Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.

inger

#126 Re: Re: Re: til alle dem der sammeligner det med at tisse eller det der er værre

2013-06-17 04:51

#122: - Re: Re: til alle dem der sammeligner det med at tisse eller det der er værre

Det er faktisk naturligt! Det er en del af vores instinkt ;)

 


Gæst

#127 Re:

2013-06-17 06:29

#18: -

Der hænger reklamer med meget store bryster i det offentlige rum.
Kvinder må gerne være så nedringede, at intet overlades til fantasien.
Man må have så løse bukser på, at halvdelen af ballerne svinges hen over andres mad.
MEN babyer må ikke få mad, når de er sultne - skal de sulte grædende?


Gæst

#128

2013-06-17 06:42

Hvis du ikke kan tåle at se en ammende mor på en cafe, så vend hovedet den anden vej.
Ved det næste bord sidder en fed, svedig mand i bar overkrop. Og i porten overfor står en mand og urinerer frit med kronjuvelerne fremme, mens børn og voksne går forbi. Du kan næsten lugte, at han ikke er den første, som ikke kunne vente, til han fandt et toilet, som kvinderne jo altid gør.
Måske skulle du bare nøjes med at kikke ned på dine sko under hele cafebesøget.

Gæst

#129 Re: Re:

2013-06-17 06:46

#55: Mormor - Re:

Tja - nu findes der jo altså børn, der bare nægter at tage en flaske..

Men det er måske bare et spørgsmål om opdragelse af den 1 mdr gamle baby?

- eler et spørgsmål om tilvænning, så lad os da give dem erstatning i stedet, så der ikke er nogen, der føler sig stødt!

Jeg synes hele tanken om denne diskussion er helt ude i hampen - hvor man seksualiserer noget så uskyldigt som næringen af vores børn. Jeg forstår det ikke!

Vi går så højt op i at være frisindet - og vil nærmest ikke forbyde noget som helst grundet personlig frihed - men retten til at nære vores børn på den optimale måde - samtidig med, at vi ikke burer os inde - det skal diskuteres?

- Der er måske en grund til, at andelen af børn, der fuldammes er under 50 %? - Og hvis det ikke er en skræmmende tendens, så ved jeg ikke, hvad det er...


Gæst

#130

2013-06-17 06:50

Er temmelig chokeret. Hvis amning er blufærdighedskrænkende, kan jeg så blive dømt for at give mit barn mad ?
Vincent

#131 Forbyd Amning

2013-06-17 07:35

At amme på cafe er ikke en ret, og det genere andre betalende gæster, og så især lige når i skifter ungen lige bagefter på nabobordet, det er fanme klamt. Lad det være op til cafe ejeren og så et skilt på døren med en stor ammende kvinde så kan vi andre bare gå et andet sted hen.
Jeg ved at på Østerbro er der cafeer hvor man næsten ikke kan komme ind af døren for barnevogne og klapvogne, det er ikke iorden
Charlotte

#132

2013-06-17 10:09

Vil bare sige at det er et super godt initiativ og at det skal nok føre til noget =D

Gæst

#133

2013-06-17 10:19

Det er det mest naturligste i verden at et barn bliver ammet, når barnet er sulten. Alle dem der synes det er klamt er desværre som regel dem der ikke har børn, og mange gange ser man også, at dem der har haft imod amning lige pludseligt er mod det. Det er som regel fordi de har fået børn, eller deres kæreste/kone vælger at amme, så det er noget bøvl at sige man synes det er klamt, lige så snart de står med det, mange af dem, kan de godt se, hvor naturligt og hvor godt og sundt det er for barnet at amme. Amning er godt !

Gæst

#134

2013-06-17 10:20

skal vi virkelig være så kunstig at man kan blive støt over et barn spiser? hvor er vores sunde fornuft henne? hvis vi ikke fra start af lære at mærke efter det der er naturligt, så går det galt i sidte ende. men okay næste skridt er så temperaturmåler i barnevogn til alle så vi ikke selv skal tænke og føle længere. nåhh ja forresten komælk er bedre en ammemælk siger de kloge fordi der er tungmetaller i virkelig et godt agument så arla eller andre mælkegiganter kan tjene penge på vi ikke er kritiske

Gæst

#135 Re: Forbyd Amning

2013-06-17 10:31

#131: Vincent - Forbyd Amning

man bliver så harm når jeg læser det her fordi det ikke er alle der opfører sig sådan, og det er få tallet der gør sådan noget. fordi der er en der gør noget forkert skal alle andre ikke udelukkes, og fordi en kunde stjæler, er det ikke ens betydning for at alle kunder stjæler. Der er da ikke noget galt i diskret amning, hvis det virkelig gerere har du nok snuden for langt fremme.

Nicki Ottevig

#136 debat om amning skal lovliggøres

2013-06-17 10:48

Hej
Da jeg godt kunne tænke mig, at starte en god saglig debat for og imod lovliggørelse af amning. Så deler jeg mit link rundt omkring.https://www.facebook.com/SaetXNickiOttevig
Deltag gerne i debatten inde i linket. God dag

Gæst

#138 USA

2013-06-17 13:18

Hvordan kan man give kvinder ret til at amme over alt, men forsat have det omfattet af sin blufærdighedslovgivning?

"Således har 45 stater i USA vedtaget love, som specifikt tillader, at kvinder ammer deres barn på ethvert offentligt, som privat sted. 28 stater har undtaget amning fra deres blufærdighedslovgivning."

Gæst

#139

2013-06-17 13:57

Det skal da bare være lovligt, skal hjemløse mennesker også forbydes at spise i det offentlige rum?

Gæst

#140 Re: Re:

2013-06-17 14:13

#8: - Re: Det behøver de sådan set heller ikke...... det er deres frie valg. Ligesom det bør være et frit valg om man vil amme offentligt.

 


Gæst

#141 Re: Re: Re: Re: til alle dem der sammeligner det med at tisse eller det der er værre

2013-06-17 14:47

#126: inger - Re: Re: Re: til alle dem der sammeligner det med at tisse eller det der er værre

jeg anfægter ikke at det er naturligt det er meget naturligt :) men jeg anfægter at det er mad, hvilket du er i din gode ret til at synes det er :)


Gæst

#142

2013-06-17 16:00

Amning er naturligt!!

Gæst

#143 Re:

2013-06-17 16:47

#4: -

Det handler ikke om amning i det offentlige rum, men på et privatejet område...


Gæst

#144

2013-06-17 16:59

der er selvfølgelig mennesker der har helt andre standarder end almindelige mennesker, men alt det gode der følger med amningen for barnet, som er MEGET bedre rustet i livet mod allergier og meget andet snavs, er den perfekte forebyggelse, til alle måltider..


Gæst

#145 Re:

2013-06-17 17:08

#128: -

"til han fandt et toilet, som kvinderne jo altid gør" som kvinderne altid gør??... du skal da vist noget mere ud...


Gæst

#146 Re:

2013-06-17 17:11

#139: -

Så du syntes altså at hjemløse er trælse at se på når de spiser?? det giver jo ingen mening... har man dårlige bordmanerer fordi man er hjemløs, eller mener du at de er klamme at se på??


Gæst

#147

2013-06-17 17:20

At sige amning skal forbydes generelt er tåbeligt og snævertsynet. Der i mod må det være i orden at en restauration kan have en virksomhedspolitik der siger nej til amning. At nægte ejeren den ret er præcis lige så tåbeligt og snævertsynet, og derudover også egoistisk. Restauranter er privatejede
og ikke en statslig eller kommunal institution!

Gæst

#148

2013-06-17 19:05

Det er langt udover min fatteevne at dette overhoved bliver diskuteret...Hvad sker der Danmark??
Alfas

#149 Offentligt amning

2013-06-17 19:40

Hvis amning skal forbydes, så vil jeg kræve, at alt reklame som kan være blufærdighedskrænkende skal forbydes.. hvor tit ser man reklamer for undertøj? hvor mænd er nærmest nøgne og kvinder kun har BH og trusser/hotpant/G-streng på.
Kvinder som er pakket totalt ind i tørklæder og andre beklædninger som dækker dem ind, selv sorte handsker om sommer, Se det er krænkende for mit kvindelighed og mit menneskerettighed.
Små børn skal ha mad, når de bliver sultne, de er ligeglad med hvor de er. Den bedste mad til dem er: Brystmælk, den er ren og med masser af antistof mod infektioner.
Stunning

#150 Nj tak!

2013-06-17 19:46

Jeg synes ikke andre folk skal bestemme hvor min blufærdighed går. Jeg har ikke lyst til at sidde på en restaurant og kigge på et kæmpeammebryst, lige så lidt som jeg har lyst til at kigge på en bleg halvfed mand uden trøje på. Det handler om at have respekt for sine medmennesker og deres grænser, skal der akut ammes, så tag i det mindste en stofble med og smid hen over, så vi andre slipper for at få entrecoten galt i halsen!
På forhånd tak!