Pension udenfor Europa

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Pension udenfor Europa.


Gæst

#101

2016-08-05 21:01

Fordi det er både tåbeligt og urimeligt at man stilles dårligere hvis man vælger at bosætte sig uden for Europa frem for I Europa

Gæst

#102

2016-08-06 11:10

Som pensionist skal man selv have retten til at bestemme hvor man ønsker at bo Det må være det mindste man har lov til ... Drop nu sanktioner hele tiden ... Ønsker vi ikke alle en dejlig alderdom og indbefatter det ren varme og velvære så skal det være alle pensionisters ret til det !!!

Gæst

#103

2016-08-09 08:00

Det er ikke iorden den lov der er nu

Gæst

#104

2016-08-09 13:47

Det er da helt urimeligt at de vil administrere vores selvoptjente penge, som vi oven ikøbet selv har tjent i dyre domme, med den skat vi betaler her.
Jeg er 63 og været i arbejde siden jeg var 13
Hvor mange politikere kan sige det

Gæst

#105

2016-08-10 07:23

Fordi der er tale om en urimelig forskelsbehandling!

Gæst

#106

2016-08-10 13:39

Jeg er gift med en thai, og vil da gerne have muligheden når jeg skal på pension

Gæst

#107

2016-08-14 08:30

Jeg kan tilslutte mig samtlige argumenter, som præsenteres i teksten....pøj pøj med det videre arbejde...

Gæst

#108

2016-08-15 05:45

Jeg skrev under fordi jeg påtænker at forlade den synkende EU-skude.

Gæst

#109

2016-08-18 16:46

Er kun rimeligt at det bliver sådan, at alle pensionister kan tage de samme beløb med - uanset om det er indenfor eller udenfor Europa.

Gæst

#110

2016-08-21 08:09

Gennem et arbejdsliv på 40-50 år, fradrages omkring halvdelen af din indkomst I skat, under påskud af at det blandt andet sikrer dig en økonomisk tryg alderdom.
(Underforstået: Du er for dum til selv at sørge for din alderdom, altså må vi/staten hjælpe dig)

Dobbelt beskatning:
For den del af skatten som staten opbevarer for dig til pension, scorer staten i alle årene renterne. - Når du senere skal have tilbagebetalt beløbet, som staten har lånt af dig, er det, på mirakuløs vis, ikke længere dine penge, men statens, så du skal nu betale skat én gang til.

Stavnsbånd til EU:
En folkepensionist skal blive I EU-området, - men der kan gives dispensation, hvis du vil rejse på en kort ferie andre steder I verden.

Folkepensionister bosat uden for EU/EØS er frataget alle borgerlige og grundlovssikrede rettigheder, inklusive personlig frihed, sygesikring, stemmeret med videre.
Modtager folkepensionens grundbeløb minus 39% bundskat, kommuneskat og sundhedsbidrag, uden mulighed for at påberåbe sig nogen form for retfærd, selv om det i almindelig retspraksis gælder:

At kræve betaling for ydelser der ikke leveres er bedrageri!

Folkepensionens grundbeløb svarer cirka til folketingsmedlemmers skattefri lommepenge, (omkostningstillæg).

Gæst

#111

2016-08-23 11:28

Apartheid, endda med politisk blåstempel.

Gæst

#112

2016-09-29 08:40

Planlægger at nyde mit otium i Brasilien.

Gæst

#113

2016-10-06 04:40

Vil selv herne have muligheden i prnsiins alderen!

Gæst

#114

2016-10-07 15:10

Jeg har selv været bosat i Thailand som jo netop er populært sted for pensionister. Selv var jeg ikke selv ramt af uretfærdigheden men havde flere bekendte som var og som måtte klare sig ved at rejse frem og tilbage eller endog "kriminalisere" sig ved at have en proforma-adresse i Danmark - blot for at kunne opnå de pensionstillæg som de syntes de var berettigede til efter at have betalt skat i Danmark som alle andre i hele deres arbejdsliv.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-10-11 21:58


thailion

#116 Re:

2016-10-11 22:05

#110: -  

 De fleste skatteydere får faktisk i deres leve tid, flere ydelser end de betaler for i skat. Så historien med at man betaler et helt liv uden at få noget af staten, og så når man skal have sin pension ? bum så får man ikke sine tillæg og skal stadig betale skat. uh jeg er blevet snydt.

Har du ikke brugt velfærdssamfundet mens du var i danmark?, havde du ikke en læge da du blev født, måske på et gratis hospital?, har du gået til læge mens du voksede op, har du gået i skole? Gymnasium ? Universitet?. Brugt Biblioteker,veje,svømmehaller,idræts anlæg,være beskyttet af politi, og militær. osv osv.

Jeg tror du har.

 

Vh T


Gæst

#117

2016-10-12 17:03

1000 Tak til Kurt Rasmussen for denne meget vigtige underskriftindsamling!!
Han har fuldstændig ret i at den nuværende lov er totalt uacceptabel og har været et problem for mange Danske pensionister bosat uden for EU. i meget lang tid.
Det har allerede været en debat på BT for flere år siden og der skete intet. Jeg ønsker og håber at det kan laves om denne gang.
Hilsen en Dansk, Mexicansk boende pensionist

Gæst

#118 Re:

2016-10-12 19:37

#62: Gregers -  

 lige netop....


Gæst

#119 Re:

2016-10-12 19:42

#110: -  

 SÅDAN....


Gæst

#120

2016-10-13 18:37

Fordi jeg syntes at det er dybt uretfærdigt, at fordi jeg er flyttet udenfor Europa, får halveret min pension, når jeg har arbejdet og betalt skat alle årene.

Gæst

#121

2016-11-11 09:12

Jeg syntes det er utroligt at tænke på, man har et barn man kan se 6 mdr. om året bare fordi man er folkepensionist ja nogle vil sige det er du sku da for gammel til ? dejlig pige 9 år forfor skal hun lide under de vanvittige regler bare at tænke sig at få min datter til DK er jo en umulighed ja barnets tag hvor er det lige hende prøv lige og se de børn der har deres mormødre farfædre og vor gode de er til børn( har tid) så når man er folkepensionist og været så uheldig møde en thailandsk kvinde blev fristet af deres kærlige måde at leve på uden fordomme og bare gerne vil leve i ro og fordragelighed prøve og gi det barn en fremtid det må man bare ikke KOLD OG KYNISK men den danske stat har mere travlt med den tilstrømning af indvandring af flygtninge med dit og dat det er også ok Men så lad dog os andre for fanden selv bestemme hvor på klode vi vil leve som sagt jeg har et godt helbred i Thailand nu lider man smerter i kadaveret lever af piler er der da ingen der inde i det Folketing der kan bruge deres sunde fornuft i at se os gamle har godt af varme altid HVOR ER VORES RET til og bestemme selv håber at der er rigtig mange der vil støtte op omkring dette her som vores dejlige sanger sang engang der er noget galt i Danmark Dybbøl mølle maler helt af helvede til med et ønske om at leve der hvor Hjertet GROR

Gæst

#122

2017-04-25 15:39

hej  alle

Henning

#123 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2017-08-05 01:10

#24: Julemanden - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 Dejligt at hør du har fundet en go løsning men hvad er det for et land du bor i i 6 måneder og 5 dage?

kurt rosenberg rasmussen
Underskriftindsamleren

#124 Re: Re:

2017-08-10 04:42

#115: thailion - Re:  

 Pointen i dette her, som mange glemmer, er at hovedparten af de pensionister der vælger at bo udenfor Eøs, med de nuværende regler er, at de bruger alligevel de fleste penge fra pensionen udenfor EØS, idet de bor udenfor EØS under 6 mdr om året,  og den resterende tid i Danmark, hvor de belaster samfundet og lever på en sten for at spare op til opholdet udenfor EØS.

Det er ikke mange mennesker det drejer sig om, som der måske ikke har kunnet få familiesammenføring med deres kære, eller af helbredsmæssige hensyn har det beder i varmen.

Hvis man kan gavne livskvaliteten for disse mennesker, uden det koster samfundet noget, vil det da være umenneskeligt ikke at gøre det.

Desuden har man jo heller ikke noget problem med, at over 55.000 pensionister har valgt at flytte til lande indenfor EØS, hvor de får alle sociale ydelser med, uden at bruge nogle penge i Danmark.

Kom med en fornuftig forklaring på, hvorfor der skal være den forskel, hvis modargumentet for en ændring af reglerne er, at pengene forsvinder fra landet.

Jeg er godt klar over, at Danmark pga. nogle EU regler, er tvunget til at betale til dem der bor indenfor, og det koster sikkert landet mange penge.

Derimod er det helt omkostningsfrit, at lade pensionister der frivilligt vælger at flytte udenfor EØS beholde deres pensionstillæg og ældrecheck. Der kunne sikkert også spares lidt i administration, ved at lade det være skattefrit.

steen0001

#125 Re:

2018-03-13 07:28

#13: -  

sær holdning bor man i thailand for grundbeløbet som er et meget lille beløb. det kan man ikke leve af. og du har ingen syge sikring. intet og du sparer staten for store beløb. Mit råd er bliv i danmark og flå penge ud af systemet. og få dækket alle syge udgifter  varme hjælp med mere få hele din folkepention  og rejs i verder 3 til 5 mdr om året og påfør ale egoisetene alle di udgifter du kan . Det er efterhånden sådan at danskere må ikke gifte sig med udlændinge elle flytte sammen jeg kender danskere der har kone i udlandet og skal gennem et viritabelt burokrati hvor du får store udgigter til alverdens ting. Mit forslag til unge der vil have en udenlandsk kone flyt ud af danmark  man kan saktens få et  super liv i udlandet som dansker og lad Muslimske invandrere over tage danmark og lad danskeren miste Danmark.   BY BY dk.




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...