Er vores børn gidsler igen?

Kontakt forfatteren af dette andragende

Har 643 personer misforstået?

2021-05-21 19:23:59

Svogerslev Lokalråd har inviteret til information-/debatmøde om planerne vedr. området omkring Lynghøjskolen

Mødet foregår i Lynghøjskolens teatersalen, tirsdag d. 22. juni, kl. 19.00-20.30.

“Denne invitation skyldes de mange misforståelser hos lokalbefolkningen...”

På mødet deltager vores lokalpolitikere, Lokalråd samt formand for Plan- og Teknikudvalget.

Der er begrænsede pladser, så skynd jer at sende en tilmelding, så vi kan fortælle, at vi vil passe på vores skole.

Tilmelding kan ske til hwp.slr@gmail.con

Vh

BD4B85F9-D98B-44CD-8E1E-ACD121014DBA.jpeg

Henvendelse til Byråd, Plan- og Teknik udvalg samt borgmester

2021-05-17 08:38:48

Denne mail er sammen med 643 underskrifter sendt til borgmester, udvalg samt kommunen.

Vi kan både håbe og forvente at de punkter vi allesammen har skrevet under på, bliver skrinlagt og vi kan beholde vores gode skole, som et sted hvor børnene har plads til at være børn.

Kære borgmester, medlemmer af Plan- og Teknikudvalget samt byrådet.

Et stort antal borgere (643), har skrevet under på, at vi ikke ønsker nogle af de planlagte ændringer i og omkring Lynghøjskolen.

Det drejer sig om følgende 4 punkter

1. Ingen p-pladser i skolegården
  2. Ingen lastbilvendeplads i skolegården
  3. Ingen inddragelse af fodboldbane til boliger
  4. Ingen sti bag den store hal til Lindenborgvej

Ændringerne vil skabe en væsentlig forringelse for skoleeleverne, som vil blive efterladt med et minimalt græsareal. Det nuværende areal bliver i dag brugt i frikvarterne, i idrætstimerne samt af mange borgere efter skoletid og i weekenderne.

Derudover hører trafik ikke til i en skolegård, hvad enten det er personbiler eller tunge køretøjer. Man vil kunne risikere farlige situationer, som ville kunne få katastrofale konsekvenser. Aftaler som den er nu, mig bevidst, er at de tunge køretøjer ikke må køre ind i skolegården i frikvarterne. Dette bliver for nærværende ikke overholdt. Der har bl.a. været en situation, hvor en chauffør bakkede ind i en basketballtavle, som røg ned. Det viser med alt tydelighed, at det kunne have været en langt farligere situation, hvor et barn kunne have været involveret.

Endvidere ønsker vi ingen sti bag skolen af flere årsager. Det vil på lang sigt forhindre at hallen, som ønsket, ikke kan blive udvidet. Og hvor der er en indgang, vil der selvfølgelig også være en udgang. Dette ville også kunne skabe potentielt farlige situationer med børn udenfor skolen og tæt op ad en befærdet vej.   Vi har et håb og en forventning, at så mange borgere bliver hørt og forslaget ændret, så det ikke vil involvere ovennævnte punkter.

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.