Tvangshjemsendelse til forfølgelse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Tvangshjemsendelse til forfølgelse.


Gæst

#1

2015-01-13 17:51

Godt gået !

Gæst

#2

2015-01-13 17:58

Tak til initiativtagerne og alle medunderskrivere i håb om at politikerne vil lytte det drejer sig om vores medmenneskelighed contra barbari

Gæst

#3

2015-01-13 18:14

En underskriftsindsamling der haster,
Fra bedsteforældre for Asyl og Malene Fenger-Grøndahl har jeg modtaget en meget alvorlig opfordring til at skrive under på en opfordring til at mennesker i livsfare kan blive her og få glæde af dansk beskyttelse, som de har et brændende behov for. Argumenterne vejer meget tungt:
”Dronningen og statsministeren talte begge om flygtninge i deres nytårstaler. Dronningen om at, vi skal ”hjælpe dem med at finde sig til rette i samfundet, sådan at de kan få fodfæste og klare sig selv. ” Statsministeren om danskernes gæstfrihed med lokale indsamlinger, fodboldkampe eller danskkurser. ” Men er det bare tom snak, siden statsministeren tilføjer: ”Men også at ”vi” strammer mulighederne for familiesammenføring, og strammer reglerne for asyl. ”?
Opfordringen fortsætter:
”Begge glemte at nævne, at der forberedes massehjemsendelser af afghanske flygtninge. Måske har statsministeren ikke orienteret dronningen, måske har myndighederne ikke orienteret statsministeren? Men fakta er, at mange enlige mænd er sendt hjem, og nu sender man børnefamilier afsted, selvom mange af børnene har spillet de fodboldskampe, fået de danskkurser osv., som statsministeren omtalte. Nogle er endog konverteret til kristendom, og er derfor i livsfare ligesom de afghanere som har tolket for dansk militær. Taliban ved hvem der har opholdt sig i Vesten. Og de danske myndigheder burde vide, at Taliban ved dette, og vil reagere med vold og det som er værre. ”
Det er for mig ufatteligt at man med sidste uges erfaringer ved sådan en handlemåde gør alt hvad man kan for at skaffe sig fjender her i landet.
Yderligere argumenter for at handle humant:
”Rygter om massehjemsendelse
Danske advokater melder om stor aktivitet med at samle de afghanske familier. Der er retssager, der er opsamling eller status for de enkelte, der er mange fængslinger eller frihedsberøvelser, for at flygtningene ikke skal gå under jorden. Der går endda rygter om, at et chartret fly i denne måned, skal bringe en stor flok sagesløse mennesker afsted til en uvis fremtid.”
Dernæst annonceres demonstration på lørdag, den 17. januar kl 11-13 på Nytorv i København, hvor en række af de humanitære organisationer som fik dronningens tak for at have ”engageret sig i hjælpearbejdet” møder op. Dagens flygtningepolitik er ikke fair! Bedsteforældre for Asyl, Asylret, Gæstfrit Halsnæs m.fl. kommer.

Gæst

#4

2015-01-13 19:42

Da jeg dagligt arbejder med såvel asylansøgere som flygtninge, der har fået asyl, kender jeg alt til den frygt og uro blot små ændringer i hverdagen har på disse i forvejen meget traumatiserede mennesker. Giv dem dog lov til at opleve freden i dette vort land. Ann Jeppesen. Jangeland


Gæst

#5

2015-01-14 07:30

Et godt og velkomment iniativ

Tue Magnussen

Gæst

#6

2015-01-14 07:36

Tak fordi I har taget dette nødvendige og vigtige initiativ.

Gæst

#7

2015-01-14 09:23

Det er godt at i nu har sat dette i værk, tak for det, de tiltag regeringen er i gang med er i vores øjne afskyeligt.
Lis og Ole Petersen

Gæst

#8

2015-01-14 09:33

VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT !!!!!

Gæst

#9

2015-01-14 09:49

De smukke ord om flygtninge i Dronningens og statsministerens nytårstaler viser sig at være hule. Den virkelige - kyniske og fordækte - behandling af afghanske flygtninge vidner om et menneskesyn hos myndighederne, som burde være os alle fremmed. Protester mod et ved at deltage i underskriftsindsamlingen!
Stegemüller

#10

2015-01-14 11:39

Jeg håber, vores aktion hjælper og påvirker.


Gæst

#11

2015-01-14 13:40

Vanvittigt med de processer der foregår uden bare den mindste grad af samvittighed :-(

Alt det pæne nytårs snak for åben skærm hvad hjælper det når begge instanser med mulig sandsynlighed godt ved noget mere end som så, hvad beslutninger der allerrede er foretaget.

Super godt initiativ og jeg kommer på lørdag. SÅ TAK <3

gæst

#12

2015-01-14 16:55

Vigtigt vigtigt. Skriv under og spred budskabet vidt og bredt. Det er uhyggeligt at politikerne bevidstløst vender ryggen til de mange mennesker i Danmark, der råber, at nu har vi overskredet grænsen for længst overfor de mennesker der kommer som flygtninge hertil. Mennesker flygter ikke for sjov. Kære politikere lyt dog til anstændighedens stemme. Det bliver den stemme, der taler på demonstrationen på lørdag , er jeg sikker på. Det er der mange , der vil flokkes om

ve


Gæst

#13

2015-01-14 18:15

Jeg har lige opfordret alle mine fb-venner til at støtte denne underskriftsindsamling og dele!
Systemet kan ikke bare luske dette igennem! Vi er vågne!

Gæst

#14

2015-01-14 19:57

Godt nytår til alle asylansøgere. Håber de får lov til at blive. Vi har alle et ansvar over for hinanden. Lade os står sammen og vise næstekærlighed!

Gæst

#15

2015-01-15 18:44

Tak til dem der har taget initiativ til denne underskriftsindsamling og demonstrationen d.. 17.1.2015. Det er vigtigt at tilkendegive,at der i dette land også er mennesker, der ønsker at bakke op om flygtninge og give dem en værdig behandling. Sw

Gæst

#16

2015-01-15 20:53

Tak for dette gode initiativ!

Gæst

#17

2015-01-16 06:36

Godt og vigtigt initiativ

Gæst

#18

2015-01-16 11:12

Skriv under kære venner fra Danmark.

Gæst

#19

2015-01-16 12:16

En knippelgod ide!

Gæst

#20

2015-01-16 15:09

Jeg er i en Lokalradio, Station 2000, i København 95.5MHz, og sender om Jer og Jeres demonstration.
Hvis det er muligt, kan en af Jer ringe til Radioen 35 8 62 30. Tidspunktet er ligegyldigt men den bedste tid er mellem 10 og 11. Jeg har sendetid mellem 8 og 11 lørdag formiddag
Ingeborg

#21 Re: svar

2015-01-16 17:39

#20: -  

 Tak for dinkommentar. Jeg prøvede at ringe, men der er kun 7 tal i nummeret. Skal man ringe på en særlig måde til radioen? Kommer du til demonstrationen? Jeg kender intet til alt det tekniske med udsendelser. Du er velkommen tilat kontakte mig pr telefon 22641751 


Gæst

#22

2015-01-16 19:22

Lad os prøve at finde så meget venlighed og menneskevarme frem, at vi ikke udviser truede medmennesker til lande, hvor deres liv kan være i fare.
Og lad os ikke engang få den tanke at udvise børn og unge, der allerede er igang med skolegang og integration!
Holger Danske

#23 Skriv ikke under

2015-01-16 19:55

Hvor tåbeligt kan det her blive bare se på hvad der sker i Paris

Medens vores soldater bliver slået i hjæl for deres frihed så skal de nok vise os at de skal og vil have ret til at gører Danmark muslimsk NEJ hjem med dem de må lærer at klare sig selv

Og så sidder der nogen i en måske i Århus og sender folk af sted for kæmpe mod vores soldater Hvor tåbeligt kan man være hvis man støtter sådan noget???????

DANMARK frit


Gæst

#24

2015-01-16 21:16

Med en kærlig tanke til den samaritan, der viste os vej.

Gæst

#25

2015-01-17 10:30

støtte til flygtninge