OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne


Gæst

#226

2016-11-11 11:46

Grundlæggende skal børn have lov til at være børn og ikke små voksne. De skal lege og tumle af hjertens lyst.

Gæst

#227

2016-11-11 17:00

Der skal stadig være mulighed for at lege og være barn i Danmark uden diktat om hverken it ( skal de nok lære ) eller krav om at kunne flere fremmedsprog

Gæst

#228

2016-11-11 21:11

Børn skal ifølge min mening bruge tiden i daginstitutionen på at udvikle sig kreativt, bruge sin fantasi og sanser.

Gæst

#229

2016-11-17 07:45

Underskriver fordi jeg vil se friheden til at afgøre om de børn en dag skal have skal sidde med tablet i en alt for ung alder ! Da dette asociale it apparat kan medføre sociale og realtions problemer i det sener liv for barnet !


Gæst

#230

2016-11-18 11:41

Fordi det er fuldstændig uhørt at nogle politikerer bestemmer og ensretter samtlige instutioner , og hermed menneske børn , uden at ane hvad de foretager sig . Det er ubegribeligt , at de ikke lytter til uddannede mennesker , i dette tilfælde pædagoger . Jeg vil tillade mig at gå så langt at udtrykke , at de politikerer som beslutter den slags , ærligt talt burde pakke pap kasser , i stedet for i flæng , hen over hovedet på intelligente mennesker , at udstikke vanvittige og ødelæggende love for små børn . De aner ikke hvad de har gang i . Håber I fåe en million underskrifter . Kærlig Hilsen
Elin

#231 Hvorfor "foraeldres frihed"?

2018-05-16 10:46

Enig og har skrevet under. Jeg undrar dog, hvorfor fokus er på foraeldres ret at valge. Hvis videnskaben siger, at digital fokus er skadeligt for små børn, og de sikkert alligevel os bruger f ex I-pads derhjemme, skal de vel som grundprincip slet ikke bruges i daginstitutioner, dette uafhaengig af hvis de går til alm institution eller andet.

Mathias Nørreslet

#232 Borgerforslag

2018-05-16 12:25

Ville dette ikke være bedre at lave som et borgerforslag, så Folketinget skal tage stilling til det?

Christian S

#233 Plads til forskellighed

2018-06-23 11:35

Offentlige Institutioner i Danmark skal forsøge at ramme bredt og køre tingene så optimalt som muligt. Den digitale transformation er i fuld gang og der er nød til at være nogle rammer som alle institutioner skal følge for at der ikke bliver for stor forskel på de tilbud man får rundt omkring i landet.

Samtidig syntes jeg at der skal være plads til forskellighed og vil en institution ikke benytte sig af VPN så skal der være mulighed for at fravælge hele pakken. Der kan være forskel på pædagogerne, børnene, selve institutionen eller noget helt 4. som betyder at man må flytte sig lidt fra normen.

Men vil man ud i helt at afskaffe IT så er det nok bedre at oprette en institution hvor forældre med samme holdning kan skrive deres børn ind.