NEJ TIL TELTLEJRE TIL FLYGTNINGE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TIL TELTLEJRE TIL FLYGTNINGE.

00248

#1 ????

2015-12-09 12:51

Hvis nogen synes at flygtninge ikke kan bo i teltlejre, synes jeg de skulle aflevere deres eget hjem til flygtningene hvorefter disse "nogen" så selv bliver nødt til at flytte i TELT !!!!!


Gæst

#2

2015-12-09 19:00

Jeg synes heller ikke, at de skal bo i topmoderne opvarmede telte. Næh, giv dem en spade hver, så kan de grave huler under jorden. 


Gæst

#3

2015-12-09 22:54

Hvorfor er det ikke godt nok til dem? Det er det, vores udsendte soldater tilbydes, når de kæmper andre landes kampe. I øvrigt findes der danskere, der må bo i campingvogne - uopvarmede - vel at mærke og der er danskere, der slet ikke har tag over hovedet. 

Holger Danske

#4 Hvad vil de her

2015-12-09 22:57

Hvorfor går de ikke bare hjem igen, de kender jo vejen

DANMARK vog op smid den invations styrke ud. Luk de DANSKE grænser nu

Og forbyd islam DANMARK er et kristent land. Det er ikke 10 år siden de brænte vores flag og ambasader af og nu står de her og kræver ind. Nej ud med det rakkerpak

DANMARK FRIT

mig selv

#5

2015-12-10 02:01

Nej det er søreme også synd, når man tager i betragtning at de regnede med at bo på hotel, til de hurtigt fik en villa eller kæmpe moderniseret lejlighed, for de skal sandelig da have opfyldt deres retskrav på bolig, om man så skal sætte Danskere på gaden. Men nu bliver der nok ledige boliger når pensionisterne mister en del af boligydelsen, der skal jo være råd til at forkæle de stakkels migranter og kulturberigere. Tag nu bare sidste eksempel, med et af de stakkels ofre der er kommet til Nyborg, han når dårligt ind ad døren før der lyder en beklagelse, over at skulle dele køkken med andre. Der er folk der på meget kort tid knoklede for at alting skulle være rent, pænt, nymalet og klart til dem, med nye møbler, nye hvidevarer osv. ja de får alt serveret på et sølvfad. Føj for en utaknemmelighed siger jeg bare. Byd dem dog indenfor i jeres egne hjem kære Venligboere, hvis i har så ondt af dem, det vil de sikkert sætte stor pris på.

 

 

Jan

#6

2015-12-10 10:31

Teltlejr om vinteren i landet med masser af boliger som ikke kan sælges. Den minister må gå af!

Bodil

#7 Re:

2015-12-10 18:09

#6: Jan -  

 øhh undskyld mig lige, mener du det? Hvad med alle de danskere, som ikke har et sted at bo, skal de bare pisses på igen? Føj for en landsforræderiske tankegang du har. Danskere må hutle sig gennem livet, tigge lidt mad til jul, ja træd da endeligt på dem, og puds din glorie i selvophøjelse.


Gæst

#8

2015-12-10 20:00

Tænk at det er ulovligt for danske borgere på grund af sikkerheds og sundhedsmæssige hensyn, samt hensynet til energiforbrug (uisolerede telte der opvarmes, når mindstekravet til boliger i dag skal være lavenergi). Jeg er ked af udviklingen i det danske samfund.
Kære læser af dette - Tak fordi du respektere MIN mening, lad være med at smide en sviner.

Gæst

#9

2015-12-10 20:41

Må have sovet i timen - hvornår er Danmark blevet et land, der lader flygtninge sove i telte i vintermånederne eller i det hele taget, når vi har masser af tomme skoler, kaserner etc.
Ligesom der står tusindevis af tomme boliger ledige i yderområderne, som kommunerne tænker på at rive ned eller om de kan udlejes til tyskere eller... måske findes der en del landsbyer, der gerne tager imod en flygtninge familie eller tre, landsbyer hvor der faktisk er en reel mulighed for at asylmodtagerne så bliver integreret godt!

Håber, at det her kan blive synligt for vore politikere, men også for flygtningene og omverdenen, at alle danskere bestemt ikke synes, at vores måde at behandle flygtninge på, er i orden.
Bodil.

#10 Re:

2015-12-10 21:29

#9: -  

 Nemt at slynge ud, send dem til udkants Danmark . Viser jo bare din lille  forståelse for dine egne medborgere. Disse byer, har da ikke resourcer nok i forvejen, så at sende flere udgifter til dem, hvor smuk en tanke netop nu på denne tid af året.  Åbn du dit hjem og forær noget af dit overskud væk, men tving det ikke ned over andre. Tak

Bette

#11 Re:

2015-12-10 21:32

#5: mig selv -  

 Ja jeg må give dig ret. Trist, men sandt.

Dansker

#12 Re:

2015-12-10 21:46

#9: -  

 Må man gøre dig opmærksom på, at disse telte, er samme type som bruges af polarforskere, ekstreme frostgrader, sået mon ikke disse udefrakommende selvinviterede gæster overlever et par måneder i vores milde vinter? Ellers kunne du jo invitere nogle af dem hjem til dig selv. Ja bare et forslag. Og lige et spørgsmål, har du nogensinde løftet en finger, for vore egne hjemløse? De sover hvor de kan få bare en lille smule læ i frost, regn storm osv. Men det er der jo ingen prestige i, vel? Puds nu glorien.

Jan

#13 Re: Re:

2015-12-11 15:29

#7: Bodil - Re:  

 Du kan jo pisse hvor du vil!
Støt demoerne d. 4 februar for de udstødtes krav eller køb "Hus forbi" i stedet for den "del og hersk". 


Gæst

#14 Re: Re: Re:

2015-12-11 21:16

#13: Jan - Re: Re:  

 Selvfede idiot. Jeg støtter og køber hus fobi, jeg vil gerne hjælpe vore egne borgere. 

Jeanette Christensen

#15 God tone

2015-12-12 10:19

Mennesker er mennesker uanset etnicitet eller religion, og i et land som Danmark skal alle have tag over hovedet.

Jeg opfordrer til, at alle på denne side holder en ordentlig tone. Det må være muligt. Tak og glædelig jul til alle.

Ulla

#16

2015-12-13 06:31

Nu ved jeg jo ikke om nogen af jer, der er imod teltlejre som en nødløsning, ser tv. Næsten ingen borgmestre, kan finde flere boliger, i deres byer.  Så hvad ville I ellers foreslå?  Man gør altså hvad man kan, nu og her. 

Jeanette Christensen

#17

2015-12-13 10:43

Teltlejrene blev af regeringen introduceret som et "eksperiment" og som et "signal" til flygtninge. Danmark er på ingen måde i en situation som Sverige, som har modtaget rigtig mange flygtninge på kort tid.

Jeg har hørt mange borgmestre udtale, at de har plads i år, og at de også kan sikre plads næste år, hvis regeringen ville sikre bedre vilkår for kommunernes boligbyggeri. På landsplan står der over 100.000 boliger ledige, dertil kommer sommerhuse og nedlagte kaserner og sygehuse m.v.

Et forslag kunne derfor være, at man i første omgang indkvarterede dem, hvor der var plads, og at de kommuner, som skulle modtage, men ikke har sørget for overskydende boligkapacitet, måtte betale for indkvarteringen plus et beløb, der sikrer, at der ikke spekuleres i dette, indtil de har sikret løsninger, så de kan bidrage i overensstemmelse med fordelingsmodellen.

Jeanette Christensen

#18 Re: Hvad vil de her

2015-12-13 10:49

#4: Holger Danske - Hvad vil de her 

 Kristendommens næstekærlighed handler ifølge Lukas-evangeliet med Jesu lignelse om den barmhjertige samaritaner netop om at vise barmhjertighed med den fremmede.


Gæst

#19 Re: Re: Hvad vil de her

2015-12-13 14:11


Gæst

#20

2015-12-20 11:31

Der er tomme lokaler som kan blive brugt .

Anonymous

#21

2015-12-20 20:31

Fordi vi kan tilbyde dem tag over hovedet i alle de tomme bygninger der står omkring in landet.

Gæst

#22 Re:

2015-12-23 03:31

#17: Jeanette Christensen -  

Ja tænk hvis du selv havde et sommerhus, og kommunen lige kommer og siger haps det snupper vi lige til indkvartering af flygtninge, du benytter det alligevel ikke i eksempelvis 10 mdr. af året, hvad ville du lige synes om det.

Og hvis du mener der er så mange ledige boliger, forstår jeg ikke nogle kommuner opkøber dyre villaer at indkvartere flygtninge i.

Og hvad med de Danskere der ikke kan få en bolig, er du komplet ligeglad med dem.

Du vil gerne have man holder en god tone, men ærligt talt, du er da ikke rigtig velforvarende. 

Håber at hvis du bliver alvorligt syg, så ingen behandling kan få, for det vil der nok ikke være økonomi til indenfor en kort årrække, hvis tilstrømningen får lov at fortsætte som den gør nu, og kommunerne skal bruge alle ressourcer på boliger til flygtninge. Men så skal du ikke jamre dig til den tid.

 

Bodil

#23 Re: Re:

2015-12-23 08:44

#22: - Re:  

 Det er jo netop den virkelighed, mange vil opleve fremover. Når nu dette frelsersyndrom har lagt sig, så banker hverdagen på igen. Så kommer diverse hylekor frem, og kræver ind, til der hvor deres interesser bliver sparet væk. Der er ikke råd til at forsørge resten af verden, og samtidig opretholde den levestandard , vi har været vandt til. God jul til alle, julen er nok også sparet væk om ikke så mange år.


Gæst

#24 Re: Hvad vil de her

2015-12-29 14:48

#4: Holger Danske - Hvad vil de her 

 Er du komplet dum eller hvad? Selvfølgelig kan de ikke tage hjem, deres hjem er der sikkert ikke længere da der er krig overalt, hvor de bor. Føj hvor er du klam at høre på.

P.S Kristendom handler faktisk om næstekærlighed, altså elske sin næste. Skide idiot!!!


Gæst

#25

2015-12-30 10:40

At oprette teltlejr blot for at vise hvor ondskabsfuld og modbydelig, man kan være, er dumt og frastødende.
Jo bedre man tager imod flygtninge, jo bedre og hurtigere bliver de integreret og kan bidrage positivt til det danske samfund.