Nej Tak til højhuse i Åbybro midtby

Kommentarer

#1

Et 7etagers byggeri ikke er nødvendigt for Aabybro by og for udseendet af midtbyen.

(Aabybro, 2017-10-14)

#2

Jeg er imod at der bygges etagebyggeri på Åbybro centeret, og specielt at der bygges højere end det der er tilladt efter den gældende lokalplan (max 1 etage).
Det vil skæmme bymidten, er ude af proportioner med det allerede eksisterende byggeri, og højhuse pynter ikke på byen.

(Åbybro, 2017-10-14)

#4

Det blive skæmmende for centeret, og vil genere de omkring liggende huse.

Synes ikke at højhuse høre hjemme i en by som Åbybro.

(9440, 2017-10-14)

#13

7 etager er for meget....

(Aabybro, 2017-10-14)

#14

Aabybro er min barndomsby og jeg synes det vil være forfærdelig grimt at lave højhuse midt i byen. Lad nu byen være en hyggelig by uden store grimme bygninger og kasser som beboelse. Det er ikke pænt.

(Gandrup, 2017-10-14)

#17

Jeg synes ikke vi skal have 7. Etagers huse i centeret. Det vil virke helt malplaceret og forkert.

(Aabybro, 2017-10-15)

#23

Det vil se skæmmende ud og alt for høj i vores smukke

(Aabybro, 2017-10-15)

#25

Det ikke er rimeligt at beboere der bor op ad centret skal klemmes inde på den måde af højhuse, med nedsat boligværdi til følge.

(Åbybro , 2017-10-15)

#26

Det helt urimeligt at bygge lejligheder i et center. Og synes ikke Aabybro by skal splittes mere af end der er sket ved at bygge fakta i midten af byen.hvis det er pga. Bolig mange,l er der masser af plads til lejligheder
i det gamle fakta i Pandrup, som ikke ligger i butiks center.

(Pandrup, 2017-10-15)

#27

Hvorfor skal Åbybro dækkes ned af højhuse? Det tager charmen af byen. Åbybro bliver aldrig en storby som Aalborg, så hvorfor ødelægge charmen?

(Åbybro , 2017-10-15)

#30

Jeg synes højhuse ødelægger byen.

(Åbybro, 2017-10-15)

#31

Et sådan byggeri vil være beskæmmende for byen og de omkringliggende huse. Det vil kaste skygge langt ind i mange folks haver, det vil være en klar forringelse for disse beboere .

(Aabybro, 2017-10-15)

#32

Højhuse passer ikke ind i Åbybro.

(Åbybro , 2017-10-15)

#35

Synes godt nok at 7 etager i Aabybro er helt skudt over mål. Som det er ved Fakta, passer fint. Så NEJ tak

(Aabybro, 2017-10-16)

#47

Høje huse hører ikke hjemme i Aabybro

(Aabybro, 2017-10-20)

#50

Åbybrocentret bør ikke bruges til boliger ligesom der kun bør bygges i max 8,5 meter som der er bestemt i gældende lokalplan. Etagebyggeri hører ikke hjemme i bymidten. Det skæmmer byen og er i fuldstændig disharmoni med det øvrige bymiljø i og omkring bymidten. Så NEJ TAK

(Åbybro, 2017-10-20)

#52

Jeg skriver under fordi at jeg ikke vil have Aabybro Centeret omdannet til et center af meget høje huse.

(Aabybro, 2017-10-20)

#53

Centrum død hvis den bliver lukket inde med højhuse. Overdæk centeret, så butikkerne kan sørge for liv i centrum. Lige nu handler det kun om at tjene penge for kommunen, det kan vi bare se med alle de huse som skyder op ud imod Biersted. Dette er ok, men bevar nu centeret som et samlingtpunkt til os borger. Lav en gade hvor der er liv i stedet for at begrave den.

(Aabybro, 2017-10-20)

#57

De kan kigge ned i min have, og det er ikke pænt i bybilledet

(Aabybro, 2017-10-21)

#66

Forslaget er ude af proportioner med den omgivende by og omgivelserne er ikke tænkt ind i forslaget

(aabybro, 2017-10-21)

#69

Jeg skriver under, fordi jeg mener, at højhuse højere end Passagen ikke passer ind i bybilledet.

(Aabybro, 2017-10-22)

#74

Højhuse klæder ikke byen

(Aabybro, 2017-10-22)

#77

Jeg skriver under, fordi jeg mener det er forkert, ikke at tage hensyn til de mennesker det berører, at ligge i skyggesiden af et sådant byggeri. som samtidig ikke efter min mening klæder området.

(9440 Aabybro, 2017-10-22)

#80

Midtbyen er i forvejen for kompakt
Høje huse giver meget skygge og ødelægger udsigten for andre

(9440 Åbybro, 2017-10-22)

#84

Det vil ødelægge byen. Det store skrummel ved Fakta er grimt og alt for stort til en bygning i midtbyen. Store bygninger skal trækkes tilbage fra midtbyen.

(Aabybro, 2017-10-22)

#86

Højhuse i butikscentret hører ikke hjemme i en by som Aabybro. Byggeriet som foreslået tilfører intet positivt til Centret.

(Aabybro, 2017-10-22)

#90

Jeg skriver under fordi jeg er fuldstændig enig i modstanden for "højhuse".
Vi er ikke en storby, og vi har rigelig med plads til udvidelse i 2 -3 etagers byggeri.

(Aabybro, 2017-10-22)

#91

Højhuse på mere end 4 etager egner sig ikke til Aabybro, som i forvejen ikke har beboelsesejendomme som er mere end 4 etager, det vil virke alt for dominerende, i øvrigt mener jeg det er en god ide at gøre centeret beboet, også pga. de indbrud som der tidligere har været. Men at samle byen noget mere , ville være at foretrække.
Glem ikke Parkerings mulighederne i midtbyen, og 1 times parkering duer ikke i en provinsby som Aabybro........m

(Aabybro, 2017-10-22)

#95

Vil være en skamplet på byen

(Kaas, 2017-10-23)

#103

Det er alt for meget for vores lille by.

(Aabybro, 2017-10-23)

#105

Højhuse hører ikke hjemme i Aabybro.

(Aabybro , 2017-10-23)

#106

Højhuse hører ikke til på Åbybro Centeret.

(Silkeborg, 2017-10-23)

#108

Åbybro er blevet rigelig høj de senere år! Det tager noget at charmen ved byen hver gang.....man behøver jo ikke bare fordi man kan....!

(Åbybro, 2017-10-24)

#114

Det er da det mest tåbelige forslag jeg har hørt. Jeg holder af Aabybro, men dette vil totalt ødelægge byen.

(Aabybro, 2017-10-24)

#116

Fordi jeg syntes bybilledet bliver rodet og fordi jeg ikke syntes om at have 7 etager foran mine stuevinduer der tager aftensolen fra vest.

(9440 Aabybro, 2017-10-24)

#118

Jeg bor i midtbyen og synes byggeriet er for højt her

(Aabybro, 2017-10-24)

#124

Åbybro egner sig ikke til højhuse

(Løkken , 2017-10-24)

#125

Aabybro er ikke Aalborg. Et harmoniskt
Sammenspil imellem natur og arkitektur
Er altid at foretrække.

(Aabybro, 2017-10-24)

#127

Vi valgte for 10 år siden at flytte til Aabybro fordi vi så en by i udvikling, men vi flyttede fra Aalborg pga. vi IKKE ønsker at bo i en by med højhuse!! Den nye FAKTA bygning har allerede ændret byen meget og må absolut ikke have været højere!! Det vil være fint at få renoveret centeret evt med nybyggeri, men aldrig med så mange etager. Det er ikke fair overfor tilstødende villaer og passer ikke ind i bybilledet.
Aabybro har allerede vækstet meget på det seneste med øget befolkningsantal, hvor selv den nye skole hurtigt bliver for lille og byens infrastruktur er ikke optimal til den øget trafik.

(Aabybro, 2017-10-24)

#130

Fordi det er alt for højt - vil da ødelægge alt for alle de andre huse i nærheden og så vil det da heller ikke se pænt ud med sådan en klods der stikker op over det hele. Max 4 etager som i midtbyen.

(Aabybro, 2017-10-25)

#132

Det er for højt byggeri, passer ikke ind i resten

(Aabybro, 2017-10-25)

#133

Det er helt hen i vejret

(Aabybro, 2017-10-25)

#134

Mener 4 etager som allerede er bygget i byen, er højde nok.

(Aabybro, 2017-10-25)

#141

Skal der absolut være højhuse i Aabybro,bør de ligge så langt fra centrum som muligt,efter min mening.

(aabybro, 2017-10-26)

#146

jeg skriver under fordi, jeg bor tæt på center og vi har skolen på den anden side, vi bliver meget presset, også syntes jeg ikke så stor højde bare ind i by billede, syntes bygningerne ved fakta er for høje

(Aabybro, 2017-10-26)

#148

Bygninger i den højde bør ikke opføres i Aabybro. Den nuværende Faktabygning er så rigelig høj. De meget høje bygninger hører sig alene til i storbyerne.

(Aabybro, 2017-10-26)

#149

NEJ TAK

(Åbybro, 2017-10-26)

#157

Det er ikke rimeligt for de andre beboere i Aabybro med så markant anderledes byarkitektur

(Riga, 2017-10-27)

#158

Ingen vil bo ved siden af et højhus! De hører til i Aalborg midtby.

(Støvring, 2017-10-27)

#165

Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker højhuse i Aabybro midtby

(Aabybro, 2017-10-28)

#167

Vi holder meget af byen netop fordi vi ingen højhuse har. Høje huse vil skæmme og tage charmen af buen og de ældre lave bygninger. Her kommer også for mange mennesker og dermed støj. Tak

(Aabybro, 2017-10-28)

#168

Nu rabler det da for jer

(Aabybro, 2017-10-28)

#171

Fordi jeg synes at 7 etager er alt for højt i Aabybro, jeg kunne gå ind for 3 etager.

(Aabybro, 2017-10-29)

#173

Gammel Åby dreng fra birkelsevej

(Dronninglund , 2017-10-29)

#175

Sympati for de berørte beboere!

(Aalborg Ø , 2017-10-29)

#177

Det er ikke rimeligt at bygge så højt i vejret for de omkringliggende beboere!

(Aalborg Ø , 2017-10-29)

#179

Vil skæmme et ellers pænt bybillede.

(Aabybro, 2017-10-29)

#187

Absolut ingen højhuse i Aabybro - vil skæmme byen landsby agtige karakter. Skal der bygges etage byggeri, må det max. få en højde som bygningerne ved busterminaler!
Hilsen Peter

(Aabybro, 2017-10-30)

#188

7 etagers byggeri i hjertet af Aabybro virker uigennemtænkt og ikke i harmoni med resten af byens bygninger - det er ALT for højt..

Desuden vil det genere omkringliggende boliger og begrænse deres ret til privatliv.

(9440 Aabybro, 2017-10-30)

#189

Det vil skæmme byen, og er helt ude af proprotioner med den type by Aabybro er og helst skal være fremover.

(Aabybro, 2017-10-30)

#190

op til 25 m højde er ude af proportioner med den øvrige by - ændrer byens karakter markant

(Aabybro, 2017-10-30)

#193

Jeg skriver under, fordi jeg er helt enig i, at det vil skæmme byen og ikke mindst vil være til store gener for naboerne i de lave bebyggelser omkring centeret, specielt villaområderne.
Jeg har indtrykket af, at når vi taler byfornyelse indenfor centerområdet, så føler politikerne, at de her har frit slag og gør nærmest området lovløst med de eksisterende og omkringliggende beboerer som gidsler.
Hvad med huspriserne i de berørte villaområder, som uden tvivl vi tage et drastisk dyk? Vil kommunen kompensere herfor, hvis de fører muligheden for bebyggelse i op til 25 meters højde ud i livet? Næppe!!!
Lad os håbe, at de folkevalgte politikere besinder sig og beslutter sig for bebyggelse i maks. 2-3 etagers højde.
Personligt, vil jeg fremover holde nøje øje med den enkelte politikers holdning/stemme i denne sag.

(Aabybro, 2017-10-31)

#198

Jeg synes det er for højt, det giver for store skygger.

(Aabybro, 2017-11-01)