Nej til heliport på Rømø

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til heliport på Rømø.


Gæst

#26

2016-10-26 12:35

Eftersom jeg flere gange har haft fornøjelsen af at nyde den utroligt smukke natur og freden i løbet af trave- og cykelture og besøg hos venner på Rømø, finder jeg det absolut uacceptabelt, at en af Danmarks perler skal ødelægges for at servicere helikoptere! Jeg tror, enhver sommerhusejer og/eller naturelsker vil anse dette projekt for at være noget af det mest tåbelige, der længe er forslået ved den danske vestkyst.
Naturelsker

#27

2016-10-26 12:39

Eftersom jeg flere gange har haft fornøjelsen af at nyde den utroligt smukke natur og freden i løbet af trave- og cykelture og besøg hos venner på Rømø, finder jeg det absolut uacceptabelt, at en af Danmarks perler skal ødelægges for at servicere helikoptere! Jeg tror, enhver sommerhusejer og/eller naturelsker vil anse dette projekt for at være noget af det mest tåbelige, der længe er forslået ved den danske vestkyst.


Gæst

#28

2016-10-26 12:42

Området, hvori der påtænkes anlagt denne helikopterlandingsplads er et fantastisk naturområde og det skønnes, at fritidshusområderne i øvrigt vil blive belastet af støjgener i et ikke uvæsentligt omfang.

Gæst

#29

2016-10-26 13:00

Er ejer af sommerhus på Stagebjergvej

Gæst

#30

2016-10-26 15:20

Det virker kafkask: ynglende fugle har større bevågenhed end borgere, et enestående naturområde grænsende op til Vadehavet ødelægges for altid. Begrundelse: at servicere vindmøller på havet! Fremtiden, kære politikere, hedder droner med robottter, fjernstyret fra der, hvor ekspertisen sidder.
Er det virkelig politikere, som er valgt i og af Tønder Kommune?

Gæst

#31

2016-10-27 11:06

Urlaub mit Helicopterlärm- Nein Danke!

Gæst

#32

2016-10-27 13:17

It would be a shame to spoil this beautiful island with so much pure nature.

Gæst

#33

2016-10-27 14:30

Kommunen har skabt sig et dybt økonomisk hul i Havneby.

Hvorfor skal det hul nu udvides til at dække hele øen?

Når turisterne bliver væk fra Rømø bliver der for alvor økonomiske udfordringer ......

Det gavner ikke erhvervslivet - hverken på Rømø eller i resten af kommunen.


Gæst

#34

2016-10-27 16:04

For at støtte op om fornuftig naturbeskyttelse og menneskelig ro og fred på en af Danmarks skønneste øer. Der skal være steder hvor vi mennesker bare kan være med naturen uden forstyrrelser.

Gæst

#35

2016-10-27 17:40

Vi har hus på Rim og vi nyder stilheden på Sønderstrand med de mange fritidsaktiviteter der foregår der. Turisterne vil fravælge Rømø og vi andre vil få støjplager og ødelagt vore herlige (og stille) ture på Sønderstrand.
Håber virkelig at dette projekt kuldsejler med den planlagte placering.

Gæst

#36

2016-10-27 20:43

Wir kommen über 20 Jahre teilweise mehrmals im Jahr um im Urlaub die Ruhe und die Natur zu geniessen. Diese Sylter Strandbuggies gehen uns schon genug auf die Nerven wenn nun noch Hubschrauber knattern fahren wir nach Fanoe

Gæst

#37

2016-10-28 06:17

Die Insel lebt von der Ruhe und der Natur.
Als Kite-Biggy-Fahrer am Südstrand sind wir massiv von den Flügen betroffen. Aus Naturschutzgründen ist das Revier der Segler und Buggyfahrer begrenzt, ebenso die Auto-Strecken am Strand. Wie passt da ein Heli-Port mitten in die Natur rein? Meiner Meinung nach gar nicht.

Gæst

#38

2016-10-28 07:40

These plans are not acceptable for all people who love this beautiful danish island, including home owners, tourists and all persons who admire this island for its perfect sports facilities (beach sailing, kite surfers, kite buggy riders)!
Why not use Esbjerg port areas to place such a Heliport?

Gæst

#39

2016-10-28 10:13

Ich möchte einen schönen Urlaub haben.. OHNE nervigen Helikopter Lärm

Gæst

#40

2016-10-28 10:17

Wir wollen Urlaub und Ruhe auf Romo

Gæst

#41

2016-10-28 10:19

Ich möchte auch weitherhin am Strand laufen, am Wasser spielen, Drachen steigen lassen... OHNE Helikopter Lärm


Gæst

#42

2016-10-28 10:21

Alptraum Urlaub auf Röm

Gæst

#43

2016-10-28 10:58

Farewell Rømø, it has been so nice all the years, but then it will be done.

Gæst

#44

2016-10-28 11:15

As an occasional tourist, who enjoys the nature, dunes and beaches, I think this will be disturbed far too much.


Gæst

#45 ?

2016-10-28 11:49

Et nej til det er også et nej til øens overlevelse når alle i turister er rejst hjem

Så hvorfor et nej man kan jo ikke bare stoppe udviklingen og fremtiden

Tænker her på de måske mange arbejdspladser som kan komme til øen og også på hvor let det vil være at få hjælp hvis der ske feks en ulykke der Det er immervæk mega langt til Sønderjyllands supersygehus Fra Rømø til Aabenraa

Så hvorfor et nej?


Gæst

#46

2016-10-28 11:55

Roemoe soll Roemoe bleiben

Gæst

#47

2016-10-28 12:10

Fordi mine forældre har sommerhus på Rømø og vi har opholdt os der mange weekender i mange år og Rømø er dejlig som den er.

Gæst

#48

2016-10-29 04:31

Als Urlauber-div Male im Jahr- möchte ich Ruhe u die Natur genießen

Gæst

#49

2016-10-29 17:11

En opførelse af heliport på Rømø vil helt automatisk medføre en reduktion af tyske turister på øen.

Gæst

#50

2016-10-30 12:39

Jeg er helt enig i, at en placering af en helikopter-landingsplads vil betyde betydelige forstyrrelser for natur og rekreation i området. Det vil have konsekvenser for mennesker såvel som dyreliv i området.

Man kommer til dette lille paradis for at lade op, nyde naturens kræfter og de naturskønne omgivelser. Den støj som vil følge med 20 flyvninger om dagen i dagtimerne, vil skabe forstyrrelser i et område, der i dag er karakteriseret ved sin ro og uforstyrrethed. Hvis man gennemfører de fremlagte planer, vil det betyde en markant forringelse af områdets kvaliteter.

Det som på kort sigt kan virke som en god løsning, vil i det lange perspektiv have konsekvenser for det man kan tilbyde turister samt hel- og halvtidsbeboere på Rømø. Tungt erhverv og turisme går som hovedregel ikke godt hånd i hånd.