Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Quoted post

Tachyon

#200

2013-11-22 22:32

da jeg stod i stemmeboksen, kunne jeg bare ikke sætte mit kryds, ville gerne men kunne bare ikke. Hvorfor mon...

Men jeg gik nu ikke blank hjem... Jeg ved jeg også bare kunne sidde derinde på borgen og være kreativ for en masse penge og bare ævle derud af... Og så sikre mit eget "slot" og skide på andres.. I min verden er man selv ude om det hvis man stemmer på dem.. Det er ligesom med krig, ingen soldater ingen krig.... :)

Hvis ingen stemte på en politiker kunne der heller ikke være en der skulle bestemme det hele...
Det er gammelt... ;)

Svar


Gæst

#202 Re:

2013-11-22 22:47:17

#200: Tachyon -

Først det er folketinget der bestemmer reglerne for ydelserne, ikke kommunerne eller regionerne. Men da de vælger hvad der skal fokuseres på og styre området penge, er det vigtigt at give sin stemme. Fx. Nedlægge små skoler og til gengæld få større skoler, offentlig transportmiddel, hvordan hospitalerne skal fungere og hvor mange der skal være. Der burde være en i dit område, hvis mærkesager er vigtig for dig og som vil arbejde for at få det gennemført.

 

Men vi kan også bare droppe vores velfærdssystem og lade være med at stemme og ja så er debatten slut.