Bedre behandling for patienter med flåtbårne infektioner kræves


Gæst

#76

2015-11-29 20:57

Jag har samma problem och har varit sjuk i mer än 15 år. Man får inte hjälp i Sverige heller, möjligen med annan diagnos, men det botar ju inte.

Gæst

#77

2015-11-29 21:45

Min mor har efter to års sengeliggende sygdom fået konstateret kronisk borrelia. Den langvarige proces har medført, at hun har mistet sit job, muligheden for efterløn og meget mere. Hun er nu i en meget dyr behandling, som hun selv finansiere, men har alligevel svært ved at varetage en normal hverdag. Denne langvarige proces har været forfærdelig for hele familien og ikke mindst min mor. Jeg frygter for de personer med samme sygdom, der ikke har råd og/eller opbakning..

Gæst

#78 Hjælp patienter som jeg til bedre behandling i Danmark

2015-11-30 02:12


Jeg er ramt af borrelia og har noget vigtigt på hjertet - Vi patienter i Danmark kæmper nemlig med sygdommen alene! Hjælp ved at støtte op om nyt lovforslag, der skal sikre bedre behandling til borreliaramte i DK! Lån os et par sekunder af dit liv og skriv under!

Det er skræmmende viden - at gå rundt med en inflammation i hjertet ingen læger herhjemme tager seriøst er pga. borrelia! Det gør den hjælp jeg får tilbudt både utilstrækkelig, forkert og livsfarlig! Derfor vælger jeg ofte, at tage hjerteanfaldene hjemme i håbet om det bedste - og søge hjælp til behandling i udlandet! Det er en dyr affære - men som tilstanden er i Danmark har jeg ganske simpelt ikke 'råd' til andet!

Hjælp med at sikre bedre test og behandling af borreliapatienter herhjemme - skriv under på underskriftindsamlingen om lovforslag til netop det!

På forhånd tak for din tid og støtte - vi er flere og flere der har brug for hjælpen!

 


Gæst

#79

2015-11-30 02:17

Fordi det må gøres noget - min datter og alt for mange andre lider under denne sygdom og under den uduelige behandling de får herhjemme

Gæst

#80

2015-11-30 07:56

Lider selv af ME/CFS og har INGEN hjælp fået. Jeg er direkte bange for at blive en del af systemet, da jeg ser SÅ meget mistillid og fejlbehandlinger hos mine medpatienter.


Gæst

#81

2015-11-30 09:12

Fordi min mand her i Dasnmark og flere bekendte i USA er smittet og vi er alle helt på egen hånd, dog med den lille ekstrafinesse, at vi bliver opfattet som depressive hypokondere, som altså ikke fejler noget, på trods af en diagnosticeret smitte af Borelliose fra specialklinik i Tyskland.

Gæst

#82

2015-11-30 12:13

Jeg har en kollega, der er og har været meget syg grundet borrelia. Hun har oplevet megen modstand og uvillighed fra det offentlige. Hun har været nødsaget til at søge anden hjælp, men det har været meget svært og har taget lang tid. Hun skulle have haft et langt bedre behandlingsforløb!

Gæst

#83

2015-11-30 14:45

Fordi det danske sundhedsvæsens borreliasystem er uansvarligt

Gæst

#84

2015-11-30 14:46

Er i familie med en der lider af den infektion

Gæst

#85

2015-11-30 16:41

För att jag har borrelia, babesia och bartonella + kanske fler infektioner och inte heller får vi hjälp mot detta i Sverige.

Gæst

#86

2015-11-30 17:31

Fordi jeg selv er alvorlig syg og desværre genkender historien alt for godt.

Gæst

#87

2015-11-30 18:04

Kender en familie, som har mistet en søn/far, på grund af fejlbehandling.

Gæst

#88

2015-11-30 18:29

Det er en af de største skandaler i dansk lægeverden og en af grundene til at jeg finder lægerne inkompetente og utroværdige!!

Gæst

#89

2015-11-30 20:41

Fordi det er vigtigt og det kræver åbenbart Press fra befolkningen.

Gæst

#90

2015-11-30 22:00

Fordi patienter med Borrelia bør have en bedre behandling i vores sundhedssystem. Det er vigtigt befolkningen får mere kendskab til denne sygdom.

Gæst

#91

2015-11-30 22:59

Er syg på snart 3. År , og er i behandling via udlandet for egen økonomi. Danmark er skudt tilbage til stenalderen , når det kommer til udredning af lyme . Bedre behandling , og ikke mindst hurtigere , vil hjælpe flere mennesker end man drømmer om

Gæst

#92

2015-11-30 23:04

Fordi min veninde er ramt hårdt
Fordi det kan ramme alle
Fordi vi skal kunne stole på vores sygehusvæsen

Gæst

#93 Global epidemi - National indsats er en begyndelse

2015-11-30 23:06

Jeg er en af dem der ligger samfundet til last. Er for nylig testet positiv (inkl. et utal co-infektioner) i udlandet for egen regning. Der er gode dage og der er dårlige dage. Sådan har mit liv foldet sig ud lige siden jeg var barn. Det er også i barndommen jeg husker at være blevet bidt af utallige flåter... Det danske sundhedsvæsen, og endda min egen familie griner af min påstand om kronisk borreliose, på trods af at jeg har været døden nær. Jeg holder mig selv kørende ved hjælp af så kaldt "alternativ medicin", men kun lige akkurat. At folde iboende potentialer ud er ren utopi når kroppen er i konstant akutberedskab. Hjælp mig og mange andre ved at skrive under nu! Hjælp os til et værdigt liv. Tak!         


Gæst

#94

2015-12-01 05:45

Kender en der har symptomer på borelia. Vedkommende går stadig og venter på svar på prøver efter snart 3 måneder.
Hvis Sverige og Tyskland kan, burde vi også kunne ku.

Gæst

#95

2015-12-01 06:39

Fordi min veninde blev bidt af en flåt sommeren 2014 og det danske sundhedsvæsen har tabt hende på jorden. Hun er stadig syg af borrelia og har måttet tage til Tyskland for test og behandling. Lad os håbe det ikke er for sent for ellers er hendes liv ødelagt.

Gæst

#96

2015-12-01 09:48

Fordi jeg selv har haft en boreliavirus. Efter 1 år med forskellige sygdomme og 6 penicillin behandlinger, blev der taget en blodprøve, den viste der var spor af boreliavirus. Hver gang jeg kom til lægen sagde de jeg ikke fejlede noget Idag har jeg fået en kronisk sygdom, der hedder morphea cupe sabre. Jeg har læst at den højst sansynlig er kommet efter borrelia virusen. Jeg får kemo sprøjter for at holde sygdommen i ro, så min livs kvalitet er væsentligt forringet. 


Gæst

#97 Re:

2015-12-01 11:10

#94: -  

 Sverige kan heller ikke...


Gæst

#98

2015-12-01 14:24

Jeg kender til 2 med borelia, som kæmper...

Gæst

#99

2015-12-01 14:38

Jeg kender en der er blevet testet positiv med denne infektion. Og ved selv med en sjælden bindevævssygdom hvad man skal kæmpe imod

Gæst

#100

2015-12-01 14:58

En god veninde er ramt af borelia bakterien som gør hendes tilværelse utålelig