Billigere ungdomsboliger i Roskilde

Kontakt forfatteren af dette andragende

Billigere ungdomsboliger i Roskilde - hvad er der siden hen sket?

2015-05-13 15:35:23

Kære alle underskrivere

DSU, VU, RU og DFU i Roskilde har siden marts haft fokus på billigere ungdomsboliger i Roskilde Kommune. Vi har sat fokus på emnet gennem facebook-kampagner, underskriftsindsamling på internettet (som i jo har skrevet under på), læserbreve og banket døre for at få opbakning til budskabet.

Onsdag d. 29. april mødte repræsentanter fra de forskellige ungdomspartier op til spørgetimen inden byrådsmødet. Vi havde forinden indsendt et skriftligt spørgsmål, om hvorfor byrådet ikke havde taget mere initiativ til at reagere på området. Målet var netop, at få byrådet til at tage konkret stilling til problemet. Vi havde inden mødet haft opbakning fra flere byrådsmedlemmer fra flere partier. Vi fulgte op med et mundtligt spørgsmål, efter at Joy havde svaret på det skriftlige.

Reaktionen fra Joy var positiv, og hun svarede at det skam er Roskilde kommunes vision at at Roskilde kommune, skal være en ungdomskommune, et kendt uddannelses centrum på Sjælland. Derfor har byrådet også stor fokus på at ungdomsboligerne kommer til at ligge et sted, hvor at det også fungerer og de kigger konstant efter nye måder, at realisere det på. Byrådet har stor fokus på at de skal være billige, og at vi skal undgå “gennemtræks boliger” hvor folk kommer fordi at de ikke har andet valg. Joy løftede sløret for, at de hos byrådsmedlemmerne og nogle af de eksterne partnere er kommet ind på, at der sandsynligvis er muligheder for, at få etableret nogle billige, mindre boliger i Trekroner, Centrum og Musicon. Dette skal være en del af de 15 mio. kr. om året byrådet har sat af, til almene boliger. Byrådet er klar og afventer blot, at Boligselskabet er færdige med deres forberedelser og beregninger.

Derfor tusind tak for at i skrev under, og var med til at sætte fokus på problemet!

Mange hilsner

DSU, RU, VU og DFU i Roskilde

Radikal ungdom, Venstres Ungdom, Dansk folkepartis ungdom og Danmarks Socialdemokratiske ungdom

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.