Nej til asylcenter i Snejbjerg (Drejet 24, 7400 Herning)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til asylcenter i Snejbjerg (Drejet 24, 7400 Herning).


Gæst

#1

2016-05-08 10:49

Jeg har skrevet under, da jeg bor Drejet 20, og får asylcentret som nærmeste nabo. Dette er jeg meget ked af. Da jeg flyttede hertil var der børnehave, og det er mig en gåde at man syntes det er en god idé at lave det til et asylcenter. Jeg er glad for mit lille rækkehus og have, men skal vi have et asylcenter så tæt på, så ser jeg mig nødsaget til at flytte. Det er jo ikke særlig opløftende når man læser hvad der foregår på andre asylcentre. Og hvorfor skulle det blive anderledes her? Ved godt nogle vil sige at jeg er forudindtaget, men hvis politikerne bliver ved at placere centrene i små lokalsamfund, så syntes jeg det er det samme som at opfinde den dybe tallerken igen.
Det kan ikke være rigtigt vi skal jages fra hus og hjem for at andre skal være her. Andre som jo alligevel ikke er så tilfredse med hvad de får tilbudt......

Gæst

#2

2016-05-08 11:48

Det er ganske enkelt ikke i orden at oprette asylcenter så tæt op af beboelse og primært ejerboliger uden folk i området er blevet hørt. Rigtig dårlig stil af Herning kommune!!!

Gæst

#3

2016-05-08 12:06

Fordi jeg har stor tilknytning til byen...
Lars

#4

2016-05-08 12:15

Jeg bor i nr 6 på drejet , det er så tæt på at jeg kommer til at bo i en flygtninge  lejer .. uden mulighed  for at sælge og komme væk 


Gæst

#5

2016-05-08 12:55

Usikkerhed for mit barn der går i børnehave i Snejbjerg. Man hører så mange ting og problemer der opstår med mange flygtninge på samme sted og det fortjener børnene ikke.

Gæst

#6

2016-05-08 14:41

Fordi vi ikke skal have flygtning lige midt i en ellers velfungerende by. Vi skal slet ikke have flere flygtning i DK!
De meget utilfredse pårørende!!!!!!!!

#7

2016-05-08 16:29

Vor kære mor, der er en ældre dame, kommer til at have asylcenteret nærmest i sin baghave. Hendes baghave ligger klods op ad børnehavens grund.

Hun er dybt ulykkelig over kommunens beslutning angående belligenheden af det omtalte asylcenter. Meget utryg og ked af de mulige problemer, dette vil afstedkomme. Hun bor alene og føler sig pludselig "fanget" i eget hjem, da hun i fremtiden ikke tør føle sig tryg ved, at færdes på egen hånd i kvarteret. Vi, hendes børn, føler os ligeledes yderst utrygge ved de forhold vor mor skal bo under i fremtiden, hvis asylcenteret bliver en realitet, så tæt på de ellers trygge rammer. Det var netop på grund af de trygge rammer og det gode naboskab, vores mor valgte at købe/investere i huset på Drejet. Vi føler os dybt krænket over den beslutning, der pludselig er trukket ned over hovedet på beboerne i dette område, og meget ulykkelige/frustrerede over, at de ellers trygge rammer, nu bliver revet væk under fødderne af vores mor, bedst som vi gik og troede, at hun nu skulle nyde sin alderdom under ordnede forhold. Kommunen skulle SKAMME SIG over manglen på respekt for egne borgere og disses tryghed. FØJ !!!!


Gæst

#8

2016-05-08 16:51

Fordi de perker/neger skal bare ud af landet hvis vi ikke lukker grænserne for islam så bliver der flere af dem end danskere i Danmark

Gæst

#9

2016-05-08 17:02

Jeg er ikke tilfreds med kommunens beslutning om en flygtningeindkvartering på Drejet 24, og jeg støtter derfor denne underskriftindsamling.
Jeg er bange for de konsekvenser dette kan medføre. Vi bor mange enlige ældre i området, som vil føle sig bange og utrygge. Både i vores hjem, men også når vi færdes ude på stierne i området.

Gæst

#10

2016-05-08 17:31

På grund af alt det ballade der har været med de flytninger. Syntes DK skal sorter ud i dem som ikke vil bidrage og leve som det danske samfund.
Coco

#11 Nabo

2016-05-08 18:00

jeg bor nabo til det de vil ha som center. Overvejer at flytte hvis det kommer. 

beboer på drejet

#12 Re:

2016-05-08 20:34

#1: -  

 Jeg er helt enig i dine synspunkter.

 

Benjamin Hjelm

#13

2016-05-09 06:37

Har intet imod asylcentre, men Snejbjerg er en for lille by til at have en. Snejbjerg er en fredelig lille by, og hvis de du er uheldige at få nogle "dårlige" asyler, så vil hele byen kunne mærke det.


Gæst

#14

2016-05-09 06:59

min mor kommer til at bo lige ved siden af og hun passer tit min søn og ønsker ikke at hverken hun eller min søn skal gå og være urolige over dem!
Hornshøj

#15

2016-05-09 14:30

Har intet imod asylcentre, men Snejbjerg er en for lille by til at have en. 


Gæst

#16

2016-05-09 16:54

Der skal ikke flere til Herning område der er nok, og nok ballade med dem
Anonym på Drejet

#17

2016-05-09 17:54

Vi er en familie som bor på Drejet, og vi ser frem til, at her bliver tilført nyt blod, så vi måske undgår den tiltagende intellektuelle indavl og omsiggribende selvtilstrækkelighed!


Gæst

#18 Asylcenter Snejbjerg

2016-05-09 19:01

Er ved at brække mig over alle de fordomme!!! Er folk virkelig ikke klogere come  on...


Gæst

#19

2016-05-10 15:28

Ud med det lort


Gæst

#20 Klage

2016-05-11 15:25

Hej send en klage mail til Herning kommune bjgcl@herning.dk 

Tudekiks

#21 Tag dig sammen.

2016-05-13 12:27

Der er ikke tale om et asylcenter. Der er tale om midlertidige flygtningeboliger for familier, der har fået opholdstilladelse. Orøv at brug Google eller i det mindste kontakt din kommune, inden du kommer med et ramaskrig. Få et smil på læben, besøg dem, når de ankommer, og få sat en dæmper på din uvidenhed og fremmedfjentlighed.


Gæst

#22 Re: Tag dig sammen.

2016-05-13 20:04

#21: Tudekiks - Tag dig sammen. 

 Du kan kalde det hvad du vil asylcentre, flyktingehjem ,  voldtægtscentral,  ind kvarterets af fortropper .. vi er mange på drejet ,østerlandsk, asylgade der ikke vil være stavensbunde i en usælgelige bolig .. og alt det med at det er midlertidigt . er så 5 år 

SnejbjergImamen

#23

2016-05-15 07:02

Jeg har stemt for. Jeg synes det lyder son en rigtig god idé. Desuden har vi taget vores del af slæbet i Herning,  så nu er det jeres tur.