Der skal findes en bedre løsning på genhusningen af vores børn!  

Kommentarer

#26

Min ældste datter har allerede været i barakker x 2 samt opstartet på Bavnehøj skole- nu skal der sgu ro på.

(Kbh sv, 2018-04-15)

#37

Min datter skal starte i skole og hun skal føle at hun er en del af en skole. Hvor der er trygt og hun føler sig velkommen. Et barns første skoleår burde være det vigtigste og derfor burde der skabes bedre rammer.

(København , 2018-04-15)

#40

Det er en sindssyg løsning som vi viste til allerede i 2010. Længe før skolen blev opført! Det kan simpelthen ikke være rigtigt at vores børn skal lide fordi diverse politikere ikke ville tage de rigtige beslutninger dengang. Sikkert pga budget eller andet..

(Kbh Sv, 2018-04-15)

#41

Jeg har to børn på skolen.

(København SV, 2018-04-15)

#46

Jeg synes på ingen måder det er tilfredstillende at genhuse børnene 1,5km væk fra skolen. Det er yderst grotesk.

(Valby, 2018-04-15)

#48

Hvis det omtalte mangel på klasselokaler bliver en realitet, er det jo en kæmpe opgave der bare bliver nødt til at blive løst hurtigt.
Det har en kæmpe indvirkning på ens børn, hvis der bliver usikkerhed om hvilke forholde og miljø de bliver undervist i.
Håber der bliver taget hånd om det på en god gennemtænkt måde.
Og tak til de folk der laver denne underskriftindsamling, og belyser hvilke udfordringer Lærer og elever står i.

(København SV, 2018-04-15)

#49

Det er vigtigt st oolitkrrerne lærere SF denne store fejl.
Hvordan kan man bygge et område, og ikke tænke børnene med ind i deres krav til pasning og skolegang.

(København sv , 2018-04-15)

#52

Fordi der tydeligvis ikke bliver tænkt på hvordan de nye bydele skal hænge sammen for beboerne

(København SV, 2018-04-15)

#53

Vores børn skal have ordentlige forhold

(København sv, 2018-04-15)

#57

Det er på tide at stoppe helt utrolige dårlige planlægning, som KK præsterer i disse tider. Det er børnenes læring og stabilitet i skolen det går ud over - mine børn vel at mærke.

(København, 2018-04-15)

#67

Synes det er mærkeligt at man ikke tænker hele vejen rundt, når de nye boliger bygges.
Det kan vel ikke overraske nogen, at der flytter mange børnefamilier ind. Det handler i høj grad om god uddannelse af vore efterkommere og livskvalitet idag for lærere og elever.
Som bedsteforældre til børnebørn på sydhavn skolen, kan vi kun være bekymret og undre os over så uovervejet beslutninger.

(Faxe, 2018-04-15)

#87

Bekymret forældre til barn på skolen.

(København, 2018-04-15)

#91

..

(København wv, 2018-04-16)

#96

Jeg skriver under fordi jeg bakker op om, at der skal findes en ordentlig løsning på kapacitetsproblemerne på skolen i Sydhavnen. Kommunen har sovet i timen og har til opgave at finde en løsning som både børn og lærere er tilfredse med

(København sv, 2018-04-16)

#98

Jeg er enig i at der skal findes en løsning tættere på.

(København, 2018-04-16)

#103

Jeg skriver under fordi mine børns skole er under Press. Bydelen vokser og har gjort det i 10 år. Børn der startede i barakker, skal igen kostes ud, og være langt fra faglokaler som de har brug for til deres skolegang.

(København, 2018-04-16)

#111

Genhusningsløsningen er uacceptabel.

(Kbh, 2018-04-16)

#121

Jeg er bekymret for, hvordan en midlertidig løsning langt væk fra skolens faciliteter vil påvirke faglighed og motivation hos både børn og lærere. I forvejen har mange af børnene oplevet en voldsom udskiftning af lærere og flere har haft år i barakker med en mudret plet jord til “skolegård”. Jeg ønsker tryghed og stabilitet for vores børn.

(København SV, 2018-04-16)

#128

Bor på Teglholmen og har et barn der snart når skolealderen

(København, 2018-04-16)

#130

Jeg har to børn på skolen og er så enig med initiativtagerne her. KK har i årevis kendt til kapacitetsproblemerne, som går ud over både elever og lærere. Så ærgerligt at bygge nyt og ikke tænke infrastruktur ordentligt ind i det - ikke kun i forhold til skoler, men også daginstitutioner, dagtilbud, rekreative områder mm.

(Kæbenhavn, 2018-04-16)

#134

Jeg er selv forælder til et barn der muligvis skal flyttes fra SiS i barakker og har et barn der ligeledes skal starte i 2020 som også bliver påvirket af den manglende kapacitet

(København SV, 2018-04-16)

#138

Jeg bor i Sluseholmen med to piger på 10 år som i høj grad er påvirkede af det kaos der er omkring skolen i Sydhavnen. De startede deres skolegang i barakker. I næsten hele det forgangne skoleår har de været uden både fast dansk- og matematiklærer. Tydeligvis et resultat af de stressende arbejdsforhold som alle lærerer på skolen i mere eller mindre grad er underlagt med særlige hensyn til Europaskole, overfyldte klasser mm.
Nu får vi så at vide, at vores piger skal flyttes i barakker. Igen. Lige opad en metrobyggeplads langt fra skolen.
Hvad var det nu lige mine skattekroner gik til?

(København, 2018-04-16)

#153

Mine børn ikke skal gå i barakker igen, og det er for dårligt at det man tilbyder en løsning så langt fra skolen.

(2450 Kbh sv, 2018-04-16)

#160

Jeg synes mine børn har krav på at gå i skole i deres nærområde. Det var det vi forventede da vi flyttede i området.

(København SV, 2018-04-16)

#163

Det går altså ikke, at beton er vigtigere end børn. Lad os prioritere plads til liv.

(København SV, 2018-04-16)

#174

Jeg skriver under fordi det er helt urimeligt at tage vores børn som gidsler. Den læring de skal have nu, er vigtig for resten af deres liv.
OG undskyldningen om at der er flere børn end forventet køber jeg ikke. Man har vidst længe siden skolen blev bygget, at man hurtigt ville vokse ud af det. Se nu at lyt til forældrenes løsninger og sæt gang i bygning af flere skoler. De der kæmpe skoler med 7 spor - og kaos er ikke trygt for børnene.

(2450 København SV, 2018-04-16)

#178

I am really upset! I invested a lot to live in sluseholmen to be close to the school and our work. The solution to send my child 1,5 km really screws up my wife and my work schedule. This is unacceptable!

(Copenhagen, 2018-04-16)

#182

Min søn skal gå i skole på Teglholmen.

(København SV, 2018-04-16)

#190

Jeg synes, det er en kritisabel løsning, som forvaltningen kommer med og endna for sent. Det er simpelthen en uacceptabel forringelse for de børn og lærere det går ud over, og nu hvor politikerne ikke har kunnet forudse hvad de fleste andre har kunnet, at området i særdeleshed appellerer til børnefamilie, og dermed kigget på prognoserne og sørget for at starte nyt skolebyggeri op tids nok, så må politikerne tage det seriøst at skabe en ordentlig midlertidig løsning.

(København SV, 2018-04-16)

#191

Det er helt urimeligt at lave en løsning som denne, som ansvarlig politiker.

(København S, 2018-04-16)

#192

Jeg har 2 børn på Skolen I Sydhavnen, og uvished om hvad der skal ske for dem, og evt. hvem af dem der bliver ramt, næste år forstyrrer deres hverdag. Det er under al kritik at man handler så sent fra forvaltningerne. I over tre år har vi herude snakket om dette problem, så det kan ikke komme som en overraskelse.

(København SV, 2018-04-16)

#194

Mine børn på 10 år HAR gået i baraker og forstår slet ikke det ikke er 0-1 klasse der skal nu de skal alligevel følges og hentes og benytter ikke fag lokalerne så jeg er mere
end rystet

(København , 2018-04-16)

#196

Fordi, det ganske enkelt er FOR DÅRLIGT!!!At kommunen ikke følger med! De har vidst i flere år, at skolen var for lille. Hvad bilder de sig ind!! At fortsætte med at proppe børn derind, førend de har en holdbar løsning! Der bygges lejligheder og lejligheder og IGEN lejligheder, for så at bygge ENDNU FLERE LEJLIGHEDER!!! UDEN så meget som at tænke over konsekvenserne! Eller også HAR de tænkt over det, og så bare ladet stå til! FØJ!NOGEN burde skamme sig!! Små børn skal ikke kastes rundt!! Det er stort og skræmmende nok, at skulle gå i skole!! Jeg kaster simpelhen op!! Voksne mennekser der render rundt med hovederne under deres arme!! JØSSES!!

(København, 2018-04-16)