Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.


Gæst

#51

2013-06-15 08:21

Selvfølgelig skal offentlig amning være tilladt, da det er den naturligste ting i verden. Hvis gør de det ganske diskret, kan jeg ikke se det kan være et problem. Dem der føler sig krænket heraf må da bevist glo og det kan umuligt være den ammene mors problem.

Gæst

#52 Re: ammende kvinder

2013-06-15 08:25

#30: - ammende kvinder  

 

. Ka' du ikke begynde med et stavekursus, før du blander dig med dine frastødende og perfide bemærkninger! (hvis du altså ved hva' det betyder) og forøvrigt er det ikke for børnenes skyld at vi går på cafe, men vores egen. Hva' bliver det næste? Hold kæft hvor har man ikke lyst til at tage hensyn til typer som dig! !

Gæst

#53 Re:

2013-06-15 08:36

#50: -  

 

Hørt!!!

Gæst

#54

2013-06-15 08:49

Bryster er i bund og grund til for at amme........
Mormor

#55 Re:

2013-06-15 10:15

Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration  og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe  ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet  pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget  ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet.#2: -

 

mormor

#56 Re:

2013-06-15 10:17

#5: - Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration  og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe  ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet  pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget  ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet.

Ja du har ret gæst 5

 


Gæst

#57 Re: Barnet skal spise når det er sultent!

2013-06-15 10:19

#32: Bøvs! - Barnet skal spise når det er sultent!

Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration  og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe  ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet  pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget  ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet.

Gæst

#58 Re: offentligt/privat

2013-06-15 10:48

#15: - Re:

Staten regulerer da på masser af områder indenfor private virksomheder.
Staten udformer love der beskytter borgerne, således må en caféejer eksempelvis ikke sælge alkohol til børn.
Der er åbenbart også brug for en lov der beskytter babyer, så deres mor har ret til at amme dem. 
Desuden er en café et sted, hvor der er adgang for offentligheden, og er i den forstand et offentligt sted.


Gæst

#59

2013-06-15 11:03

Nogen skal jo føde og amme de skide børn - lad os nu bare ta' det lidt med ro og give plads til mødrene.

Gæst

#60

2013-06-15 11:12

Hvad bliver det næste??? At vi smider folk/børn ud fra restauranter fordi at de spiser grimt og at det får andre til at midste lysten til at spise ved siden af dem.
yj

#61 misvisende navn

2013-06-15 12:20

Hvorfor samler i underskrifter for noget der lovligt? For restauratørers ret til at afvise anmelde er jo privatsfæren og ikke det offentlige!?
yj

#62

2013-06-15 12:22

Der skulle stå ammende

Gæst

#63 Re:

2013-06-15 12:50

#62: yj -

fordi det offentlige rum er steder (udenfor eller indenfor) hvor offentligheden har adgang til og ikke som steder ejet af det offentlige (jeg kan godt se hvorfor man kan blive forvirret)

Gæst

#64 Re: Barnet skal spise når det er sultent!

2013-06-15 12:53

#57: - Re: Barnet skal spise når det er sultent!

Jeg tror ikke, du behøver undre dig over, at vi har overlevet. Vi lever trods alt i en yderst velstående del af verden, hvilket kan afhjælpe nogle af de negative følger af mangel på amning(med deraf følgende udgifter til sundhedsvæsenet)
Dem der ikke overlevede, blandt andet dem der måske ville have undgået vuggedød, hvis de var blevet ammet, er her ikke til at fortælle dig, at de ikke overlevede.
Men du kan måske fundere lidt over, at der bliver brugt store ressourcer af EU og af den danske stat på at fremme og beskytte amning af børn, amning der gavner både drengebørn og pigebørn samt moderen og samfundsøkonomien, men kun 44% af de danske kvinder der ammer, ammer indtil barnet er 6 mndr. gammelt, til trods for at amning anbefales betydeligt længere!

I modsætning til dig fandt jeg det urimeligt besværligt, faktisk umuligt, at forsøge at bruge en pumpe til at få mælk ud af mine bryster, som jeg foretrækker at kalde dem(men hver sin stil) Dette til trods for at jeg aldrig har haft et eneste problem med amning af mine fire børn, og at mine bryster altid har produceret rigeligt med mælk! Så for mig var der ikke tale om noget snuptag.

Det undrer mig, at det helt er forbigået din opmærksomhed, at der er mange fra den generation, som du proklamerer aldrig har ammet på en restauration, der bakker op om retten til at amme, når baby er sulten, også på en café. Så hvis de vitterligt aldrig ammede på en restauration, så var det måske ikke fordi, de ikke ønskede, de havde haft muligheden, men måske mere af frygt for at blive kaldt et overforkælet pjok og lignende nedrige anklagelser?

Prøv at følge debatten på diverse facebooksider der har emnet oppe og er åbne for alle, der kan du se, at det ikke kun er unge mennesker, der synes det er okay, at et barn bliver ammet på café, og du vil også kunne glæde dig over, at dem du omtaler som pjok, i virkeligheden er selvstændige, veloplyste, velartikulerede, intelligente mennesker!

Gæst

#65 Re: Re: ammende kvinder

2013-06-15 13:03

#44: - Re: ammende kvinder

Ha ha ha, den var god! Kvik tanke!


Gæst

#66 Re: Re:

2013-06-15 22:06

#8: - Re:

Hvorfor er det de ammende??

DR

#67 Meget forstemmende!

2013-06-16 00:30

Jeg er så forundret og trist over, at så forholdsvis mange mennesker, er så negative og fordømmende over amning i det offentlige rum. Det er mig virkelig en gåde! Som andre også har sagt, så er der jo ikke tale om, at det er i orden at støde andre ved at fylde hele rummet med sit forehavende. Og så er det jo sådan set uanset om vi taler om amning eller andre ting, der kunne fylde i et rum. Fx. sker det da ikke sjældent, at jeg kommer til at sidde op og ned ad nogen, der snakker helt vildt højt - og måske oven i købet om emner, som jeg bestemt ikke har lyst til at lytte til mens jeg spiser eller nogle der stinker af flere slags parfumer oven i hinanden, så min næse og mine øjne løber i vand og begynder at svide og klø eller har en påklædning, der ikke overlader noget til fantasien, og hvor hensigten nok er i den seksuelle retning i modsætning til amning af sultent barn. Jeg kunne nævne rigtigt mange ting, der kunne genere mig selv eller andre, men hvordan kan nogen overhovedet tænke tanken, at afvise en kunde - alene fordi hun har et barn med, der måske skal ammes undervejs? Ku' man da ikke nøjes med at afvise folk, hvis de opfører sig hensynsløst og generer de andre kunder? Det må da virkelig være de få, der rent faktisk bliver stødt af, at være i samme rum som en ammende kvinde, der er hensynsfuld og diskret.
Mht. mødregruppe og barnevognstræf, så ville jeg personligt altid spørge stedet først om de har noget imod sådan et rykind. Det fylder trods alt en del, hvis det er en større gruppe.

Gæst

#68

2013-06-16 07:43

Intet er mere naturligt end at give sit barn mad.

Gæst

#69

2013-06-16 08:04

Hvor er man dog blevet sippet,har da altid foregået.Er man en fornuftig kvinde lægger man da bare et klæde over brystet.
Gæst

#70 Re:

2013-06-16 09:41

#2: -  

 

Ja men det kan man måske også gøre på en mere diskret måde, end at svinge brysterne frem på offentlige steder. Har selv været der og kunne sagtens amme med en stofble og lidt alsidigs. I kan ikke forstå hvorfor der er nogle der føler sig krænket, men det er da ikke det fedeste når nogen som helst blotter andet end arme eller ben. Det er naturligt at amme, gå uden tøj, tisse hvor man står eller går, bøvse, prutte, MEN der er bare nogle ting som man holder lidt for sig selv.

Gæst

#71

2013-06-16 10:00

Ser det som en naturlig del af at et barn skal mades sim spæd !! Så synes det er fuldstændig grotesk og er uforstående over for at det skal være "ulovligt" at amme sit barn visse stedet i offentligheden !!! Helt ærligt !!!!!

Gæst

#72

2013-06-16 10:05

Det burde bare slet ikke være et politisk emne ! Hvornår stopper galskaben ? Har mennesket ingen ret til at bestemme selv mere ? Der kommer love om alting !
Det må da være vigtigere ting at lave love om, end om spædbørn må få mad i offentligheden eller ej ! Dette Danmark er ved at være et pinligt samfund, hvor kun det "perfekte" er godt nok .. Jeg er begyndt at skamme mig over at være dansker ..

Gæst

#73

2013-06-16 10:10

jeg forstår ikke, hvordan man kan væmmes ved amning. Det er de færreste mødre, der blotter barmen og lader det hele hænge frit. At have et barn, der ammes, er ikke det samme som at al blufærdighed er smidt over bord. Amning foregår som regel meget diskret. Hvordan kan nogen harmes over at et spædbarn får mad? De kan måske se, at der ligger et barn og spiser, men man skal godt nok kigge meget godt efter for at kunne se mere end det. Med alt det bare skind i det offentlige rum forstår jeg ikke, at nogen kan harmes over at et par bryster bruges til formålet.

Gæst

#74 Re: Re: Barnet skal spise når det er sultent!

2013-06-16 10:14

#57: - Re: Barnet skal spise når det er sultent!

Nu er det jo ikke alle børn, der vil tage flaske... En flaske letter heller ikke ligefrem mælkespændte bryster, der har det med at producere passende mængder til spisetiderne.


Gæst

#75

2013-06-16 10:17

Jeg har siddet i bussen, hos købmanden lige så diskret og givet mit barn mad....hvad sker der lige i vores lille land.