Imod nedlæggelsen af Musical Talentskole Viborg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod nedlæggelsen af Musical Talentskole Viborg.


Gæst

#1

2015-09-29 06:49

Hvis Musical Talentskole Viborg bliver droppet, bliver det et stort tab for Viborg. Jeg har selv været en af de heldige unge, der har gået på skolen. Jeg gik på skolen i 4 år og var med i to store produktioner - Our House og Legally Blonde. Jeg har mødt rigtig mange talentfulde og kreative unge gennem de 4 år, og jeg har set hvor meget de har udviklet sig. Jeg har selv udviklet mig og fået øjnene op for, hvor meget jeg brander for musik, teater og dans. Det er en uvurderlig oplevelse, som ingen nogensinde vil kunne tage fra mig. Jeg kan ikke forstå hvorfor denne oplevelse og læring skal tages fra andre unge. Jeg har på skolen fået nye kontakter til både lærere og elever. Jeg håber inderligt, at vurderingen om talentskolen bliver revurderet.

Gæst

#2

2015-09-29 08:31

Fordi det faktisk er en stor del, og meget vigtig for Viborg og dens kreative udfoldelser at unge og andre kan udfolde sig.
Det er så forkert af Viborg byråd bare at beslutte dette uden at spørger Viborg og egnens borgere.
Vi har allerede medie skoler, animations skoler og andet godt i byen, inden for kultur og kulturens udvikling i mange kategorier.
Nu arbejder jeg blandt andet som selvstændig erhvervsdrivende i den online verden.
Mén gør også i film branchen af og til, der til nyder vi også stor glæde af folk som har erfaring som skuespiller andet godt, uanset hvilken gren det kommer af.

Viborg har et godt kendt ry ud om vores udfoldelser af læring og andet godt inden for kulturen i denne branche og andet.
Hvorfor afskaffe det gode ry??

Gæst

#3

2015-09-29 09:56

Jeg har selv gået på skolen i 3,5 år og har været utrolig glad for det!

Gæst

#4

2015-09-29 12:06

Det bliver et stort tab for Viborg! Uden talentskolen og dertilhørende forestillinger, så tror jeg slet ikke, at jeg havde haft min fod indenfor bygrænsen, og nu ved jeg da heller ikke hvad jeg skal tage til byen for i fremtiden...
Jeg havde ellers haft en tanke om, at der måske kunne være fremtidige jobmuligheder i den ende, men så vinder Århus bare igen - synd...

Gæst

#5

2015-09-29 13:30

Lad nu være med at ødelægge en af de eneste ting der var fede ved Viborg og som var det eneste jeg savnede da jeg flyttede! Hvorfor insisterer byrådet på at Viborg skal være en lille ubetydelig flække?


Gæst

#6

2015-09-29 14:20

Jeg har skrevet under, fordi jeg støtter al kulturliv i Danmark og især musicaldelen af det, da jeg har spillet det selv hele mit liv og går på Musicaltalentskolen Nyborg, som jeg ikke ville være foruden.
Vivi

#7 #7

2015-09-29 14:33

Jeg har ikke gået på skolen, men taler mere ud fra Viborg by.

Viborg er en by, hvor vi mister mange unge gr. videreudd., hvorfor det er vigtigt, at Viborg også har noget at tilbyde aldersgruppen som bl.a. den personlige profilering man kan opnå gennem Musical Talentskolen. En oplevelse i livet der har værdi og som gør en forskel for børn og unge på tværs. Oplevelsen er en nu og her oplevelse, god og varm, men også på sigt, hvilket kunne have indflydelse på en tilbageflytning til byen senere i livet.

Politikerne burde kigge ud over brillerne og slå sig på, at have noget unikt i en by også kst. penge, men det er bare ikke alt, der kan gøres op i penge.


Gæst

#8

2015-09-29 15:02

Fordi jeg ikke vil undvære de fantastiske forestillinger de lavet. Jeg har set dem alle

Gæst

#9

2015-09-29 18:12

Fordi det er dejligt at se talentfulde unge mennesker udfolder sig på en scene.

Gæst

#10

2015-09-30 20:09

jeg har skrevet under fordi jeg synes at det er trist at kreativiteten og kulturen bliver overset i dagens Danmark, vi bliver alle sat på en skole bænk for at forme vores logiske hjerne halvdel men næsten alle kreative muligheder bliver nedlagt da det er set ned på så vi får ikke den kreative hjerne halvdel øvet og det bliver nødt til at stoppe vi bliver nødt til at værdsætte det kreative inde i os selv som f.eks. dans, sang og theater og vi bliver nødt til at indse at vi kan få så meget ud af kreative element i hverdagen

Gæst

#11

2015-10-01 08:24

Viborg er kendt i det danske land for også at prioritere at have en musical talent skolen. Denne har givet mange unge mennesker med et potentielt talent og evnen til flid at fortsætte en videre karriere indenfor det kreative miljø. Hvor ærgerligt, at man som kommune ikke er stolt af dette og ikke er visionær.
Hvem ved, hvad det videre kunne have ført med sig. Nationale og Internationale dansere/musikere/sangere/skuespillere som trådte deres ungdoms sko på MTV og fik muligheden for at afprøve og blive udfordret i deres passion og talent indenfor denne genre? Kan kun beklage denne beslutning.

Gæst

#12

2015-10-10 14:48

viborg bør være andet end håndbold og fodbold