Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.


Gæst

#151

2013-06-17 20:38

Det er jo nødvendigt at give barnet mad. Og det anbefales jo at amme.

Gæst

#152

2013-06-17 20:53

Folk der kræver sådan noget med at amning ik må være offentlig skulle fandme skamme sig ... Hvad bliver det næste ? At man ik må være overvægtig og spise med lyd ? Folk vover på at sige det til min datter der ammer

Gæst

#153

2013-06-18 04:19

Det er da kun naturligt <3

Gæst

#155

2013-06-18 07:19

Jeg har selv ammet min baby,jeg synes det er utroligt at folk kan tænke at det er klamt at amme! Hvorfor tror det selv de er her idag!? Deres mor må have fået bryst! Det jo det der giver livet! For en baby! Og hvis moren som barn ikke har fået bryst så må have mormoren havde fået det! Især i gamle dagen hvor modermælk erstatning ikke er opfundet.

Gæst

#156

2013-06-18 10:07

Tapersersorlugit atsioqataaniaritsi. :)

Gæst

#157

2013-06-18 14:54

Absolut intet i vejen med offentlig amning af spædbørn!

Gæst

#158

2013-06-18 19:53

Man skal huske på, at ligestillingsnævnets afgørelse ikke er af filsofisk men juridisk karakter.

Gæst

#159

2013-06-18 20:57

Selvfølgelig skal babyer have mad, når de er sultne, vi andre gemmer os heller ikke, når vi skal spise

Gæst

#160

2013-06-18 21:03

Vores børn skal jo ikke sulte, vel?
Gææst

#161 omg

2013-06-18 22:47

Det er de mest retarderede begrundelser jeg har læst om hvorfor kvinder skal have lov til at amme såsom at mødre ikke ka komme i biografen (hvorfor tager du din baby med i bio, mm. det er en decideret babybio?). Det er det mest naturlige i verden (lige så naturligt at være nøgen, at udveksle ekskrementer og at have sex, det er bare ikke tilladt. Kære kvinder i har ret til at amme, men hvorfor skal i resolut have ret til at udføre den på steder hvor andre folk ikke er kommet for at amme men for at spise? I har i sandhed startet agurketiden

Gæst

#162

2013-06-19 05:46

pusigt nok er der ingen der vil have forbudt reklamer med kvinder uden, eller næsten uden tøj...men verdens mest naturlige handling er krænkende!! Dobbeltmoralen længe leve

Gæst

#163

2013-06-19 06:53

Amning er en menneskeret også offentligt
Rocky

#164 Re:

2013-06-19 07:00

#1: -

Det må være op til hver enkelt cafe ejer og beslutte om de vil have, at mødre ammer og så kan vi alle vælge det sted, som opfylder vores krav. Der er så mange love og regler her i Danmark og vi skal altså ikke have flere. Rygeloven er også latterlig og det skulle også have været op til hver enkelt cafe og restaurant og selv bestemme om man må ryge. Det trods alt en privat virksomhed/forretning.

Når man sidder på en cafe, så sidder man så tæt og jeg må indrømme jeg ikke har lyst til og sidde ved siden af en, som ammer og spise min brunch. Baby gråd og gylp hører efter min mening ikke hjemme i en cafe, det er forstyrrende og det er et sted, hvor voksne venner mødes og spiser og hygger.

Jeg har heller ikke lyst til og sidde på cafe om sommeren og så sidder der en behåret mand uden t-shirt og sveder....det er heller ikke nice og det er heller ikke tilladt mange steder. Der findes også steder, hvor man ikke må have kasket på da det sender et dårligt signal.

Vi skal alle vise hensyn og det gælder også mødre med små børn. Det er begyndt og blive sådan, at når man har et barn, så må man alt og har ret i alt og det sender et dårligt signal.

Det er muligt og finde et sted, hvor man kan amme lidt mere diskret og det må da også være i mødrenes interesse. Mange andre kulturer klare sig uden offentlig amning, så mon ikke også vi kan finde en løsning, hvor alle viser hensyn til hinanden??

 

Rocky

#165 Ja og nej

2013-06-19 07:04

Det må være op til hver enkelt cafe ejer og beslutte om de vil have, at mødre ammer og så kan vi alle vælge det sted, som opfylder vores krav. Der er så mange love og regler her i Danmark og vi skal altså ikke have flere. Rygeloven er også latterlig og det skulle også have været op til hver enkelt cafe og restaurant og selv bestemme om man må ryge. Det trods alt en privat virksomhed/forretning.

Når man sidder på en cafe, så sidder man så tæt og jeg må indrømme jeg ikke har lyst til og sidde ved siden af en, som ammer og spise min brunch. Baby gråd og gylp hører efter min mening ikke hjemme i en cafe, det er forstyrrende og det er et sted, hvor voksne venner mødes og spiser og hygger.

Jeg har heller ikke lyst til og sidde på cafe om sommeren og så sidder der en behåret mand uden t-shirt og sveder....det er heller ikke nice og det er heller ikke tilladt mange steder. Der findes også steder, hvor man ikke må have kasket på da det sender et dårligt signal.

Vi skal alle vise hensyn og det gælder også mødre med små børn. Det er begyndt og blive sådan, at når man har et barn, så må man alt og har ret i alt og det sender et dårligt signal.

Det er muligt og finde et sted, hvor man kan amme lidt mere diskret og det må da også være i mødrenes interesse. Mange andre kulturer klare sig uden offentlig amning, så mon ikke også vi kan finde en løsning, hvor alle viser hensyn til hinanden??

Gæst

#166

2013-06-19 08:17

uhyggeligt at det vitterligt er nødvendigt... men sådan må det være

Gæst

#167

2013-06-19 09:24

amning er det mest naturlige der findes.

Gæst

#168

2013-06-19 11:14

Børn skal have mad selv i 2013.Hvad sker der lige med det danske folk og rummeligheden?

Gæst

#169

2013-06-19 11:53

Amning er en af de mest naturlige ting. Så self skal man kunne amme sit barn offentligt.

Gæst

#170

2013-06-19 12:36

Hvordan kan amning nogensinde være blufærdighedskrænkende? I don't get it. Skal vi ha' tvungne ammeburkaer i DK?

Gæst

#171

2013-06-19 13:29

Det er da det naturligste i verden at amme sit barn!
Far til fire, bedstefar til fire.
Rocky

#172 Naturligt.........

2013-06-19 15:55

Aller, som er for amning på en cafe har kun et argument og der er "Det er naturligt" eller "Så kig den anden vej" eller " Så må de bygge amme rum"
Det eneste jeg hører er " Så må de andre gøre....bla bla bla..."
Kom nu med nogle fornuftige løsningsforslag istedet for det der med "De andre må bare gøre....bla bla bla..."
I Danmark har mødre og børn masser af fordele og vi andre er super fleksible og betaler gerne til Jeres børn gennem skatten. Vi fjerner da bare børnepengene fra Jer og bruger pengene på og bygge amme rum. Det kan ikke passe, at en forretning skal miste bord kapacitet for og bygge et rum til Jer + forretningen mister omsætning da der pludselig er færre borde.
Det er også svært, at kigge den anden vej da man sidder ret tæt i en cafe.
Brug en malke maskine, så I har mælk i en flaske når I skal på cafe, så er problemet løst.
En cafe er heller ikke et offentligt sted......det er en privat virksomhed. I kan amme alt det I vil i en park på en bænk eller et andet offentligt sted.
I vil ikke acceptere andres holdning end Jeres egen og det er sgu da trist.
Smid nogle løsningsforslag på bordet istedet for og skubbe den over til andre og sige det er alle os, som der er noget galt med.


Gæst

#173

2013-06-19 16:00

Selvfølgelig er det ikke blufærdigheds krænkende at amme! Det er en absurd diskussion som overhovedet ikke burde være aktuel i 2013!!! Jeg går langt uden om cafeer og lignende, der ikke tillader ammende kvinder.
Julle

#174 MAD

2013-06-20 10:51

Når vi "voksne" må sidde og spise offentligt (nogle pænenere end andre) Må de små børn vil også :D

Gæst

#175 Re: Naturligt.........

2013-06-20 11:00

#172: Rocky - Naturligt......... 

 Du må gerne sidde og spise på cafe men en ammande mor må ikke??? De fleste cafeer tillader ikke du sidder ved bordet, med mindre du har købt noget, ergo en betalende kunde.... Så hvor mister de penge henne? En cafe er offenlig selvom det er en virksomhed.... Alle og enhver kan komme ind, dertil navnet offentligt tilgængelig... Forstår ikke din holdning, du lyder dobbel morralsk, når du skriver at VI ikke kan acceptere andres holdninger, også DU selv kommer med denne udtagelse... Bare min mening og holdning...Kan du acceptere det??