Pension udenfor Europa

Quoted post

kurt rosenberg rasmussen
Underskriftindsamleren

#4 Re: Det holder jo ikke!

2015-12-03 21:23

#3: - Det holder jo ikke! 

 Det har jo ikke noget med at være for fin til at bo i danmark. Der kan være mange årsager til, at man flytter.

Pointen i det her er, at hvis du flytter til et land indenfor EØS, får du alle dine tillæg mv. med. Det er der 48000 der har gjort

Flytter du udenfor EØS får du ingenting. Det er der ca 1000 der har gjort. Men de var ikke berittiget til tilskuddet i forvejen.

Der er nogle der gerne vil. Men pga de mister deres pensionstillæg, har de ikke råd til det.

Det er den forskel vi vil have ændret, dit argument med at vi ikke bruger tillægget indenfor EØS, opvejes rigeligt af den besparelse, at den ældre flytter, og ikke belaster det offentlige med boligsikring, pleje mv. og samfundet behøver ikke bruge penge og kræfter på at kontrollerer, om reglerne bliver fulgt.

Pengene bliver alligevel brugt udenfor Danmark, idet pensionisten som har tilknytning til foreksempel Thailand, opholder sig jo der 6 mdr om året, og sparer sammen i sommermånederne medens vedkommende er i Danmark, og venter på at komme afsted igen.

Så du kan roligt stemme for, der forsvinder ingen penge ud af kassen, tværtimod bliver der overskud til at skabe bedre forhold for de ældre som bliver i Fædrelandet.

Tak for din kommentar, som gav mig anledning til at uddybe problemet lidt mærmere. Det hjælper forhåbentlig med til lidt flere underskrifter.

 

Med venlig hilsen

Kurt Rasmussen

Svar

yindee

#14 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-05 00:06:47

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

 flytter du til 

EU/EØS, Schweiz, USA, Indien, Sydkorea eller Filippinerne.

 

får du hele din pension plus tillæg udbetalt 

Julemanden

#24 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-06 03:27:04

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

Kurt Rasmussen   du kan gøre liså jeg gør  jeg har valt at bosat mig i et andet EØS  som ikke koster serlig meget at bo i der er jeg 6 månder og 5 dage om året og rasten af tiden er jeg i Thailand på den måde overholler jeg loven og jeg har ikke nogen problemmer at tage min Thai kone med mig til dette land da jeg har en indkomst 6 gang højer en den nomal løndmodtager har i dette land 

 

da det er et EU ophold visa jeg lavet til konen kan hun også komme til DK uden at Danmark kan gøre en ski faktis kan vi fløtte til Danmark Hvis vi hade løst da vi så vil komme fra et anden EU land til et EU land og skal derfor ikke ligge penge eller få en bank garnti 

 

MvH

Julemanden........


Gæst

#71 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-29 13:20:28

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

 Jeg kunne ikke vente på forbedringer, og flyttede efter et kvart århundrede i Asien til Bulgaria for ca 6 mdr siden. Ved at flytte indenfor EU er jeg gået fra at være en fattigrøv som blot overlevede, til at jeg nu har en økonomisk problemfri hverdag, og jeg har også råd til at bo i Asien fra 4 til de lovlige 6 måneder de seneste 12 måneder.

Men det burde ikke være sådan. Derfor har jeg også skrevet under. Stor tak til Kurt for et fremragende initiativ.

Jeg har også sat det på Facebook. To af mine FB venner har "delt" linket. Jo flere som gør det, jo tættere kommer vi på at der bliver ændret noget.

B.

 

DKPinoy

#89 Re: Re: Det holder jo ikke!

2016-02-09 06:27:25

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

 Så kan du måske fortælle os hvorfor det er rimeligt at vi stadig skal betale skat, og også fratages stemmeretten. Din kommentar stinker ligefrem af  ondt-i-røven mentalitet, fordomme og uvidenhed. Du skal bla huske at vi selv skal sørge for helbredssikring når vi bor ude.. Pointen i det her er at hvis vi var flyttet til et EU eller EØS land, eller der tilkendt førtidspension efter nye regler, ja så havde vi fået de fulde tillæg.. Synes du selv det er rimeligt..? Havde man nu bosat sig i eks vis Kroatien  eller Grækenland, ja så havde du fået fuld pension, og hvis du vil forklare mig hvorledes det kommer Danmark til gode så vil jeg være tilfreds (for det kan du nemlig ikke)  Pointen i det her er den GROVE diskrimination blandt forskellige typer af pensionister.. Det skal sgu være ens for alle.. Betaler vi skat i Danmark, bør vi også have samme rettigheder som alle andre, men det forventer jeg ærligt talt ikke af du hverken kan eller vil forstå ;) 




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...