Giv børnene en kortere skoledag


Gæst

/ #47

2015-08-28 23:15

Fordi Min datter i 0.B. Har timer mandag:8.00-13.35 tirsdag: 8.00-14.40 onsdag: 8.00-14.40 torsdag 8.00-13.35 fredag 8.00-13.35. I løbet af denne dag har hun 3 gange pause, som alle 3 for hendes vedkommende kun handler om at nå at spise hendes madpakke. D.v.s.. Ingen legerelationer i pauserne. Hun når kun at lege 1/2 time i dussen på de dage hvor hun har fri kl. 13.35, de dage hun har fri kl. 14.40 bliver jeg nødt til at hente hende der. Hun har siden skole starten haft gråd anfald og ingen overskud til at lege, kan heller ikke sove om aftenen pga. Stress og overstimulering ( vi har faste putterutiner og hun kommer i seng kl. 19.00) vi kan se en markant forskel fra børnehaven og til nu, det er hårdt at se på at ens barn bliver tvunget ud i sådan en dagligdag som 5 årring. I denne uge måtte jeg holde hende hjemme 1 dag for at hun kunne få ro og lade op til resten af ugen. Vi har ikke tilmeldt hende nogle fritidsaktiviteter da det vil ende i gråd og udmattelse for hendes vedkommende. Jeg synes det er forfærdeligt at regeringen nu også vil ind og regerer i vores familier, og vil bestemme hvordan vores dagligdag skal foregå. Jeg er desværre ikke en af de heldige der har råd til at sætte mine børn i privat skole, havde jeg haft midlerne til det havde jeg gjort det med det samme. Jeg hentede min nevø i dag, som går på privat skole og hans dag begynder kl.8.00 og slutter kl. 11.30 ( han går i 2. Klasse) min datter på 5 i 0.B. Kunne jeg så hente 3 timer senere!!!
Det er på tide vi siger STOP for vores børns skyld!!! Vi kan simpelthen ikke være dette her bekendt, over for vores børn, de er de nemme ofre da de joikke selv kan sige fra. Det er VORES ANSVAR NU!!!
kOM -Lad os gå -sammen i flok -og slå et slag for at bevare et Danmark -med Demokratiske rettigheder! Lad os vippe det diktatoriske styre vi er på vej imod ad pinden!!!!