NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Susanne

#2151 Uden netforbindelse

2013-06-06 10:19

Kære alle - har lige for en kort bemærkning lånt internet andetsteds - mit eget er oppe at køre igen engang i morgen - og jeg vil så forsøge at besvare alle de indgåede beskeder/kommentarer!

Snakkes! Og løber igen.

Gæst

#2152

2013-06-06 12:59

Bliver den vedtaget, har jeg stemt for sidste gang.
Jeg tør ikke giver politikerne den magt. TØR DU???
Jørgen

#2153 Presset skal fortsætte

2013-06-06 13:41

#1: -

Godt initiativ Susanne, og jeg er enig! Det er vigtigt at vi fortsætter presset mod dem der mener et demokrati skal være lukket. Det kan ende med at blive det største valgemene ved næste valg og så er det vigtigt at kunne vælge dem fra der blæser demokratiet en høstblomst https://www.facebook.com/pages/Coffee-Party-bev%C3%A6gelsen/454518631284478


Gæst

#2154

2013-06-06 16:42

Ja de skal ikke tro, de har lukket munden på os. Lad os demonstrere for hver nye 10.000 underskrifter, der kommer ind her.

Dorthe
H. Engermann

#2155 Re:

2013-06-06 17:03

#2152: -  

Jeg vil under alle omstændigheder bruge min stemme. Ellers bliver den "hapset" og brugt ved stemmeoptællingen.

Du kan alt efter overbevisning stemme på Dansk Folkeparti, Liberal Alliance eller Enhedslisten, som var de tre partier, der stemte imod.

Flemming

#2156 Re: Re:

2013-06-06 17:35

#2155: H. Engermann - Re:

Det er jo et noget tyndt udvalg af partier, ganske ekstreme i hver deres retning. Tænk at de nu er de eneste valgmuligheder. Vi trænger alvorligt til et systemskifte, med nye demokratiske partier der vil os alle sammen noget godt.


Gæst

#2157

2013-06-06 23:25

Ja det gør vi i høj grad. Jeg drømmer nogle gang om, at de tilbageværende ægte socialdemokrater og sf'ere afsætter partitoppen og ændrer politikken tilbage til noget, der er genkendeligt.
Eller at der opstår nye partier frem mod næste valg. Der skulle være en gruppe på face book, der kalder sig Forenede Demokrater, som arbejder på at danne et nyt parti.

Man kan jo håbe.

Mvh. Dorthe
Susanne

#2159 Rådet for Åbenhed

2013-06-07 09:33

Pressemeddelelse

Danmark har fået et råd for åbenhed

Vi har i dag på Grundlovsdagen stiftet Rådet for Åbenhed, der skal indsamle og formidle viden om åbenheden i Danmark. Formålet med stiftelsen af rådet er at fortsætte den store folkelige debat om adgang til at kigge magthaverne i kortene, så det bliver muligt for befolkningen at deltage i den politiske debat på et kvalificeret grundlag.

Baggrunden for Rådet er, at Folketinget den 4. juni vedtog en ny offentlighedslov. Den nye lov blev til under kritik fra forskelligt hold, idet nogle udtrykte frygt for, at loven, når den træder i kraft pr. 1. januar 2014, væsentligt vil indskrænke borgernes adgang til deltagelse i de politiske beslutningsprocesser.

Rådet vil arbejde for, at offentlig forvaltning som udgangspunkt stiller dokumenter og informationer til rådighed, så mørklægningen begrænses mest (det skal vel være 'mindst', Dj) muligt.

Vi vil arbejde for forbedringer af dansk og europæisk lovgivning på områder, der vedrører befolkningens adgang til informationer, både generelt og om sig selv.

Rådet for Åbenhed har valgt en bestyrelse, der nu har konstitueret sig: Mikael Hertig (fmd), Torben Lund, Gertrud Christensen, Leif Hermann, Lars Rugaard (næstfmd). Erik Willumsgaard & Pernille Boye Koch.

Yderligere oplysning kan fås hos Mikael Hertig på 2614 0988 eller 4371 4488.
-------------------------------------------------------------------------------------------

OBS!
Rådet er ikke stiftet af gruppen bag Facebook-siden Nej Tak Til Den Nye Offentlighedslov og selvom der er medlemmer af Facebook-gruppen, som er med i gruppen, er det to forskellige ting. Rådet har heller ikke noget med denne underskriftside at gøre. Vi kan dog håbe på, at der trods mørklægning vil blive gravet sager frem af dette Råd, så vi fortsat har en mulighed for at følge med i Borgens arbejde.

Kommentarer eller spørgsmål til Rådet skal rettes til Mikael Hertig.

Susanne

#2160 Qvortrup, din tumpe!

2013-06-07 16:24

"Det er ikke noget, der rykker halvanden millimeter i forhold til danskernes holdning til politik. Det er en sag, der optager medierne og.. ja, medierne. Dagens demonstration på Christiansborg sagde alt. Der var et par jurastuderende og nogle fra Journalistforbundet, og de kunne vel knap rundt 100 mand. De prøvede at lave et mørklægningsstunt, men det havde bare et forkølet præg over sig. Så den folkelige manifestering kom aldrig. Det er bare noget, der har optaget Information, Politiken og DR Deadline mere end den almindelige dansker," siger Henrik Qvortrup.

Og JEG siger: Qvortrup - hvor var du, da 3-4000 mennesker demontrerede d. 15. maj, og hvor var du, da vi afleverede over 85.000 underskriften dagen før den såkaldte demo, du omtaler her, som der overhovedet ikke var indkaldt til. Det var blot de unge mennesker fra Mørklægningsministeriet. Sæt dig dog ind i sagerne, før du udtaler dig!


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-69112359:enige-tv2dkl%C3%A6sere-ny-lov-er-en-skamplet-for-danmark.html?fbs
Niels W

#2162 Re: Qvortrup, din tumpe!

2013-06-07 17:31

#2160: Susanne - Qvortrup, din tumpe!

Tak for den flotte indsats!

Næste mål må være at sørge for, at de politikere, der stemte for loven eller bekvemt blev væk fra afstemningen, bliver stillet personligt og synligt til regnskab op til næste valg.

Hvad angår Qvortrup, selve symbolet på spindoktorvældets forpestning af den politiske journalistik: Hans eneste funktion, både som spindoktor og journalist/kommentator, har altid været at forpeste den offenlige debat med hånlige, faktafattige karrikaturer af dem, han er uenig med. Intet nyt dér. Ufatteligt, at TV2 forsat betaler ham penge for at nedbryde den troværdighed, rigtige journalister som Kaare R. Skou møjsommeligt havde opbygget.

JAN DZUIK ANDERSEN FREEMAN_NEW.FOLKS.ORDER

#2163 THEA-REVOLUTION-FOR-FREE-DENMARK FROM NOW!

2013-06-07 17:37

http://revolution-warning-free-denmark-now.blogspot.com/

WARNING! THEA-REVOLUTION-FOR-FREE-DENMARK FROM NOW!

fredag den 7. juni 2013

Who runs this country DENMARK?

Who is behind these decisions?

Who is behind the anonymous e-mails from the Danish Ministry?

fra: FREEMAN NewFolksOrder

til: Børn , orla.hav@ft.dk, eyvind.vesselbo@ft.dk, karina.adsbol@ft.dk, maja.panduro@ft.dk cc: jacob.bjerregaard@ft.dk, jens.joel@ft.dk, pernille.bagge@ft.dk, finn.s@ft.dk, hans.andersen@ft.dk, karen.ellemann@ft.dk, fatma.oktem@ft.dk bcc: benedikte.kiaer@ft.dk, simon.ammitzboll@ft.dk, thyra.frank@ft.dk

dato: 6. jun. 2013 22.35

emne: Re: Svar på henvendelse af 15. maj 2013 (Id nr.: 463520)

sendt af: gmail.com

Departementet Holmens Kanal 22,

1060 København K

Tlf. 3392 9300,

Fax. 3393 2518,

E-mail sm@sm.dk

J.nr. 2013-2529

freeman.newfolksorder@gmail.com

________________________________________________________________

28. maj 2013 Svar på henvendelse af 15. maj 2013 Kære Jan Dzuik Andersen Social- og Integrationsministeriet har modtaget din henvendelse af 15. maj 2013. Din henvendelse, hvor du skriver om en anbringelsessag, besvares af Kontoret for Børn. Jeg skal indledningsvist gøre opmærksom på, at Social- og Integrationsministe-riet ikke kan træffe afgørelse eller pålægge anden myndighed at træffe afgørel-se i konkrete sager. Jeg kan derimod vejlede dig om de generelle regler på det sociale område. Jeg vil henvise til skrivelsen af 23. april 2013, hvor du er blevet gjort opmærk-som på dine klagemuligheder over kommunens afgørelse.

Endvidere skal jeg oplyse, at for så vidt angår sagsbehandlingen i kommunerne har man som part i en sag altid mulighed for at klage over selve sagsbehandlingen eller en sags-behandler til kommunens borgmester.

Med venlig hilsen

???

WHO IS BEHIND THIS ?

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hvis jeg ikke har klaget til Aalborgs borgmester Henning G. Jensen og Rådman Mai.Britt Yversen, først, har jeg ikke kontaktet social ministeriet. Det vil i denne givende situation sige at klagemuligheder for vores akutte situation er udtømt og der ved har jeg rette hendvendelsen til jer i ministeriet og i folketinget. Jeg her ved kan bekrafte at når ministeriet vil ikke påtage sig sine ansvar over for Aalborg kommunens myndighed som skabt livsfarlig situation over for min datter Nicole, ligger jeg alle fortrolig og kompromitterende dokumenter samt lydoptagelser frit på nettet mv. selvtægt handlinger for at rede min datterens liv!

Venlig hilsen

Jan Dzuik Andersen

FREEMAN_NEWFOLKSORDER FREEMAN

NewFolksOrder 22.35

(18 timer siden)

til orla.hav, eyvind.vesselbo, karina.adsbol, maja.panduro, jacob.bjerrega., jens.joel, pernille.bagge, finn.s, hans.andersen, karen.ellemann, fatma.oktem, Børn, bcc: benedikte.kiaer, bcc: simon.ammitzbo., bcc: thyra.frank Og kære "Kontoret for Børn Social- og Integrationsministeriet";

Undskyld kære ministrer, spin-doktorer, embedsmænd ministerens rådgiver og politiske praktikanter og rengøringshold eller hvem som helst som har adgang til ministeriets e post!,

Jeg kan ikke se hvem har send denne mail til mig kun Id nr.: 463520! Dette nummer kan fortale mig lige så meget som mange af de E nummerer på fodervarens emballage !

Når jeg "snakker" med omverden kan alle se mit telefon nummeret i mail kommunikation kan alle se uden om min e-mail adresse også min hilsen og mit underskrift og i personlig kontakt har jeg været opdraget til høflighed og præsentere mig selv med mit eget fornavn og i offentlig kontakt også mit efternavn! Må jeg vide kære politiker som fik dette mail fra mig, hvem har skrev og sendt dette til mig? Hvis er dette e-mail Id nr.: 463520 er send af Michella Lescher som stå som autor for vedheftet pdf fil kunne hun sat sin underskrift i mailen, men jeg kan stadig ikke fatte at dette faktuelt situation at pdf fil som er oprettet den 18 Maj 2013 dumper først i dag eftermiddag 6 juni 2013 i min e postkasse!

Er der nået forklaring for denne forsinkelsen undervejs? Hvem er Michella Lescher? For at beskrive Aalborgs Kommunens magtmisbrug og efterfølgerne kidnapnings af min datter Nicole Andersen som er i dag udsat for truende livsfarlig situation hvor hendes liv hang i tynd tråd sidste år, har jeg stadig truet på retfærdighed med retssikkerhed og retfærdig rategang her i landet!

Nu er der over to år hvor retssikkerhed hverken for min datter min mor, eller mig selv slet ikke eksistere mere! I disses her sidste to år er alle punkter fra børnekonvention overtrådt samt af de fleste punkter af menneskerettighedskonvention lige den!

KAN DE DANSKE POLITIKER SE SIG SELV I SPEJLET ? KAN I FORKLARE MIG DENNE HER MAGT MISBRUG ? ELLER VIL I TØVE STADIG VÆK VIDERE OG VIDERE?

Når man ikke kan anmelde hos Nordjyllands politi livstruende situationer samt børnemishandling og børnetortur episoder som min datter Nicole Andersen i fuld fortrolighed siger til mig under vores samvær hvor hun viser tydelig tegn at hun er bange for konsekvenser hvis dette kommer for plejefamiliens og Johan Ydesens kommunes rådgivers ører! Manden bage ved kidnapning og min datterens officielle kommunens tilsyn!

I har kære politiker begået stort stort fejl!

Nu er det min tur for at viser jer hvem jeg er!

Min familien sikkerhed vejer højre end loven her i DANMARK!

husk! på min CV har jeg 2 revolutioner opstand!

 

JEG MØDER IKKE TIL DANMARKS KORRUPTE AALBORGS BYRET DEN 19 JUNI 2013 SOM OMHANDLER MIN DATTERENS SELVMORDFORSØG PÅ GRUND AF AALBORGS KOMMUNENS TORTUREN!

LINKS:  ...................


Gæst

#2164

2013-06-07 18:43

SOM JEG HAR NOTERET - SÅ FOREFINDES DER EN LOV OM, AT FOLKETINGSMEDLEMMER KAN "ANKE" AFSTEMNINGER, HVIS EN 3.-DEL AF MF´ERNE STILLER SIG PÅ BAGBENENE OG KRÆVER EN NY AFSTEMNING ! ! !
Susanne

#2165 Re: THEA-REVOLUTION-FOR-FREE-DENMARK FROM NOW!

2013-06-07 18:46

#2163: JAN DZUIK ANDERSEN FREEMAN_NEW.FOLKS.ORDER - THEA-REVOLUTION-FOR-FREE-DENMARK FROM NOW!

Kære Jan - jeg synes, du skal benytte dig af dine klagemuligheder frem for fortsat at bringe dine frustrationer i dette forum. Jeg forstår din vrede og din afmagt, men vi kan ikke på denne side hjælpe dig.

Susanne

#2166 Re:

2013-06-07 18:59

#2164: -

Korrekt - 60 mandater kræves, og disse skal findes inden 3 dage efter vedtagelsen. Det ER forsøgt, men lykkedes ikke - desværre. Så nu må vi gå andre veje.

Susanne

#2167 Re: Presset skal fortsætte

2013-06-07 20:04

#2153: Jørgen - Presset skal fortsætte

Jørgen - vil du ikke med egne ord fortælle lidt mere om jeres bevægelse - og baggrunden for den?

Susanne

#2168 Tja ...

2013-06-07 20:09

»Den her sag markerer et gennembrud for online underskriftsindsamlinger i Danmark. Vi har ikke set noget som det her før. Der har været en masse pjat og skidt, men nu er det pludselig dybt alvorligt, og 85.000 mennesker er rigtig mange,« siger Jakob Linaa Jensen, lektor i medievidenskab ved Aarhus Universitet, og henviser til, at det svarer til fem-seks mandater i Folketinget.

http://www.b.dk/politiko/din-underskrift-i-cyberspace-gaar-hen-over-hovedet-paa-politikerne

SKRIV til mig, hvis nogen er friske på at samle fysiske underskrifter i jeres by, på arbejdspladsen, uddannelsesinstitutionen osv. - så får jeg lavet nogle lister. NU skal de sgu få, skal de!

Kaj Willadsen

#2169 Magtmisbrug / Diktatur ???

2013-06-08 09:38

Hejsa - Spekulerer på om man ikke kan anklage regeringen for magtmisbrug - tilsidesættelse af grundloven - hvordan skal man kunne se om de udøver magtmisbrug når der ikke er agtindsigt - eller skal ombudsmanden på overarbejde .... ???? anklage staten til menneskerettighedskommisionen ! Vi kæmper for demokrati og så går vi selv den anden vej ???
H. Engermann

#2170 Re: Tja ...

2013-06-08 18:02

#2168: Susanne - Tja ... 

Jeg tror faktisk, at de negative og nedladende bemærkninger om elektronisk indsamlede underskrifter kun er en meget dårlig undskyldning. Der skeles nemlig til alm. meningsmålinger og selv "likes" tages til efterretning.

Desuden skal der udfyldes med personlige oplysninger for at kunne sende sin protest. Det er ikke "bare" at trykke på en knap.

De offentlige institutioner bruger i forvejen denne form for kommunikation til og fra borgerne.

Om der så kom 50.000 håndskrevne protester i papirformat, ville regeringen være bedøvende ligeglad.
Loven er jo vedtaget :-(

 

Susanne

#2171 Re: Re: Tja ...

2013-06-08 18:13

#2170: H. Engermann - Re: Tja ...

Men den kan omstødes :)


Gæst

#2172 Re: Qvortrup, din tumpe!

2013-06-10 15:21

#2160: Susanne - Qvortrup, din tumpe!

Jeg er ikke helt klar over reglerne for, hvad mn egentlig må sige om andre mennesker på nettet, og han er vel sådn en slags menneske, tror jeg da måske. Men det, jeg har lyst til sige, det er virkelig virkelig grimt. Har det irriternde lille spin-hovede nogensinde hørt om 'vederhæftighed'? Eller er det begreb bare håbløst forældet i 'moderne' journalistik og politik?

 

Det nye råd, du fortæller om, har de mon etableret en hjemmeside eller noget? Dejligt initiativ i hvert fald.

 

Hej fra Dorthe

Susanne

#2173 Re: Re: Qvortrup, din tumpe!

2013-06-10 15:52

#2172: - Re: Qvortrup, din tumpe!

Jeg ved, der er en side på vej/under opbygning, som vil være åben for debat:)

Susanne

#2174 Ny artikel

2013-06-10 15:58


Gæst

#2175 Danmark er et lille usselt vedhæng bland de tidligere demokratiske lande

2013-06-10 23:07

Der ikke kæmpe selvstændigt for retfærdighed og demokrati - og menneskelige rettigheder - Men lægger sig fladt på maven for embedsværk og folk i diverse ministerier - så snart det koster det mindste.
Det er sændigt og det er usselt. Og det er skændigt hvis en eneste af de politikere der stemte for denne mørklægningslov bliver genvalgt. Det bør have store personlige konsekvenser for dem - at de har støttet disse mørke anti demokratiske kræfter ...

Men vi får se hvad danskerne er lavet af ... foreløbigt er det pinligt ...

Men kampen fortsætter andre steder på kloden - hvor folk sætter sig op mod systemet. For demokratie og menneskerettigheder - Det er så flot. Og de har min næsergruse beundring ... De små uslinge i danske ministerier .. go to hell...

Det gode vinder til sidst.

http://www.forbes.com/sites/andygreenberg/2013/06/09/icelandic-legislator-im-ready-to-help-nsa-whistleblower-seek-asylum/

http://www.cbsnews.com/8301-250_162-57588439/claimed-nsa-whistleblower-edward-snowdens-future-unclear-guardian-reporter-says-hes-ready-for-consequences/