Bevar adgangen til Østerådalen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar adgangen til Østerådalen.


Gæst

#1

2016-10-22 09:04

Adgangen til det rekreative grønne område i Østerådalen er essentiel for rigtigt mange borgere bosat i Scheelsmindevej/Stjernevej-kvarteret; - lige fra de små dagplejebørn over skolebørnene fra Vester Mariendal, børnehavebørn og spejdere fra Planetvej, løbere og motionister i alle aldre, og til vore mange ældre medborgere. Omvejen ad enten Indkildevej eller Over Kæret vil være for lang for mange af de yngste og de ældste og vil også hindre både skoleelever og spejdere i at bruge området i samme grad som nu af rent tidsmæssige årsager. En lektion varer 45 minutter, et spejder møde 1,5 time og den tid vil hurtigt være brugt på kun at komme til og fra Østerådalen, hvorved der ikke levnes tid til aktiviteter i området.

Gæst

#2

2016-10-22 09:25

Fordi jeg er en af de flittige brugere af stierne både ved skolen og på planetvej Især planetvejen til haverne er et særligt brugt stykke

Gæst

#3

2016-10-22 10:11

Aalborg byråd har tilsyneladende overset at adgangen til det unikke rekreative område "Ådalen" vil blive besværliggjort for tusindevis af borgere i området. Udgiften til en ny bro er forsvindende lille i forhold til omkostningerne ved hele elektrificeringsplanen.

Gæst

#4

2016-10-22 10:33

Det vil være et kæmpe tab/savn at miste, især overgangen via Planetvej. Som en af de ca 20 kommunale dagplejer i Scheelsminde kvarteret samt 5-6 private børnepassere, bliver denne overgang/bro ofte brugt. Ikke kun for at komme over til naturen i Å dalen, men også for at få vinket til togene der suser forbi. Og trods lokomotivførerne skal holde en tidsplan, så formår de for det meste at sende et par "dyt" som hilsen op til børnene. Dette i sig selv er en ting der kan tales om i flere dage.
Ved at der ikke kommer en ny overgang via Planetvej, vil det betyde at et årligt antal på ca 100 børn bliver frataget muligheden for at komme over til et stort grønt område med mulighed for at se både køer, får og fodre ændre. At komme helt ind i skoven og se hvad skovbunden byder på.
Et stort tab :-(

Gæst

#5

2016-10-22 11:06

Fordi vi er folk der bruger disse broer til at komme hurtigere frem og tilbage. Desuden bliver skoven og broerne brugt til at transportere elever og ældre mennesker sikkert ind i skoven uden at skulle passere den store vej

Gæst

#6

2016-10-22 11:54

Fordi vi bor i Scheelsminde og ønsker at bevare de to broer!

Gæst

#7

2016-10-22 12:16

Jeg arbejder lige i nærheden og vil gerne have muligheden til at tage toget

Gæst

#8

2016-10-22 15:22

Jeg er også dagplejer i Scheelsminde, og Ådalen besøges meget og altid over en af broerne, så vi kan prøve lykken og måske se et tog eller to. Vi vil komme til at savne vores mange udflugter til Ådalen, hvis broerne fjernes, da det vil tage meget ekstra tid og mange små skridt at skulle gå hele vejen udenom via Over Kæret. Bevar de grønne områder tæt på vores skønne kvarter ved at bevare broerne!


Gæst

#9

2016-10-22 15:32

Har selv boet i området en gang, og det er altså en vigtig del der ikke bare skal rives ned

Gæst

#10

2016-10-22 18:12

Vi er i haveselskabet engen og vil da forsat have mulighed for at bruge viadukten planetvej

Gæst

#11

2016-10-23 04:53

Bruger stierne hver uge.

Gæst

#12

2016-10-23 07:04

fordi jeg bor i området - og bruger det ofte.

Gæst

#13

2016-10-23 07:38

underskrev grundet ønske om let og trafiksikker adgang til øster ådalen syd for aalborg.vil dog mene at en tunel under banen evt ville være et godt alternativt til en bro

Gæst

#14

2016-10-23 18:24

Den aller bedste løsning ville være en gangbro  fra Planetvej. De mange biler ned til kolonihaverne kan vi sagtens undvære. Det vil kun gøre vejen mere sikker. Men helt at miste forbindelsen til Øster Ådalen ville være så ærgerligt og værdiforringende for hele kvarteret. 


Gæst

#15

2016-10-23 18:27

Jeg synes at det grænseområdes tilknytning til byen skal bevares. Der bør som min. Laves 1 ny erstatningsforbindelse...

Gæst

#16

2016-10-23 18:50

Mange bruger broen,den har ogsa historisk betydning for mange i omraedet

Gæst

#17

2016-10-24 19:47

når kommunen og de forskellige "ledere" får en ide glemmer de alt for tit at tænke på konsekvenserne.
:-(

Gæst

#18

2016-10-25 15:47

Vi skal have adgang til ådalen på samme vilkår som altid

Gæst

#19

2016-10-25 18:57

Det er vigtigt at bevare adgangen for gående/cyklende fra Vr.Mariendalskole og - villakvarter til Østerådalens infocenter og Østerådalens rekreative område. - skrevet på vegne af Friluftsrådet i Himmerland-Aalborg


Gæst

#20

2016-10-26 20:26

Jeg bor selv i området, og bruger Østerå-dalen til motionsløb og andre rekreative ting. Derfor er nem adgang et must-have.

Gæst

#21

2016-10-27 08:19

Jeg skriver under da den bro har en stor betydning i vores dagligdag. Vi har så stor glæde af at have den mulighed at kunne benytte disse broer. Det vil have en stor betydning for mange hvis de broer bliver sløjfet. Ihvertfald hvis de ikke bliver erstattet med noget andet. Fx en tunnel eller en gangbro

Gæst

#22

2016-10-30 21:25

Gående og cyklende adgang til rekreativt grønt område. Adgang til hundeskov. Ikke-bilvejs-rute mellem Scheelsminde og Gug, ikke-bilvejs-rute fra Scheelsminde og Gug til midtbyen via Østerå stien samt banestien. Broen ved Planetvej er speciel vigtig, idet denne ligger midt mellem Over Kæret broen og Indkildevej broen.


Gæst

#23

2016-10-31 21:55

jeg har brugt broen bag Vestermarindalsskolen i mange år, når jeg cykler fra mit hjem i Skalborg og ind til byen, og den anden vej på vej hjem.
venligst, byg en ny bro i stedet for at skære Aalborg over.
jeg har ind imellem mine 5 sønner med, og de vil sikkert også gerne kunne cykle med deres børn, på denne smukke rute med få stigninger.

Gæst

#24

2016-11-02 21:51

Broerne forbedrer min og mine børns livskvalitet som en nem og sikker adgang til ådalen foruden cykelstier, der går ind til byen uden farlig trafik.

Gæst

#25

2016-11-14 05:51

Jeg cykler jævnligt gennem. Og er en flittig bruger af broerne