Nej Tak til behandlingssted i Kærnehuset!!!

Kommentarer

#9

Jeg er enig I, at der ikke skal ligge et misbrugscenter midt i et børneområde, der gerne skulle være sikkert for børn at færdes i. Jeg er utryg ved at der kan ligge sprøjter, piller, poser med hvidt pulver eller andet rundt om i godthåbsparken, som børn kan komme til at samle op. Jeg er meget imod forslaget og håber inderligt at der findes et andet sted der er mere egnet.

(Albertslund, 2018-02-22)

#17

Ikke det rette sted for et behandlingssted :-(

(albertslund, 2018-02-22)

#21

Jeg bor i Godthåbsparken og mit barn skal vokse op her. Jeg er på ingen måde intresseret i at skulle have misbrugere i det gamle Kærnehus lokaler. Vi ønsker et trygt sted for vores børn at vokse op og er bekymrede for at dette også vil have betydning for vores salgspriser af vores ejendomme. Dette er ikke ok, det må skulle forbi andre instanser før det kan godtages.

(Albertslund, 2018-02-22)

#22

Mine børn vokser op, leger her i området! Vi skal ikke ha kanyler, cokeposer og jointskodder liggende på legepladserne i området! Niks!

(Albertslund, 2018-02-22)

#25

Væk fra børnefamilie område

(Albertslund, 2018-02-22)

#27

Jeg skriver under fordi et behandlingssted for misbrugere ikke hører til midt i et boligkvarter med legende børn!

(Albertslund, 2018-02-22)

#28

Mine børn ikke skal falde over flere kanyler

(Albertslund , 2018-02-22)

#31

At der ikke skal være et behandlingssted i vores bolig område og så tæt på legepladser og vores svømmebad. Det er helt apsurt. De må finde et andet sted. Sundhedshuset har et oplagt bud. Vil gerne kunne føle mig tryg ved mine børn færdes i området.

(Albertslund , 2018-02-22)

#32

det er en sindsyg plan tænk på børnene

(Taastrup, 2018-02-22)

#36

Det høre ikke hjemme her i børnevenlig område

(Albertslund, 2018-02-22)

#38

Jeg stemmer klart nej!! Da en rigtig god grundejerforening vil blive mindre attraktiv for børnefamilier-ældre mv. Jeg vil være meget bekymret for at borgerne vil opholde sig i foreningen, lave hærværk og smide med farlige efterladenskaber der kan skade små børn, husdyr mv. Jeg vil være bekymret for alle de børn der færdes i hjertet af GP (hvor klubben ligger), som nok vil møde borgere i uheldige situationer. ☹️

Jeg tænker også i forhold til borgerne som skal længere væk fra centrum for at komme i et behandlingscenter. Er ikke optimalt for nogle parter- da de ikke har de samme ressourcer for at transport.

Prøv at bevare en god del i Albertslund som fungere rigtig godt. Og tænk på begge parter, da dette slet slet ikke gavner misbrugeren på nogen måde heller.
Et klart nej herfra!!!!

(Albertslund, 2018-02-22)

#41

Jeg synes det er en dårlig idé at ligge et misbrugscenter midt i et beboelsesområde, hvor der generelt er meget trafik af børnefamilier og uledsagede børn. Især i sommerperioden, hvor kombinationen af poolen, familierestauranten Fresh Kitchen, minigolfbanen, tennisbanen og genbrugspladsen medfører, at denne del af Godthåbsparken bliver et centralt mødested for mange. Området omkring Kærnehuset er derfor præget af, at der summer af liv i de fleste timer om dagen.
Det betyder altså, at ud over hensynet til beboerne, vil der ligeledes være udfordringer med at sikre brugerne af centret den anonymitet som jeg mener, at man som udsat borger har lige så meget krav på/ret til som alle andre. En anonymitet jeg mener er med til at sikre, at brugere af et misbrugscenter føler sig trygge ved at følge deres behandling i ro og mag mens de kæmper for, at få deres liv på rette kurs. Desværre også en anonymitet jeg jf. ovenstående ikke mener vil være forenelig med den geografiske placering af et misbrugscenter i Kærnehuset.

(Albertslund, 2018-02-22)

#51

Det er helt væk at placere et behandlingssted midt i et beboelsesområde med rigtig mange børn

(2620, 2018-02-22)

#55

Jeg ønsker bestemt ikke stedet her overfor mit hjem hvor ger ellers er børnevenligt område.

(Albertslund, 2018-02-22)

#58

Jeg har små børn og ønsker ikke misbruger i området.

(Albertslund, 2018-02-22)

#63

Det er fuldstændig uhørt at man ligge et behandlingssted i et boligbyggeri med børnefamilier

(Albertslund, 2018-02-22)

#65

Det hører ingen steder hjemme i et beboelseskvarter. Tag sundhedssystem under ordnet forhold eller tilbyd dem en kold tyrker.

(2620 Albertslund , 2018-02-22)

#66

Nej tak til behandlingssted i Godthåbsparken.
Det er ganske enkelt ikke det rette sted for et sådan tilbud

(Albertslund, 2018-02-22)

#70

Det er et sted hvor små børn leger.

(Albertslund, 2018-02-22)

#79

Det er uhørt at der skal ligge et misbrugscenter midt i et boligkvarter med mange børn.

(Albertslund , 2018-02-22)

#80

Jeg ønsker ikke at misbrugere skal sendes her til GP. Vi har været udfordret nok i tidens løb, hvor Kærnehuset engang var tilholdssted for unge med en "anderledes" opførsel.

(Albertslund, 2018-02-22)

#81

Tåbeligt og uigennemtænkt

(Albertslund, 2018-02-22)

#84

Misbrugsbehandling bør ligge et neutralt sted, og slet ikke blandt børnefamilier

(Albertslund, 2018-02-22)

#87

Vi har rigelige problemer med larmende unge mennesker hele sommeren hele natten igennem. Det har de følger at man ikke kan få sin nattesøvn og passe sit arbejde, så man kan betale sin skat og hjælpe flest mulige her i kommunen. Hvis vi så også skal kunne rumme stofmisbruger i samme område, hvor er vi så henne. Jeg synes det er useriøst fra kommunens side oven I at de intet har budt ind med i for hold til de ovenfor beskrevet problemer. Hold kæft jeg er træt af Albertslund kommune. Hilsen Skyttehusene 43

(Albertslund, 2018-02-22)

#90

Fordi jeg bor i området og ønsker at beboerne bliver hørt.

(Albertslund , 2018-02-22)

#91

Mener ikke der skal ligge et behandlingscenter lige ved alle børnenes aktiviteter.

(Albertslund, 2018-02-22)

#95

Fordi det er et børneområde

(Albertslund, 2018-02-22)

#96

Et behandlingssted for stofmisbrugere hører ikke hjemme i et så tæt boligområde som Godthåbsparken - oven i købet med en planlagt placering ved friluftssvømmebad, tennisbaner, grill og andre rekreative faciliteter, hvor børn og unge mødes i hobetal. Det nye sundhedscenter ved Albertslund Centrum har sundhedsfagligt personale og vil i min optik være det ideelle sted at indrette et behandlingscenter - det må da også i allerhøjeste grad være til gavn for brugerne/misbrugerne.

(Albertslund, 2018-02-22)

#98

Det er lige der mine unger leger: fodboldbane, tennisbaner, pool, træningslegeplads.
Det er IKKE et egnet område for misbrugere.

(Albertslund, 2018-02-22)

#101

Det er mit hjem ...
Andet er der ikke at sige...

(Albertslund, 2018-02-22)

#105

Grundet kæmpe utryghed ved dette forslag.
Placeringen er helt malplaceret.

(Albertslund, 2018-02-22)

#110

Det er sygt midt i en bebyggelse, med mange små børn

(Albertslund, 2018-02-22)

#111

Jeg bor i godthåbsparken.. og synes absolut ikke at man kan være bekendt at ligge et misbrugscenter midt Ib et bolig område ..!

(Albertslund , 2018-02-22)

#112

Behandlingssted hører absolut ikke hjemme midt i et boligområde fyldt med små legende unger! Udad min kahyt!

(Albertslund, 2018-02-22)

#117

Nej tak

(Albertslund, 2018-02-22)

#118

Jeg skriver under fordi det er komplet hul i hovedet at anbringe et benhandlingssted midt i en grundejerforening der er fyldt med børnefamilier!

(Albertslund, 2018-02-22)

#119

At man vælger at der skal være et misbruger behandlingssted, midt inde i Godthåbsparken er jo fuldstændigt til grin. Vi er en masse børnefamilier som vil føle os utrygge, og det vil gå ud over det ellers så befærdede pool område vi har. Samtidig med det, så styrker det ikke ligefrem ejendomsværdien af parcellerne.

(Albertslund, 2018-02-22)

#120

Fordi jeg mener at et misbrugbehandlings center ikke skal ligge midt i beboelsområde med ejerboliger, da det kan påvirke priserne på boligerne, derfor skal det ligge i et område hvor det ikke kan påvirke boligpriserne.
Jeg håber snart at Ejerforeningen GP opsiger lejemålet med kommunen.

(Albertslund, 2018-02-22)

#123

Det er grotesk at placere narkomaner sammen med børn. Og fordi jeg ikke skal frygte at træde i kanyler og forvente at på min martrikel bliver stjålet. Jeg har intet til overs for folk der er så svage de bruger narko. De må sgu bekæmpe deres problem anden sted end i min baghave

(Albertslund , 2018-02-22)

#124

Det hører ikke hjemme midt i Godthåbsparken

(Albertslund, 2018-02-22)

#125

Det er fuldstændigt vanvittigt som i vanvittigt at belaste et børnevenligt område..
er de totalt ubrugelige i den kommune

(Kirke hyllinge, 2018-02-22)

#131

Vi skal bibeholde det trygge miljø, der generelt er i Godthåbsparken, hvor vores børn kan færdes trygt og sikkert.
Jeg ville som forældre føle mig utryg,

(2620, 2018-02-22)

#134

Jeg ønsker på Ingen måde et misbrugscenter placeret i vores boligområde. Synes det må være muligt for kommunen at finde et mere hensigtsmæssigt sted.

(Albertslund , 2018-02-22)

#144

Det er dog den mest vanvittige ide! Nej tak! Godthåbsparken skal blive ved med at være et godt og trygt sted for børnefamilier!!!

(Albertslund, 2018-02-22)

#151

Det er den værste lokation ever. Kuk kuk

(Albertslund , 2018-02-22)

#152

Det hører ingen steder hjemme i et bolig kvarter hvor børn færdes frit. Hvad tænker man på???

(Albertslund, 2018-02-22)

#153

Jeg ikke ønsker et misbrugshus midt i min bebyggelse lige ved siden af poolen hvor der kommer masser af børn :(

(Albertslund, 2018-02-22)

#155

Det er meget utryghedsskabende at place et misbrugscenter midt en bebyggelse.

(Albertslund, 2018-02-22)

#157

Bor i Rytterhusene .
Var ked af klubben lukkede og havde bestemt ikke set det komme at der skulle være misbrugscenter i kærnehuset. Vi har brug for værested for unge mennesker i nord med aktiviteter og voksne tilstede . Så lige præcis de unge ikke lokkes ud i misbrug . Der er jo oppe i medierne at der ekspermenteres med stoffer i stor stil . De skal de jo netop prøves at afholdes fra stoffer og guides væk fra det . Er enig i misbrugere skal have den hjælp og støtte , men som andre skriver må de høre til i sundhedshuset .

(Albertslund, 2018-02-22)

#158

Jeg har børn der leger i området og vi behøver ikke misbrugere i området.

(Albertslund, 2018-02-22)

#159

Et behandlingssted hører ikke hjemme i et boligområde

(Albertslund, 2018-02-22)

#161

Fordi det er et fuldstændigt håbløst og uansvarligt sted at placere et sådant sted.

(Albertslund , 2018-02-22)

#163

Jeg bor selv i Godthåbsparken, hvor der bor mange børnefamilier. Kærnehuset burde slet ikke være en mulighed.

(Albertslund, 2018-02-22)

#168

Fordi et sådan behandlings tilbud ikke bør ligge i et boligkvarter fuld af børnefamilier og endda klods op af vores swimmingpool og boldbaner, hvor vi idag trygt kan lade vores børn og unge være alene.
Jeg forstår slet ikke, at et sådan tilbud ikke skal placeres i vores nye flotte Sundhedshus.

(Albertslund , 2018-02-22)

#169

Smaira Khalid

(Albertslund , 2018-02-22)

#175

Det kan ikke være rigtigt at et sådan sted skal ligge i et område med så mange børn. Der vil komme til at ligge nåle og alt muligt andet of flyde til fare for os alle. Kriminaliteten vil stige, børnene vil være udtrykke osv
Nej tak herfra, og jeg er sikker på at i sagtens kan finde et lokale på kommunen, men der er de sikkert ikke velkommen heller...

(Albertslund , 2018-02-22)

#177

Som beboer tæt på Kærnehuset og med mindre børn, så er vi som beboer ikke trygge ved placering af sådanne et behandlingssted i et børneområde

(Albertslund, 2018-02-22)

#179

Det er absurd, at man planlægger at placere en sted for misbrugere midt i et område for børnefamilier.

(Albertslund, 2018-02-22)

#183

Jeg syntes ikke det er smart med et behandlings sted af den art, midt i et kvarter med så mange Børne familier

(Albertslund, 2018-02-22)

#184

Skal ikke ligge i et bolig område hvad med Sundhedshuset

(Albertslund, 2018-02-22)

#187

Beboer i Godthåbsparken.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor et behandlingssted for misbrugere skal placeres midt i vores familiekvarter. Det er intet mindre end tarveligt at beboerne ikke er blevet spurgt. Jeg synes at et hus som ligger klods op ad ejerforeningens centrum skulle bruges til noget mere familievenligt som f.eks. klubhuset var til de unge.
I er på et skråplan her, og en beslutning som denne giver mig ikke kun lyst til at flytte fra bebyggelsen, men også kommunen.
Jeg støttet misbrugsbehandling. Ingen tvivl om det. Der må bare ligge et mere oplagt beliggenhed end denne, både set fra beboernes vinkel, men også de misbrugere som skal henvende sig.

(Albertslund, 2018-02-22)

#192

Beboer i godthåbsparken

(Albertslund , 2018-02-22)

#194

Fordi det er min arbejdsplads gennem 34 år. Kender området ud og ind. Virkelig en vanvittig ide

(Albertslund , 2018-02-23)

#195

Der skal ikke rende sådan nogle typer rundt i et så ellers børnevenneligt område !! Mit barn skal ikke vokse op med misbruger i baghaven og øget risiko for indbrud.

(Albertslund, 2018-02-23)

#196

Jeg skriver under for det første har 2 børn der nu ikke går i klub mere.. da alternativet med kæmpe klub ikke lige er dem og nu kan man så ikke sine børn lege ude... risiko for i indbrud.. utryghed generelt FØJ

(Albertslund , 2018-02-23)

#198

Der er altid rigtig mange børn lige i det område. Sundhedshuset er da oplagt og er nemmere at komme til med offentlig transport

(Albertslund, 2018-02-23)

#200

Placeringen ikke er den rette. Et misbrugscenter er tilgengæld en god ting.

(Albertslund, 2018-02-23)