STOP børnearbejde!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP børnearbejde!.

sweetamber

#1 Rasmus Johannsen

2012-11-25 23:46

Jeg er ikke støtter af børnearbejde, så absolut ikke. Men verden er nu engang blevet dannet som den er og det er bare vigtigt at huske på at hvis vi afskaffede børnearbejde som mange mennesker har tænkt sig at gøre, ender du kun med at slå børnene og evt. deres familier ihjel. Den verden dernede er ikke som herhjemme, det er deres livskilde at få lov til at arbejde, selvom lønnen og arbejdsvilkårene (set fra vores synspunkt af)er fuldstændig urimelige, pas på ikke at sammenligne ting med hinanden der ikke har den mindste forbindelse.
Skovgaard

#2

2012-12-30 18:35

Enig med kommentaren før min. Går vi 50-100 år tilbage, så arbejdede børn også på gårdene i Danmark. Dengang var der ikke råd til at have ekstra munde rendende rundt, som intet lavede. Når de lande, som i dag bruger børnearbejde bliver rigere, så forsvinder det helt af sig selv. Vi skal derfor hellere arbejde for fri handel og fravær af toldmure og den slags.

Jeg kan ikke skrive under på denne noget naive underskriftsindsamling, selvom vi jo alle ønsker at børn kommer i skole eller blot har fri. I øvrigt så begynder vi jo i Danmark at fratage børn deres frihed med disse heldagsskoler.

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2012-12-31 05:36