbenlys agenda

Jan Thomsen (Lyngby , 2023-04-25)

#12

En forvansket og useriøs DR dokumentar .

Merete Matz (2610, 2023-04-25)

#16

Jeg skriver under fordi , hele oplægget er baseret på usaglig kildesøgning og elendig journalistik .. hele vejen igennem 😵‍💫

Kirsten Holst (København , 2023-04-25)

#17

Jeg er som mange andre dybt forundret over at kritikken af programmet ikke tages seriøst af noget medie i dk

Gregers Mathiasen (Lyngby, 2023-04-25)

#18

jeg har arbejdet for spies fra 1979-2018 og slet ikke genkender historierne ..

vagn jensen (gilleleje, 2023-04-25)

#20

Arbejdede 10 i Spies koncernen, nok de10 bedste og mest lærerige år i mit liv. Jeg var rystet over udsendelserne på DR som var en oplagt smædekampagne mod Simon. Potcasten Simon Spies, karaktermord i primetime, bekræftede min egen opfattelse af Simon. At Loudpeople og DR, samt andre fuldstændigt fornægtede Bo’s Potcast og den blev forsøgt fjernet er det virkelige overgreb her. Det ville klæde alle involverede parter at gennemgå research, interviews etc. og på den måde få et mere realistisk og nuanceret billede af Simon.

Jan Fuglsang Mikkelsen (Skårup, 2023-04-26)

#21

Jeg er stor modstander af bedrageri på tvangsfinancierede TV-kanaler, og dr.dk senest med 1864 også svinede historiske personer til uden skyggen af beviser. Dertil kommer at disse svindelnumre har meget klar politisk slagside !

Jørgen Iwersen (Kongens Lyngby, 2023-04-26)

#26

Fordi jeg ikke støtter at man sviner en død mand til og alle os der var en del af tiden på Merkur . Mest af alt er det ærekrænkelse og lynching af et stort navn uden ordentlig journalistisk arbejde og derfor burde DR aldrig have sendt det

Bonett Trusell (2860, 2023-04-26)

#31

Har selv arbejdet i mange år hos Spies og blev meget stødt over de anklager sf Spies som er så urigtig at der gjorde helt ondt

Daisy Riis (Roskilde , 2023-04-26)

#35

Jeg ved ikke om historierne om Simon Spies er rigtige eller forkerte, men jeg syntes at DR bør lade tvivlen komme ham til gode, og om ikke andet - så undersøge rigtigheden af dokumentaren

Charlotte Mølgaard (Kolding, 2023-04-26)

#36

Medierne er altid blev set som den 4 statsmagt. Det har da taget overhånd, da
det åbenbart er blevet en normal ting, at når man laver udsendelser, så er det med at lave content der vækker en masse clickbait. Det er ikke længere bygget på fakta, men på hvad der kan give omtale, drama og seertal. Det betyder at man er fuldstændig ligeglad med at lyve, dreje fortællinger så det passer deres ide til hvad der skete og tramper henover involverede levende som døde.
Det kan ikke være rigtigt at det skal være sådan vores samfund skal være.
Så bevære vi os mere og mere væk fra demokratiet og over i diktator samfundet.

Loven skulle foreskrive, hvis man laver en dokumentarfilm om personer og specielt dem som er døde, og ikke kan forsvare sig, så skal fakta/beviser være fysiske beviser og ikke blot sporadisk tanker mylder fra en deltagende, som kan være bitter over andre ting.

Monica Brædstrup (Randers , 2023-04-26)

#37

Dokumentären är spekulativ och har ej faktagranskats av redaktionen.

MaxMikael Wilde Björling (Kalmar, 2023-04-26)

#39

Dokumentaren er baseret på falsk grundlag

Marianne Baun (Gentofte, 2023-04-26)

#40

Efter min overbevisning, er programmet lavet, kun for at ødelægge Simons Spies eftermæle.

Anders Sørensen (Vejle, 2023-04-26)

#43

Jeg blev selv ringet op af Laud People og som flere andre kunne jeg ikke bruges fordi det var positivt det jeg havde at sige, så programmet er ikke den sande historie men en manipulation for at svine en for længst afdød person til.

Lisbeth Bredahl Kristensen (Greve, 2023-04-26)

#45

Jeg synes at kende en anden historie fra mine år i Spies Koncernen.

John Peter Sørensen (Fuengirola, 2023-04-26)

#46

Generel dårlig journalistik ødelægger opfattelsen af levende og døde personer.

Birgitte Revsbeck Hansen (Kolding, 2023-04-26)

#47

Jeg vil gerne støtte Maja.

Heidi Jensen (Glostrup, 2023-04-26)

#49

Der er så store spørgsmål veddr. tilblivelsen af denne udsendelse, og det er ikke første gang jeg undrer mig over en dokumentar, som er kammet fuldstændig over. Så god ide at få det gået efter i sømmene.

Nina Svanborg (Bøvlingbjerg, 2023-04-26)

#50

Den er ikke godt nok dokumentet og ikke helt sandfærdig

Evy Thomsen (København , 2023-04-26)

#53

Jeg er enig i ovenstående.

Lis Bang Christensen (Frederiksberg , 2023-04-26)

#54

....jeg afskyer de hellige Mee Tooer
...eller hvad de nu hedder,... Spies var alletiders at arbejde for, og har absolut ikke foretaget sig noget under at true andre !!!
Kæmpe ære være hans eftermæle !! 🇩🇰😄👍

Kenneth Schwartzmann (Glostrup , 2023-04-26)

#56

Jeg er tidligere Spies ansat og har truffet ham og er dybt rystet over hvordan hans eftermæle er blevet svinet til med tilbagevirkende kraft, det har han ikke fortjent, sensationshungrende journalister uden moral er min holdning til det!

Anett Christensen (Helsingør, 2023-04-26)

#57

Alt i en dokumentar skal være saglig og fagligt underbygget.

Per Lund Hansen (5000 Odense c, 2023-04-26)

#58

Det er grotesk at vi betaler for DRs manipulerende virke på den måde. De burde efterforske sagen hvis det bare var et enkelt tilfælde, men det faktum at de dækker over deres groteske tilsvining af Simon Spies på den måde, vidner om det er mere en kultur for DR end et enkelt fejltrin!

Tom Iversen (Viby, 2023-04-26)

#60

3P9B

Lis Andersen (Ålbæk , 2023-04-26)

#61

Jeg selv har været ung piccoline i Spies rejser i 1975/1976. Jeg har aldrig oplevet eller hørt om nogle af sider af Simon Spies, som der bliver beskrevet i dokumentaren. Jeg husker med stor glæde min tid i Spieskoncernen. Jeg blev også kontaktet af Laud People, som var meget interesseret i om jeg havde været morgenbolledame, hvad jeg ikke havde. Hun ville gerne høre om andre ting, men jeg valgte at ignorere dem.

Joan Kressner (Ryomgård, 2023-04-26)

#65

Jeg selv har arbejdet for Simon Spies i 7 år og det var en god arbejdsplads

Susanne Larsen (Kokkedal, 2023-04-26)

#67

Jeg ikke genkender omtalen af Simon Spies.

Kim Rosencrone (Karise, 2023-04-26)

#70

Som statsmonopol bør DR tage journalistisk ansvar for deres dokumentarer.
Jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i at mine skattepenge bliver ødslet på nonsens og udokumenteret følelsesporno.

Camilla Vestergaard (Rødovre, 2023-04-26)

#71

Det er sandt ,,,protesten

Lise Mehlsen (Aarhus, 2023-04-26)

#73

Fordi jeg har set dokumentaren og hørt podcasten og mener det er æreskrænkelser af både Simon Spies og de fleste af de medvirkende!

Jan Lajer (Randers, 2023-04-26)

#74

Det er totalt uretfærdigt at skamme en person for ting opstået for mange år siden og bedømme skyldig uden mulighed for forsvar.
Der var ingen misforståelser. Alle parter vidste hvad der foregik.

Pia Scholler (Chermside, 2023-04-26)

#76

Da udsendelsen, som ikke kan betragtes som dokumentar, havde præmiere i tv var det med stor forventning jeg satte mig foran skærmen. Det varede derimod ikke længe før jeg i den grad blev fyldt med raseri over den forfærdelige manipulation som seerne blev præsenteret for. Det var så tydeligt en “15 -minutters fame” for en søster som ikke har valgt at leve sit eget liv. Følelsesporno med billeder af en døende aids-ramt pige og løgnagtige påstande. Det er så gennemskueligt for alle som faktisk levede i Spies tid. Nedgørelse af pigerne som med åbne øjne tog jobbet. Jeg husker at have læst jobannoncer i JP som ung - der var helt styr på juraen. Jeg overvejede ikke et sekund at bage bolle mm til en ældre herre midt i fyrrene. For alle kendte gamet. Og der var sgu ingen brækkede arme - det var da den grimeste løgn. Måske var pressen benovet over ham, men her havde de ikke ladet nogen slippe hvis det var sandt! Den er useriøs og ulækker drejet så en afdød vanæres. Det kan ikke være lovligt!!!!

Lone Klein (8600, 2023-04-26)

#77

Det er blevet dokumenteret, at dokumentaren er baseret på fn skjult dagsorden, nemlig at tilsvine Simon Spies.
Og jeg finder det meget forkasteligt og yderst arrogant af DR, blot at afvise den nu fremlagte dokumentation.
At det samtidig er en statslig institution, som bryder sine egne etiske regler, viser jo blot hvor “prostitueret” instutionen er.
Også utroligt at ingen af DR’s bestyrelsesmedlemmer - mig bekendt- har kritiseret dokumentaren.

Svend Erik Nielsen (Lyngby, 2023-04-26)

#86

Jeg er fuldstændig enig

Rikke Ganderup (Jyderup , 2023-04-26)

#87

Jeg skriver under, fordi jeg fra 1966 og i årene til hans død, interviewede Simon Spies mange gange. Har kendt og interviewet mange af de såkaldte morgenbolledamer og enkelte forlældre. Hvad »Laud People« har fået ud af karaktermordet, kan i denne sammenhæng være ligegyldig, men fremtidige programmer fra løgnens producenter springer jeg over. Og DR's troværdighed er nu dokumenteret som værende til salg....

Bjarne Bekker (Svendborg, 2023-04-26)

#88

Der blev lavet et karaktermord i DR udgave.

Søren Palner (Tisvildeleje, 2023-04-26)

#94

Att det är viktigt att ni lyssnar på de som nu vill få oss att se och förstå en rättvis bild av Simon Spies. Så många som redan uttryckt hur fel dokumentären vinklats.

Karin Hillenius (Sundbyberg , 2023-04-26)

#96

Jeg gå ikke ind for løgen om en dø mand.

Morten Petersen (Kolding, 2023-04-26)

#97

Som tidligere Spies ansat kan jeg ikke genkende denne fremstilling af Simon Spies. Og en hovedperson som der fremtræder i denne udsendelse, som kun har egne forestillinger og bortforklaringer på en søsters død, har intet med den reelle årsag at gøre.

Marianne Andersen (Virum, 2023-04-26)

#98

Jeg skriver under, fordi dokumentaren om Simon Spies, er det mest underlødige makværk DR har lagt navn til i nyere tid. En skamplet for dokumentarredaktionen.

Steen Laugesen (København , 2023-04-26)

#99

Jeg kender Maja, og stoler fuldt ud på hendes vurdering af sagen.

Lone Pedersen (Valby, 2023-04-26)

#101

Jeg har, som Maja, været ansat i Spies Rejser i mange år, og har aldrig været vidne til de fremstillinger af Simon, som DR har fremlagt. Helt usmageligt. Så den skal fjernes fra sendefladen.

Annette Madsen (Horsens, 2023-04-26)

#104

Det er en skandale, at DR og Laud People tillader at fordreje historien på denne måde.

Luise Arberg (Hellerup, 2023-04-26)

#105

Det var en grotesk og usmagelig udskamning af en ellers god mand der har gjort så meget for mange
Pigerne var frivillige og med forældres viden og accept.

Bitten Irene Jørgensen (Roskilde , 2023-04-26)

#108

Jeg skriver under fordi jeg er gammel Spies ansat og meget uenig i de oplysninger der blev vist i dokumentaren

Joan Richter (Frederiksberg, 2023-04-26)

#109

Synes det ville være på sin plads at DR kom med en uforbeholden undskyldning, svært at have tillid til dem efter sådan en gang udokumenteret makværk

Kirsten Nielsen (København , 2023-04-26)

#110

Udsendelserne var et urimeligt og underlødigt karaktermord. Det følte jeg, da udsendelserne blev bragt. Og den senere debat har kun bekræftet mig i min holdning.

Ole Oxgren (København, 2023-04-26)

#118

Jeg er fuldstændig enig i at Simon Spies er blevet tilsvinet og beskyldt for ting som er løgn . Jeg er selv blevet kontaktet af en journalist ift at fortælle om ham . Hun troede at jeg havde arbejdet for ham .

Lena Munch (Horsens , 2023-04-27)

#119

Spies er blevet tilsvinet, og hans minde ødelagt. Spies var et ikon, en af de få, der berigede Danmark . Spies fortjener at blive husket, på bedste vis.

Birgitte Knudsen (Odense, 2023-04-27)

#120

Det er et løgnagtig og misvisende program om et menneske

Jan edvard Egeberg larsen (Kastrup, 2023-04-27)

#125

Jeg giver Maja Luchau ret i at de spørgsmål hun fremfører bær undersøges nærmere

Johnny B. Rasmussen (Slagelse, 2023-04-27)

#128

Arbetade för Spies 1980-88 det var den absolut bästa tiden i mitt liv.

Pernilla Kronkvist (Malmö, 2023-04-27)

#129

Jeg mødte Simon da jeg var barn og han var så meget mere end en gammel gris 🤗

Annette von Magnus (Ringsted, 2023-04-27)

#130

Jeg skriver under fordi jeg ikke kan kende historien om Simon Spies i de 18 bedste år i firmaet for mig

Dan Ursin ( Nexø, 2023-04-27)

#131

DR så uprofessionelt og uetisk forsøger at tie en grundig og relevant kritik af deres letkøbte, stærkt opreklamerede, men uhørt svagt dokumenterede sensations"dokumentar" ihjel.

Annette Bindesbøll (Espergærde, 2023-04-27)

#132

Usmageligt program på en af Danmarks største rejsekonger.
Han formåede at fam Jensen,Hansen ,Rasmussen ect kunne rejse og opleve verden.

charlotte Skovgaard (Rødvig Stevns , 2023-04-27)

#133

DR´s journalister er tendentiøse, manipulerende, mangler selv- og især kildekritik, og er generelt ringe. Til gengæld er de også ofte arrogante og bedrevidende. Intelligens er ikke kendetegnende for gruppen.

Peter Hornung (Gentofte, 2023-04-27)

#135

Fordi jeg mener ikke at man skal hænge en mad ud som ikke kan forsvare sig selv, har været ansat efter hans død, tænker at så skulle man nok hænge andre ud end lige ham

Pernille Nielsen (VALBY, 2023-04-27)

#137

Bo Østlund dybdeborende journalistik viser store fejl i drs billede af Simon Spies. Da DR er vores alle sammens troværdigheds formidler skylder I at give et dementi på udsendelsen.

Birthe Malmos (Odense, 2023-04-27)

#140

Dr udsendelse om simon spies er løgn og latin😟

Christel Lyngbæk (Helsingør, 2023-04-27)

#143

Dokumentaren “Spies og morgenbolledamerne” bærer præg af manglende dokumentation for fremførte påstande.

Lars-Peter K. Larsen (Holstebro, 2023-04-27)

#144

Jeg mener der mange fejl, samt ikke dokumenteret anklager i udsendelsen. Feks. Spies bliver beskyldt for at have brækket en arm på en af pigerne men der er ikke det mindste bevis på anklagen.

Lars Bo Petersen (Skærbæk, 2023-04-27)

#146

Det er vigtigt at DR udfører ærlig og solid journalistik. Denne sag tenderer til uhæderlighed. Derudover er det skammeligt at DR ikke svarer på de anklager der er opstillet i podcasten, men blot lirer politikersvar af sig.

Peter Herman Trane (Brædstrup , 2023-04-27)

#149

Jeg skriver under da jeg også har arbejdet
i Spies Koncernen og har en anderledes
og bedre hukommelse af virkeligheden

Stig Gordon Nielsen (2980 Kokkedal, 2023-04-27)

#152

Jeg er fuldstændig enig i, at Simon Spies eftermæle er blevet svinet til af DR dokumentaren😠

Ruth Nicolaisen (Veflinge, 2023-04-27)

#153

Det er en usmagelige måde de udstiller Simon Spies på.
At lave en udsendelse og ikke oplyse de deltagende om hensigten med den, eller have en skjult dagsorden er ikke ok.

Claus Skov Füllemann (Kastrup, 2023-04-27)

#162

Fordi det DR, en befolknings støttet kanal laver af makværk mod en person, uden grundig undersøgelse og dokumenterbare faktiske omstændigheder er en katastrofe, derfor.

Kenneth Løt (Sæby, 2023-04-28)

#163

Det har og er under alt kritik , mht produktionen af den Dokumente.
Vi er mange som blev interviewet og hørte konteksten mht ondskab / slemme udsagn.
For mit vedkommende, blev jeg spurgt om jeg ville medvirke, da jeg hørte agendaen, " jeg har jo fortalt andet" Nej tak!

Trine Dyhr (Gentofte , 2023-04-28)

#167

Dokumentaren er fuld af fejl og udokumenterede anklager.

Eva Vedel (Værløse, 2023-04-28)

#168

Der er så mange fejl i programmet at det er n skamplet på DR.

Kim Barslev (Allerød, 2023-04-28)

#169

Det er tydeligt at DR og TV2, og pressen generelt tydeligt har en agenda, om at de vil styre/skabe hvad der sker, hvad stemning der skal være i samfundet, istedet for at dokumentere det som førhen!

Kurt Levisen (Randers C, 2023-04-28)

#171

Også jeg blev kontaktet af Sascha Sennov fra produktionsekskabet maj 2022, vedr. at medvirke i en afdækkelse af Simon Spies liv, på godt og ondt. Jeg lugtede hurtigt lunten om at nedgøre Simon. Jeg takkede nej i en temmelig bestemt tone.
Mine 24 dejlige år i koncernen skal ikke bruges til, som i de 3 afsnit, at tilsmudse Simons navn, 41 år efter hans død.
Bo Østlund afdækker på bedste vis DR agenda, og må fjernes omgående.

Frank Knudsen (Frederiksberg , 2023-04-28)

#173

DR er manipulerende.

Carl Martin Jørgensen (Odense M, 2023-04-28)

#176

Det er dybt uretfærdigt, og Spies fortjener på ingen måde den omtale. Meget er pure opspind og de piger var der helt af egen fri vilje.

Birte Ribeiro (2765 Smørum , 2023-04-28)

#179

Dokumentaren er under al kritik ligemeget hvad man eventuelt ville kunne karaktivisere Simon Spies som!!!

Jørgen Laurberg Jensen (Gørlev , 2023-04-28)

#182

Fordi den absolut ikke afspejler Simon, som han var. I hvert fald ikke i den tid jeg var ansat som privatchauffør, og i den forbindelse var MEGET tæt på ham og alle i hans private husholdning.

Steen Stilbo (Gentofte, 2023-04-29)

#183

Det er vulgær, fokusere på dårlig, forkert værdier. Og i en tid med FORSÆTTE ubehagelige opførelse af offentlige mennesker, både mænd og kvinder skal vi fokuserer på at idolisere folk på TV med en succes eller opfindelse til gavn af vores samfund.

Catherine Schlicht-bang (København , 2023-04-29)

#184

Jeg er fuldstændig enig med Maja Lüchau!!!!!!!!

Vinnie Nyegaard (Glostrup, 2023-04-29)

#191

Den såkaldte "dokumentation" intet har at gøre med ordentlig journalistisk kritisk oplysning at gøre. Det er blot en ukritisk forlænget journalistisk arm af meetoo-bevægelsens holdninger, der er baseret på løgne, manipulation og mangel på dokumentation. Det er desuden meget kritisk, at der et et statsejet DR, som medvirker til denne ensidige og uprofessionelle "dokumentar".

Johnny Korup (Svenstrup J, 2023-04-29)

#192

…jeg er tilhænger af objektiv research og seriøs journalistik og baggrundsviden baseret på FAKTA!!

Connie Berg (Frederiksberg C, 2023-04-29)

#193

Hele udsendelsen er ikke underbygget af fakta men kun løse rygter.

Jørgen Lindhardt (Virum, 2023-04-29)

#195

Jeg skriver under, fordi DR programmet IKKE oplyser, at de voldsomme anklager imod Simon Spies er baseret på rygter og andenhåndsberetninger, samt at der ikke findes dokumentation for de meget kraftige anklager om vold og overgreb.

Helle Hartung Jørgensen (Borup, 2023-04-29)

#198

Jeg mener at #metoo er gået alt for langt, og vores statsfinansierede medier skal bremses.

Kim Toft (Helsinge, 2023-04-29)

#200

Mener at den dokumentar var ren heksejagt på en tvivlsom baggrund. Arbejdede i 5 år i firmaet og genkender slet ikke det de fører frem

alfred rosenfeldt (odense, 2023-04-29)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...