Handleplaner for hjemløse katte NU!

Problemet med hjemløse katte er så stort at Dyrenes Beskyttelse alene i år tog 5.482 katte ind. Kattens Værn fortæller at de ikke har midler nok til at hjælpe alle dyr i nød. Mange borgere bliver nødt til at tage sagen i egen hånd og indfange katte, husere dem og stå for adoption og al økonomien. I mellemtiden har kommunerne ikke handleplaner for hjemløse katte... som er et tilbagevendende problem hver evigt eneste år. Derudover har vi heller ikke en katte-lov.

Alle dyr fortjener respekt, et værdigt og trygt liv. Derfor skal vi, som Dyrenes Beskyttelse skriver, lægge et større pres på vores kommune for handlingsplaner for hjemløse katte.

Hvis vi kigger lokalt på min egen kommune, Slagelse kommune. Så har de i dag handleplaner når det kommer til bekæmpelse af rotter og skadedyr, og derfor bør kommunen, såvel som andre kommuner, også have konkrete politiske handleplaner for herreløse dyr herunder katte. Formålet skulle være at kommunen ikke bare lappeløser når problemet med kattene bliver for stort, men i stedet arbejder forebyggende, med henblik på at reducere mængden af killinger der fødes til en hjemløs tilværelse med etiske metoder. Aflivning er ikke et svar!

Læs om min oplevelse her;like og del for at hjælpe med at sætte fokus på problemet.

Jeg giver med min underskrift Phimchanok Khunakon tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.