OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne


Gæst

#176

2016-10-28 14:29

Det er bare så vigtigt at vores børn via børnehaven får rørt sig, får leget, får mærket vejrets skiften og ikke mindst får lært de sociale spilleregler til senere i livet. Alt sammen noget vi forældre gerne ville lære vores børn, det er bare ikke til, når vi alle mødes i hjemmet trætte på oplevelser (læs arbejde) lige inden aftensmaden. Ungerne skal nok få tid nok senere i livet ved Ipads m.v. for det kan de blandt andet gøre derhjemme mens de gearer ned fra børnehaven og forældrene laver aftensmad :-) Og tro mig,  når de bliver skolebørn så er leg med Ipads, computer og wii et must og leg er noget man engang gjorde da man var lille .. ! 


Gæst

#177

2016-10-28 18:40

Jeg er lærer for elever i en specialklasse.
Jeg, om nogen, kan se farerne ved ikke at lære de sociale spilleregler. Må dog erkende, at jeg ikke selv har børn.

Gæst

#178

2016-10-28 19:22

børn skal være aktive i vuggestuen og børnehaven. De har brug for aktivitet for at udvikle motorikken, kropsbevidsthed. dette hjælper efter min opfattelse i sidste ende på indlæringen. En vejs kommunikation til er ikke optimalt. De har brug for at lære de sociale spilleregler, fysisk kontakt, omsorg empati for andre. Det lærer man ikke via en ipad.

Gæst

#179

2016-10-28 19:22

Børn skal ikke sidde med iPads i børnehaven. De får masser (for meget) af skærme senere i livet.
De skal lege og være sociale med andre børn.

Gæst

#180

2016-10-28 19:31

Jeg er enig i og overbevist om at det bedste for børn (og voksne..) er at sanse med krop og hjerne i virkelige aktiviteter og lege, i virkelige sanselige relationer.

Gæst

#181

2016-10-28 19:33