Nej til heliport på Rømø

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til heliport på Rømø.


Gæst

#1

2016-09-15 08:13

Die Insel soll ruhig und so natürlich bleiben wie sie ist. Es wird immer mehr verbaut u. Kaputt gemacht.

Gæst

#2

2016-09-25 07:51

Rømø er en turistø og ikke et industriområde for windmølleindustrien med deraf følgende gener af støj og forurening.

Gæst

#3

2016-10-18 17:57

Jeg, ligesom rigtig mange andre, ønsker ABSOLUT INGEN HELIPORT PÅ RØMØ !!!

Gæst

#4

2016-10-22 17:47

Det er helt forfejlet at kombinere larm,støj og trafik samt de miljømæssige påvirkninger helikopteren vil komme til at udlede med turisme, ro og rekrativeområde i et natura 2000 område. Blot fordi en kommune udelukkende har fokus på vækst , isoleret set . Betaler kommunen differencen på nedgang i huspriserme for lodsejerne, Nedgangen i turismeundtjeningen for de lokale aktører ? Se nu da billedet i et helhedssyn...

Gæst

#5

2016-10-23 10:58

Har ferielejlighed Nordre Havnevej 52,Havneby, Rømo

Gæst

#6

2016-10-23 13:38

Det er ikke godt for fuglelivet og turisterne vil holde sig væk.

Gæst

#7

2016-10-23 13:56

Det kan vække stor undren!

Hvordan kan man komme på en ide om at placere en helikopterflyveplads på Rømø's vestside, således at hele øen med den næsten konstante vestenvind er sikker på støj og forureningsgener?

Det virker som en vittighed, men er jo desværre ramme alvor, når man hører udtalelserne fra politikerne i byrådet.

 


Gæst

#8

2016-10-23 16:12

Vi har sommerhus og kommer der på grund af roen, naturen, fugle og dyrelivet. Vi ønsker ingen larm.

Gæst

#9

2016-10-23 19:59

Det vil være utroligt ærgerligt, hvis en naturperle som Rømø skal ødelægges af helikopter støj og forurening.


Gæst

#10

2016-10-24 13:45

Jeg har endnu. vaeret for 60 aar en, to,tre gange i aaret paa Roemoe ad slape af og ville mege gerne komme ogsaa i de naeste Aare u d e n
helikopterner!!!

Gæst

#11

2016-10-25 08:54

Fordi jeg ikke er interesseret i larm nede ved mit sommerhus på sønderstrand Rømø.

Gæst

#12

2016-10-25 11:57

Fordi en heliport ikke passer sammen med en turistø der kommer og nyder naturen, ligesom dem der ejer sommerhus på øen ! heliport til Tønder lufthavn , det passer samme kommune og der findes alt havd der bruges uden at spilde penge !!

Gæst

#13

2016-10-25 12:04

Fordi vi ikke gider at bliver generet af larm og støj, når vi holder ferie på øen !! det kan ikke passe at ødelægge naturens skønhed pga profit ...så nej tak og tænk jer om !!!

Gæst

#14

2016-10-25 12:47

Ingen larm og hold fingerne væk fra naturens resourcer !!!

Gæst

#15

2016-10-25 18:24

Wir wollen dort weiterhin unsere Ruhe haben - dafür kommen wir dort hin


Gæst

#16

2016-10-26 07:39

Det har jeg gjort ud fra at vi har sommerhus på Nørrefankel nr 17 Havneby,som vi har haft i 25 år.
Jeg kan oplyse at vi har haft en underskrift indsamling vedr. Beskyttet
Strandeng nede på havnen som fremover skal bruges til oplagsplads til
Vindmøller. M.V. H. Ole Bjørn Pedersen.

Gæst

#17

2016-10-26 09:35

Et konstruktivt forslag:

Da Borgmesteren efter eget udsagn er meget glad for at kigge på helikoptere og åbenbart og lidt hørehæmmet, så kunne man måske overveje at etablere en heliport i nærheden af hans gård ved Rømøvej i Skærbæk.

Her er der langt til naboerne og der er lette tilkørselsforhold til Rømø.


Gæst

#18

2016-10-26 10:11

Jeg har ejendom på Vråbyvej - altså ret tæt på den ønskede placering for en heliport. Jeg ønsker hverken støj eller afsmitning på ejendomsværdi eller turismen i det hele taget. Jeg synes i øvrigt heller ikke en heliport med de medfølgende støjgener på Rømø harmonerer med, at Rømø er kommet på Unescos verdensnaturarvsliste. En heliport kunne med fordel placeres v. Skærbæk, nordligt v. Gokartbanen!

Gæst

#19

2016-10-26 10:30

Kommer jævnligt på Rømø, hvor familien har ejendom tæt på den udnævnte placering for heliport. Jeg har svært ved at forstå at et rekreativt område som Rømø, hvor turister kommer for at nyde naturen og dermed også roen er udset til at skulle huse en støjkilde af den slags. Vi snakker om et natur reservat som er blevet belønnet med udnævnelse til en plads på verdens naturarvliste. Arbejds pladser!? Tja, men det kan meget vel betyde mærkbar nedgang for turismen mm på Rømø, og folk vil ikke stå i kø for at købe eller leje hus, nå der kommer helikoptertrafik 22 x i døgnet. Lad dog Rømø forblive rekreativt område og placer heliporten v. Skærbæk.

Gæst

#20

2016-10-26 10:33

Jeg er nærmest målløs over man overhovedet kan komme på ideen om at placere en heliport på Rømø ; et reakreativt område der figurerer på UNESCO`s verdensarvs-liste !Støjgener vil efter min bedste overbevisning være ødelæggende for den rekreative del af Rømø. At man vil tilgodese erhvervslivet på Rømø synes jeg ærlig talt ikke vejer særligt tungt i den sammenhæng. Men ønsker man en heliport,så læg den dog fx uden for fx Skærbæk,hvor der i forvejen ligger fx en gokartbane. Jeg håber virkelig man vil gøre brug af sund fornuft i denne sag og ikke eensidigt fokusere på erhvervsinteresser - det ville virkelig være en skam for naturen og de mange der nyder freden og roen .

Gæst

#21

2016-10-26 10:48

Ser der kan være en interessekonflikt, idet borgmesteren jo bor ca. 1,5 km øst nordøst for Skærbæk, så han er nok ikke interesseret i en heliport nord for Skærbæk. Vestenvinden som vi ofstes her vil jo bringe støjen til hans ejendom nøjagtig som den ville genrere på Rømø. Her har vi virkelig et interesse sammenfald!

Gæst

#22

2016-10-26 11:40

Fordi jeg er imod man lægger tæt på bebyggelse hvor ikke ved havneby hvor den forstyrre færre?

Gæst

#23

2016-10-26 11:49

Det er meningsløst at anlægge så støjende en arbejdsplads midt i et rekreativt område / en nationalpark.

Gæst

#24

2016-10-26 12:09

Det er jo tosset, at kommunen vil ødelægge et natur- og turistområde, når helikopterne kan lande i Esbjerg. Det vil tage 10 min. mere - men de er givet godt ud.
Det er et eksempel på brødnid og småskårenhed mellem kommunerne. Helt skørt og uden format fra Tønder kommune.

Gæst

#25

2016-10-26 12:16

Har sommerhus ved Sønder strand og nyder den ro og stilhed som er nu..det vil helt klar blive en forringelse af området.