NEJ til nattelukning af Livslinien til forebyggelse af selvmord.


Gæst

#76

2015-09-30 20:12

Det er da LIVSVIGTIGT at unge og ældre har et sted de kan henvende sig til hvis de har det svært ,der er jo nogle der ikke har familie og hvem skal de så henvende sig til ,nej det er katastrofalt hvis det lukker .





Gæst

#77

2015-09-30 20:13

Grunden til at jeg skriver under er, at jeg ved, at der er flere og flere unge mennesker der har det svært med alle de krav der stilles i dagens Danmark

Gæst

#78

2015-09-30 20:24

Fordi det er fuldstændig vanvittigt at lukke denne livlinje om natten, hvor alle de sorte tanker kommer myldrende ud af skabe og skuffer!

Gæst

#79

2015-09-30 20:29

Det er måske sådan at mennesker med tunge trælse tanker, ikke længere har tænkt sig at begå selvmord om natten, jeg personligt havde de værste tanker når jeg sad med stærke smerter, om natten.
Havde jeg bare gjort brug af linjen selv, så havde både jeg og min familie været skånet for meget..
Lad nu linjen være åben om natten også..Ellers kommer det til at koste liv...!!
kh "farmor" Dorte VÆRNÆR

#80 Re:

2015-09-30 20:29

#9: -  

 tak for din støtte og du har helt ret. meget værdifuldt, at du giver input med at du kender det fra dig selv. Tak. kh "farmor" Dorte


Gæst

#81

2015-09-30 20:30

Fordi vi skal hjælpe hinanden - også om natten!
kh "farmor" Dorte VÆRNÆR

#82 Re:

2015-09-30 20:31

#79: -  

 jeg er sikker på du har ret, og tak fordi du fortæller din egen oplevelse. Dit input her fortæller lige præcis, hvorfor det er helt fatalt at spare den indsats væk. Tak for din støtte.  kh "farmor" Dorte


Gæst

#83

2015-09-30 20:31

Fordi den er så vigtig for mange mennesker som lider af selvmords tanker. De skal have adgang til al den hjælp de kan få også livslinien.
Ham der overlevede..

#84 Re:

2015-09-30 20:35

#14: -  

 Jeg tager hatten af for dig, der burde være mange flere som dig, feks mig..:-)

Hvordan kommer man til at kunne sidde bag telefonen, jeg har selv været ude for at ville dø, for egen hånd, jeg ved hvad de føler, jeg vil så gerne kunne give alt jeg har, bare en er reddet, så har man gjort en forskel, det betyder så meget for mig at kunne give tilbage, for mit liv...Kh Johnny Leth- Anderseñ..+4540318191.


Gæst

#85

2015-09-30 20:37

fordi der konstant bliver sparet de steder, hvor der er allerstørst behov for hjælp
kh "farmor" Dorte i VÆRNÆR

#86 Re:

2015-09-30 20:39

#60: -  

 tak for din støtte. Nej der er ikke meget hjælp at hente midt om natten, og der hvor systemet har en akut telefonvagt, så er det det samme sted, som mange bliver afvist fordi de ikke "er dårlige nok" til at blive indlagt. Så Livlinien skal bevares med natterådgivning, for her møder de kompetente frivillige, der om nogen forstår, at møde den som har det svært. Uden fordomme. Uden bebrejdelse. Uden betingelser. kh "farmor" Dorte


Gæst

#87 Re: Re:

2015-09-30 20:39

#82: kh "farmor" Dorte VÆRNÆR - Re:  

 Alt for at kunne hjælpe, det er bare så vigtig at bibeholde den linje, og hvis min historie kan hjælpe bare det mindste, så er jeg en meget glad mand..

Kh Johnny.

P.s Dem der er interesseret i min historie er meget velkommen til at kontakte mig, dag som nat..


Gæst

#88

2015-09-30 20:41

Fjern ikke nattelukning - Det reder så mange
kh "farmor" Dorte i VÆRNÆR

#89 Re: Re:

2015-09-30 20:42

#84: Ham der overlevede.. - Re:  

 GODT du overlevede. Jeg tror du vil blive kontaktet af Livslinien fordi du har lagt dit nr. her. Jeg er ikke selv tilknyttet Livslinien - jeg henviser blot mange dertil, når jeg i mit frivillige arbejde kommer i kontakt med nogen, som kan have gavn af det. Men hører du ikke fra Livslinien, så synes jeg du skal ringe til dem og tilbyde de din indsats som frivillig. Dejligt du vil gøre en forskel. kh "farmor" Dorte

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-09-30 20:44


kh "farmor" Dorte i VÆRNÆR

#91 Re: Re: Re:

2015-09-30 20:45

#87: - Re: Re:  

 det vil jeg huske på, hvis medierne får brug for en historie - det kunne jo være, at de får øje på, at der rent faktisk er stor opbakning til den her underskriftsindsamling. Tak. kh "farmor" Dorte


Gæst

#92 Re: Re: Re:

2015-09-30 20:45

#89: kh "farmor" Dorte i VÆRNÆR - Re: Re:  

 Det vil jeg se frem til, håber at de kan bruge mig, tak for det "Farmor" Dorte..Med håbet om en god nat for alle, kh Johnny.

"farmor" Dorte

#93 Re:

2015-09-30 20:52

#65: -  

 tak fordi du deler, og tak fordi du bakker op. Din historie er netop et godt eksempel på, at der må og skal være et anonymt tilbud om natten. De svære tanker vokser, når man ikke får dem delt med nogen. kh "farmor" Dorte


Gæst

#94

2015-09-30 20:56

Fordi Livslinien forebygger selvmord og det kan ikke lade sig gøre at fastsætte tider på , hvornår man får det dårligt og har brug for hjælp. Livslinien har kæmpet så hårdt for også at kunne have natåbent

Gæst

#95

2015-09-30 21:03

Har selv før haft disse tanker om selvmord

Gæst

#96

2015-09-30 21:03

Skandale at folk ikke kan få hjælp
"farmor" Dorte

#97 Re:

2015-09-30 21:05

#94: -  

 Ja, du har helt ret Livslinien har virkelig arbejdet seriøs for at få opbygget et velfungerende og kvalificeret døgnteam - og så fjerner man lige uden videre en allerede bevilget støtte. Det er uhørt. Så tak for, at du bakker op. kh "farmor" Dorte

"farmor" Dorte

#98 Re:

2015-09-30 21:22

#30: -  

 kære søster, tak for din opbakning. Det gør mig ondt, at du også har mærket den store sorg det er, at et familiemedlem selv vælger livet fra, fordi de mørke tanker tager helt over. Livslinien hjælper også pårørende. Pårørende ved hvor hårdt der er brug for, at der er nogen som kan lytte og være med til at dæmpe de mærke tanker - også om natten. kh "farmor" Dorte

"farmor" Dorte

#99 Re:

2015-09-30 21:27

#32: -  

 kære lillesøster - tak for dit input og opbakning. Det er en stor sorg både for dig og forældre at stå i, og sorgen og savnet kan blive for tung at bære, så den må dulmes. Jeg håber, du er kommet godt på vej med dit liv, og fået talt med nogle fortrolige om, hvordan det er at være dig i det her. Husk problemer vokser i tavshed, og det hjælper at tale med andre om det - især når man taler med andre, der også har prøvet at miste. 

Du har helt ret i, at det er imponerende hvor meget støtte og rådgivning Livslinien kan tilbyde for ganske få penge. 

kh "farmor Dorte"

"farmor" Dorte

#100 Re:

2015-09-30 21:29

#39: -  

 NEJ - jeg håber ikke, at Danmark er gået fra snøvsen. Jeg håber, at vi med denne underskriftsindsamling kan vise, at vi er mange, der vil kræve, at Livslinien skal bevare tilskud til natterådgivning. Så tak fordi du bakker op - og håber du får mange flere med.

kh "farmor" Dorte