Cykelsti til Fårup Sommerland fra Saltum

Kommentarer

#1

Jeg skriver under fordi at det er på tide der kommer en cykelsti fra Saltum til Fårup. Vejen er meget smal og har selv oplevet hvor tæt på bilerne er tvunget til at køre mod cykelisterne. Det er ikke rart. Jeg tænker også på fremtiden hvor mine børn skal cykle i Fårup sommerland på egen hånd. Det får de ikke lov til sådan som det er i dag.

(Saltum, 2017-06-09)

#3

Jeg ønsker rigtig meget en cykelsti fra Saltum til Fårup Sommerland, så jeg med min familie med små børn kan føle os trygge på vej til og fra det dejlige sommerland.

(Saltum, 2017-06-09)

#5

Jeg bor på Faarupvej og ser hvor hurtig folk kommer kørende og det skaber indimellem nogen farlige situationer. Mine børn fortæller også om bilister der ikke tager hensyn når de cykler i skole eller til Fårup sommerland.
Jeg ved der har været snak om det i rigtig mange år, få nu noget gjordt ved det inden der sker en ulykke.

(Saltum, 2017-06-09)

#7

Det vil være til stor gavn for hele lokalområdet

(Saltum, 2017-06-09)

#9

der mangler cykelstier til Fårup Sommerland både fra Saltum, fra Jetsmarkområdet og fra Hune/Blokhus.. vejene er smalle og snoede og hverken børn eller voksne bryder sig om at cykle turen..

(Pandrup, 2017-06-09)

#10

Vejen er meget smal og der er ikke så god udsigt. Det ville være skønt at kunne sende sine børn sikkert afsted

(Alstrup, 2017-06-09)

#12

Livsfarlig vej

(Saltum, 2017-06-09)

#13

Meget trafikeret i sommerhalvåret - Livsfarlig strækning.

(Saltum, 2017-06-09)

#15

Jeg synes det er utrygt at sende sine børn og unge den vej på cykel

(Ingstrup, 2017-06-09)

#17

Vi mangler en cykelsti fra Saltum til fårup...asap

(Saltum, 2017-06-09)

#18

Det er på tiden!!!!!

(Saltum, 2017-06-09)

#20

Livsfarlig rute.

(Aalborg SØ, 2017-06-09)

#21

Er født og opvokset 5 km fra Fårup, det har altid været en smal vej fra Saltum derud, som bestemt ikke er cyklist venlig. Trafikken bliver kun værre og værre og dermed endnu farligere at være cyklist på den meget smalle vej

(8830 Tjele, 2017-06-09)

#22

Jeg er enig i at vejen er smal og sikkerhed i trafikken er vigtig. En cykelsti er den bedste løsning.

(Viby J, 2017-06-09)

#25

Fordi jeg cykler tit ud ved Fårup af så det træls med alle de biler der kommer i mod en eller bag en i de skarpe sving

(Saltum, 2017-06-09)

#30

Fordi jeg er helt enig i at den vej er farlig for de bløde i trafikken, og der er ufateligt mange af fårups personale der cykler den tur hver dag

(Aabybro, 2017-06-09)

#31

Jeg har børn der cykler turen...

(Saltum, 2017-06-09)

#34

Vi bor på Fårupvej, og jeg tør ikke lade mine børn cykle i skole, og når jeg så kører dem, oplever jeg tit ubehagelige situationer p.g.a. dårlige oversigtsforhold. Mange turister vil også gerne cykle til Fårup Sommerland. Vi savner en cykelsti.

(Saltum, 2017-06-09)

#36

Jeg er 13 år og går på Saltum skole. Jeg vil gerne cykle i skole, men min mor kan ikke lide at jeg gør det. Jeg synes heller ikke det er rart at cykle på Fårupvej. Hvis der var en cykelsti, ville jeg gerne cykle noget mere.

(Saltum, 2017-06-09)

#38

På Fårupvej er der mange bilister og de kører stærkt. Vejen er smal og mange skolebørn og turister cykler langs vejen, og det er livsfarligt

(9492, 2017-06-09)

#40

vi tør næsten ikke cykle fra saltum til Faarup pga. farlig vej. hvis børnene vil derud, så kører jeg dem.. jeg tør ikke lade dem cykle selv, trods det at de er 13 år... vejen er for farlig. Rigtig ærgerligt, når nu så mange gerne vil cykle derud. Hilsen Maj

(Saltum, 2017-06-09)

#42

Jeg skriver under da jeg vægter sikkerhed højt, hvilket en cykelsti vil være god til.

(Kaas, 2017-06-09)

#44

Jeg synes det er så vigtigt med en cykelsti til Fårup. Mine børn vil rigtig gerne selv cykle der ud, men det er alt for utrygt og farligt, med den meget smalle vej og de mange biler.

(Ingstrup, 2017-06-09)

#45

Sikkerhed for alle cyklister!!! Har manglet i mange år!!!

(Saltum, 2017-06-09)

#46

Vejen er meget farlig, da den er meget trafikeret og smal og der er mange der elsker at cykle i området heroppe. Vil det være perfekt med en cykelsti så bla vores børn kan komme sikkert frem.

(Vester Hjermitslev, 2017-06-09)

#48

Det er et godt initiativ og cykelstien mangler, da mange børn benytter ruten alene

(Løkken, 2017-06-09)

#54

Det er nødvendigt for mine børns sikkerhed

(Saltum , 2017-06-09)

#59

Jeg selv har oplevet hvor farlig vejen er, både på cykel og gåben, for mange år siden hvor jeg selv arbejdede i Fårup Sommerland, og nu hvor jeg har mine børn med i Fåeup. Den er så farlig. Se nu at få gjort noget inden det er for sent!!!

(Bagsværd, 2017-06-09)

#67

Jeg er født og opvokset i Saltum, og mine to ældste sønner med. Vejen til Fårup er i denne tid blevet mere trafikeret! Lad os passe på vores unge mennesker, og giv dem en sikre tur i Fårup på cykel

(Birkelse, 2017-06-09)

#68

Den smukke rute, er samtidig meget smal - og kan på visse strækninger være lidt glat i fugtigt vejr, så helt sikkert for at forbedre sikkerheden for cyklisterne :) Og så vil det være en god motionsrute - og sundt at cykle til Blokhus, hvor parkering med bil er svært i højsæson

(Saltum, 2017-06-09)

#69

Det ville gøre vores færden meget mere sikker. Jeg løber, går og cykler ofte i området, men begrænser det i perioder med meget trafik, da det er for farligt. Børnene får ikke lov at færdes på strækningen i alle de trafikerede måneder

(Saltum, 2017-06-09)

#70

Det er, og har i mange år, været en stor nødvendighed at etablere en cykelstil fra Saltum til Fårup sommerland. Det er ganske uforsvarligt og farligt at cykle/gå langs vejen, da sigtbarhed og overblik for både gå,cykle og kørende er ikke eksisterende pga de mange kurver og vejens bredde.

(Saltum, 2017-06-09)

#72

Barn og børnebørn bor inSdr Saltum og bruger Fårup Sommerland meget

(Brønderslev, 2017-06-09)

#74

Har børn i saltum skole, farligt sende børn afsted på det sidste stykke vej fra Fårup Sommerland og til saltum.

(Hune , 2017-06-10)

#76

Vejene er smalle, der er virkelig mange biler i området om sommeren, og om vinteren kører de, der er, stærkt.

(9490, 2017-06-10)

#77

Det er godt der kommer en cykelsti

(Saltum, 2017-06-10)

#80

Jeg skriver under fordi det er for farligt for mit barn at cykle på vejen , så en cykelsti vil betyde alt

(Saltum , 2017-06-10)

#81

Vejen er meget farlig. Rigtig mange køre stærk gennem kurvene og der køres tæt med cyklisterne. Jeg kører der hver dag på arbejde.

(Pandrup, 2017-06-10)

#82

Jeg ved om nogen hvor farlig Fårupvej er da jeg har boet på den næsten hele mit liv og er vokset op med den udvikling af biler der strømmer til bl.a Fårup sommerland i løbet af deres sæson. Og det er bare helt utroligt at der aldrig er sket store uheld herude for der er godt nok mange biler der kører sindsygt stærkt engang imellem og der er ret mange sving på en del af strækningen

(Saltum, 2017-06-10)

#83

Jeg har to døtre der godt kan cykle til fårup hvis der er cykelsti gennem skoven

(Ingstrup, 2017-06-10)

#84

Jeg skriver under fordi, der er så meget trafik på Fårup vejen at det er farligt for vores børn

(Ingstrup, 2017-06-10)

#88

Da vi bor på fårupvej og dagligt færdes på strækningen oplever vi ofte farlige situationer hvor cyklister bliver presset af busser og biler

(Saltum, 2017-06-10)

#92

Fordi jeg er opvokset i Saltum og har derfor levet sommer efter sommer i Fårup sommerland og det har ikke altid været lige sjov og cykle derud, men med en cykelsti vil det gøre det så meget mere sikkert for vores yngre mennesker og alle andre cykelister.

(Torslev, 2017-06-11)

#93

Det er yderst vigtigt. Vent ikke til skaden er Sket. Hilsen en meget bekymret mormor.

(9493, 2017-06-11)

#94

Skriver under fordi sikkerheden er vigtig og slet ikke er som den burde være til sådant et besøgt sted

(Pandrup, 2017-06-11)

#100

Jeg bruger ruten og er enig i at vejen er farlig for alle parter, særligt de bløde trafikanter.

(Saltum, 2017-06-12)

#104

Det giver større sikkerhed.

(Blokhus, 2017-06-12)

#105

Det er vigtigt med cyklisternes sikkerhed.

(Herning, 2017-06-12)

#110

Der er hele året meget trafik på ruten mellem Saltum og Fårup, hvilket er både utryg og farefuld oplevelse, på mine cykelture i omegnen.

(Saltum, 2017-06-12)

#113

Jeg har flere gange måtte springe ud i grøften for ikke at blive kørt ned af en bil, der møder en traktor.

(Saltum, 2017-06-12)

#115

Jeg skriver under pga. den store trafik, der er på både Fårupvej og Kirkbakvej fra både nord og syd, ligesom sigtbarheden er yderst utilstrækkelig på Kirkbakvej ift. gående, løbende og cyklende.

(Saltum, 2017-06-12)

#118

Jeg er vokset op i Saltum og har arbejdet i Fårup Sommerland i mange år. Derfor har jeg cyklet turen utallige gange. Mange lokale kører forsigtigt da de ved at det er en farlig vej med mange cyklister, men de mange turister kender ikke vejen så godt - derfor bør der være en cykelsti så alle kan komme sikkert frem og tilbage fra vores skønne sommerland.

(Aabybro, 2017-06-12)

#119

Jeg skriver under, fordi jeg i nogle få måneder boede i sommerhus i Hune, havde forældre i Sdr. Saltum, hvor vi fik vasket tøj, havde ingen bil og små børn, så det hele foregik på cykel - OG guderne vil vide, vi kunne have trængt til en cykelsti på lige præcis strækningen fra Saltum til Fårup Sommerland, for der kørte jeg godt nok tit med vasketøj og små børn på egne cykler og hjertet helt oppe i halsen, når de lange bilkøer tog hele vejsiden. SÅ få en cykelsti op - det kan kun gå for langsomt!!!

(Hjørring, 2017-06-12)

#121

Det gør jeg fordi der er tale om en MEGET trafikeret vej. Der er cykelsti fra hune og til fårup sommerland og selvfølgelig skal der også være det fra saltum. Mange turister og unge mennesker tager turen på cykel om sommeren det er ikke en rar tur at cykle smalt og bilerne har det med ikke at overholde hastighed. Så ja tak meget gerne det vil være fantastisk. Kan slet ikke forstå den Ikke er der. Obs mange landbrugsmaskiner.

(Saltum, 2017-06-12)

#123

Det ville være den bedste løsning for alle

(Saltum, 2017-06-13)

#124

Jeg skriver under fordi, at det er en farlig vej at køre som "blød" trafikant. Og fordi mine to piger gerne selv må cykle til Fårup Sommerland, hvis vejen bliver sikker.

(Brønderslev , 2017-06-13)

#127

Jeg syns det er på tide at der kommer ordentlige forhold til cyklister til Fårup. Jeg tør ikke at give mine børn lov til at cykle derud som det er nu.

(Ingstrup , 2017-06-13)

#130

Jeg ofte cykler i området

(Vester Hjermitslev , 2017-06-13)

#134

Det skal være sikkert for alle at cykle i sommerlandet, hvor der er meget trafik og små veje.

(Saltum, 2017-06-13)

#137

Den har vi manglet i mange år det er så farlig at cykle der med den store trafik

(Ingstrup, 2017-06-13)

#138

Det er vigtigt for os at sikre vores børn kommer sikkert frem og tilbage imellem hjemmet og Fårup Sommerland

(Vester Hjermitslev , 2017-06-13)

#139

Sonja pedersen

(Saltum, 2017-06-13)

#144

det er farligt og især for os det cykler med små børn

(Brønderslev , 2017-06-13)

#145

Jeg har to børn, der arbejder i Fårup og ser mange cykle på den farlige vej.

(Brønderslev, 2017-06-13)

#146

Den vej er så smal og det er ikke særlig rart at cykle der eller Være i bil og møde cyklister på den strækning.

(Thise , 2017-06-13)

#147

Det synes jeg godt om. Cykelsti fra Saltum til Fårup Sommerland.

(Pandrup, 2017-06-13)

#148

Sikker færden frem og tilbage fra Fårup

(Saltum, 2017-06-13)

#149

Der er meget trafik af cyklister især nordfra til Fårup Sommerland og det giver farlige situationer ved Kirkbakvej og Fårupvej

(Pandrup , 2017-06-13)

#151

Det ville være en stor værdi for hele området at få stiforbundet Saltum med Fårup Sommerland. Det er ikke attraktivt i dag, at cykle til Fårup Sommerland, hverken fra Pandrup eller Saltum da vejen dertil er alt for traffikeret og ikke sikkert på en cykel.

(Pandrup, 2017-06-13)

#152

Jeg vil, først og fremmest, gerne sikre vores børns sikkerhed når de benytter fårup❤️

(Saltum, 2017-06-13)

#153

Jeg som bilist ofte oplever, at det er farligt med de mange cyklister på den smalle vej. Det vil være langt mere sikkert at adskille cyklister fra bilister på en strækning der i sommerhalvåret utallige gange er fyldt til bristepunktet.
Cyklisterne er i fare når man skal passere og det skaber også farlige situationer i forhold til modkørende bilister når man skal passere en cyklist.

(Brønderslev, 2017-06-13)

#154

Alle på cykel skal kunne komme sikkert til og fra Fårup.

(Vester Hjermitslev , 2017-06-13)

#160

Der har altid manglet en cykelsti på den strækning. Det er ikke forsvarligt at bevæge sig på strækningen, medmindre man er i bil. Det er under al kritik, at der stadig ikke er vedtaget en beslutning om cykelsti. Hvis vi skal værne om at unge børn kan tage strækningen på cykel eller til fods, skal der være cykelsti. Dette er bedre for både sundhed og miljø.

(Aalborg , 2017-06-13)

#162

Efterskoleelver, familier og mange andre benytter sig af forlystelseparken, og det er meget mere praksis med en orden cykel sti når man lige bor i nærheden.

(Ingstrup, 2017-06-13)

#164

En rigtig god plan du har sat gamg i,Henrik

(V.Hjermitslev, 2017-06-13)

#169

Det er farligt at være cyklist på den strækning særligt om sommeren når der er meget trafik. Desuden ville trafikken glide lettere hvis der var en cykelsti, da vejen er så smal at bilerne bremses pga cykler der skal overhales, hvilket kun er muligt når der ikke kommer modkørende.

(V. Hjermitslev , 2017-06-13)

#173

Vejen er fuld af sving og uoverskuelige bakker. Der er meget trafik i sommermånederne og der køres af og til stærkt.

(V. Hjermitslev , 2017-06-13)

#184

Bor i Fårup og ved hvor tiltrængt det er med en cykelsti. For 25 år siden var vi en flok forældre hernede, der hvert år sendte brev med vores underskrifter til kommunen, for at få en cykelsti. Så håber det vil lykkes denne gang.

(Saltum, 2017-06-13)

#185

Jeg skriver under fordi jeg selv har børn som har behov for at bruge den engang

(Saltum, 2017-06-13)

#186

Jeg skriver under fordi jeg har familie i Saltum, som jeg kun ønsker det bedste.

(Aalborg, 2017-06-13)

#192

Jeg er født og opvokset på Fårupvej.

(Horsens, 2017-06-14)

#194

Fordi der er rigtig meget trafik og frygter at der en eller anden dag kommer en cykelist i klemme da der dårligt nok kan køre to biler ved siden af hinanden forstil dig så to biler hvor der ene overhaler en cykelist, det er desværre cykelisten der taber, og det kunne være os det kunne være vores børn eller naboens børn og skilte hjælper ikke desværre

(Brønderslev, 2017-06-14)

#195

Jeg ser vigtigheden i en cykelsti

(Aabybro, 2017-06-14)

#199

Jeg cykler en del...

(Kaas, 2017-06-14)

#200

Vi har 4 børn der gerne vil cykle fra Jambo til Fårup

(9700 brønderslev, 2017-06-14)