OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne


Gæst

#176

2016-10-28 14:29

Det er bare så vigtigt at vores børn via børnehaven får rørt sig, får leget, får mærket vejrets skiften og ikke mindst får lært de sociale spilleregler til senere i livet. Alt sammen noget vi forældre gerne ville lære vores børn, det er bare ikke til, når vi alle mødes i hjemmet trætte på oplevelser (læs arbejde) lige inden aftensmaden. Ungerne skal nok få tid nok senere i livet ved Ipads m.v. for det kan de blandt andet gøre derhjemme mens de gearer ned fra børnehaven og forældrene laver aftensmad :-) Og tro mig,  når de bliver skolebørn så er leg med Ipads, computer og wii et must og leg er noget man engang gjorde da man var lille .. ! 


Gæst

#177

2016-10-28 18:40

Jeg er lærer for elever i en specialklasse.
Jeg, om nogen, kan se farerne ved ikke at lære de sociale spilleregler. Må dog erkende, at jeg ikke selv har børn.

Gæst

#178

2016-10-28 19:22

børn skal være aktive i vuggestuen og børnehaven. De har brug for aktivitet for at udvikle motorikken, kropsbevidsthed. dette hjælper efter min opfattelse i sidste ende på indlæringen. En vejs kommunikation til er ikke optimalt. De har brug for at lære de sociale spilleregler, fysisk kontakt, omsorg empati for andre. Det lærer man ikke via en ipad.

Gæst

#179

2016-10-28 19:22

Børn skal ikke sidde med iPads i børnehaven. De får masser (for meget) af skærme senere i livet.
De skal lege og være sociale med andre børn.

Gæst

#180

2016-10-28 19:31

Jeg er enig i og overbevist om at det bedste for børn (og voksne..) er at sanse med krop og hjerne i virkelige aktiviteter og lege, i virkelige sanselige relationer.

Gæst

#181

2016-10-28 19:33

Fordi iPads og lignende devices udvikler børn ensidigt og ikke flerdimensionelt. De skal bruge en meget lille del af hjernen, når de bruger den slags. Virkeligheden er meget mere kompliceret og udfordrer børnene, så de netop bliver Island til at klare virkeligheden. Desuden gør iPads børn afhængige, skaber social isolation og gør børn dovne. Der er ingen andre en en selv de skal forholde sig til og de skal ikke lære at gå på kompromis etc. Dette er bare få af argumenterne for at fravælge iPads.

Gæst

#182

2016-10-28 20:27

Jeg er som fysioterapeut helt enig i jeres synspunkt

Gæst

#183

2016-10-28 20:55

Kommunen skal ikke blande sig i hvis de forskellige børnehaver bruger IPads eller ej, og især ikke de private. Jeg synes det er for tidligt at børn bruger iPads i børnehavealderen.

Gæst

#184

2016-10-28 20:55

Jeg er træt af den ukritiske og naive omgang med it som skoler og institutioner i hele landet praktiserer. Det er skadeligt for vores børn og unge. Det er godt at der endeligt bliver protesteret mod det.

Gæst

#185

2016-10-28 21:03

Mange undersøgelser peger på sundhedsrisici ved brug af ipads trådløse function. Ipads kan tæt på kroppen afgive microbølgestråling i samme grad som mobiltelefoner som man fraråder børn at bruge pga. deres tyndere hjerneskal. Æg i pigernes æggestokke kan ligeledes skades ved strålingen, som kan få konsekvenser for de børn de senere føder. Jeg vil gerne henvise til hjemmesiden electricsence.com hvor Lloyd Burrell på en god måde forklarer farerne ved ipads og wifi-routere som jo også skal opstilles for at ipads fungerer. Min egen krop reagerer som tusinde andre med EHS med hovedpine ved kontakt med wifi og ipads og mobiltelefoner. Jeg ved derfor med 100 % sikkerhed at højfrekvente bølger påvirker kroppen.

Gæst

#186

2016-10-28 21:35

Fordi de bruger Ipad i min søns vuggestue - hvor vi derhjemme forsøger st holde forbruget til et minimum, og forbeholdt til når man er træt, og ikke orker at lege.


Gæst

#187

2016-10-28 21:51

For syv sytten da, lad nu vores børn være børn - Bagværk og madlavning er åbenbart ikke læring for børn - Bedre om de brugte iPads'ne som skærebræt :-(

Gæst

#188

2016-10-28 22:34

Børn skal have lov til at udvikle deres naturlige sanser uden påvirkning af IT. De skal knytte venskaber og lære social adfærd. Det gør man ikke ved brug af IT. Kort sagt, de skal have lov til at være børn uden påvirkning af IT.

Gæst

#189

2016-10-29 04:28

Vi har selv bedt børnehaven (kommunal) om, at vores børn ikke skal lege med i-pad. Det skal de tids nok få lært, og så længe de er så små (3 år), skal de lege med noget, der kan udvikle alle deres sanser og funktioner.

Gæst

#190

2016-10-29 05:07

Fordi det er vigtigt!

Gæst

#191

2016-10-29 05:16

It skal forbydes børn under 14 år ! Lad os få det naturlige liv tilbage !

Gæst

#192

2016-10-29 06:04

Børn bør ikke bruge elektronik såsom iPad før det virkelig er nødvendig.

Gæst

#193

2016-10-29 07:52

Børn skal lege, ikke være lænket til en iPad, der ikke er godt for børn. De skal kunne tænke selv og lære at handlinger har konsekvens. På et spil starter de bare forfra, hvis noget går galt. Såden er den virkelige verden ikke. De kan også skabe en form for afhænglig til den digitale verden.

Gæst

#194

2016-10-29 08:15

Fordi det er det rene, klare selvlysende vanvid at ville tvinge børnehaver til at lade børnene bruge IPads.
For det første er det et helt grotesk tiltag fra politikernes side - de vil diktere opdragelse af små børn!
For det andet får man ikke "it-skills" af at spille spil på en IPad - heler ikke ved at tage billeder eller videoer.
Derfor.

Gæst

#195

2016-10-29 11:06

Fordi jeg mener børn har så mange ting de skal lære i institutionen og it er altså ikke den vigtigste.

Gæst

#196

2016-10-29 16:22

Fordi mikobølgestålinger og de er ved al trådløs teknologi er livsfarlige for helbredet. og børn er så meget mere modtagelige end voksne.

Gæst

#197

2016-10-29 16:56

Ingen skal tvinges ind i de sundhedsskadelige strålingskamre imod bedre vidende i form af tusindvis af videnskabelige undersøgelser som dokumenterer et hav af alvorlige skadevirkninger. Stop dette mikrobølge holocaust. straaleskader.dk

Gæst

#198

2016-10-29 20:56

Fordi at regeringen undertrykker viden om elektromagnetisk forurening, og forbindelserne mellem trådløse anordninger og forskellige former for kræft.

Ligesom Kræftens Bevarelse, ikke bekæmper kræft, for der er ikke nogen penge i raske velfungerende mennesker.
Lisbeth

#199 Re:

2016-10-29 23:46

#164: Julie S. Pedersen -  

 Lyt til Sianette Kwee - hun har advaret i +10 år om disse ting:  http://www.MitFrederiksberg.dk 

Se ligeledes http://www.detskalstoppes.dk om KNÆK CANCER.

Lisbeth

#200 Re: Re:

2016-10-29 23:50

#74: Hilsen Kristin - Re:  

 De fleste danske mænd er ultra tunge at danse med, og de er selv dybt afhængige af skærme hele tiden.

Lyt til Danmarks eneste reelle forsker på dette felt, Sianette Kwee via  MitFrederiksberg.dk

Apropos KNÆK CANCER se også    detskalstoppes.dk