Bedre behandling for patienter med flåtbårne infektioner kræves


Gæst

#26

2015-11-26 07:18

VIGTIGT!!!!! Din underskriftsbekræftelse kommer måske i din mappe under "Uønsket e-mail" eller registreret som spam. Tjek din uønsket mail og bekræft din underskrift. Tak :-)


Gæst

#27

2015-11-26 07:49

Jeg har underskrevet denne indsamling, da min mor er havnet i en fælde. Hun har haft Borrelia i mange år, men kan ikke få den rigtige behandling for det da systemet mener det er andre diagnoser. Men også fordi man ikke behandler med den nødvendige antibiotika herhjemme. Dermed skal hun selv betale i udlandet hvis hun vil have et bedre liv. Hun er ret invalideret af sygdommen.

Gæst

#28

2015-11-26 08:28

Jeg er også havnet i fælden. 2 negative tets for borrelia+co i DK, men testet positiv 2 gange i udlandet. Hvis ikke jeg var kommet til behandling i Spanien, så tror jeg ikke, at jeg havde overlevet. Ingen behandling i DK, ingen hjælp til behandling. Ingen sygedagpenge. Ingen forsikringsudbetaling, afvist i Patientforsikringen - altsammen p.g.a. den elendige Elisa test og den ignorante indstilling i Danmark. Resultat ødelagt helbred, ødelagt økonomi. Hvordan kan man svigte sine egne borgere så dybt?


Gæst

#29

2015-11-26 08:30

Jeg er 16 år og har været syg i snart 3 år. 

Ingen hjælp at hente...


Gæst

#30

2015-11-26 09:17

Efter 2 års diverse undersøgelser endte jeg på demensklinik, hvor overlæge Brændgård udtalte: Du er ikke dement, der er noget helt andet ivejen med dig. Han tog med det samme en lumbalpunktur og 2 timer efter var jeg i behandling og effekten af denne viste sig meget hurtigt. Brændgård er min redningsmand, som jeg ikke kan takke nok.


Gæst

#31

2015-11-26 10:18

Mit barnebarn er testet positiv i Tyskland efter 9 måneders sygdom. Det etablerede sundhedssystem i Danmark kunne ikke komme op med en diagnose, og hun sidder i dag i kørestol.

Gæst

#32

2015-11-26 12:37

Har mistanke om selv at være ramt

Gæst

#33

2015-11-26 15:14

Fordi jeg har set, hvad det gør ved et menneske, der ikke får den rigtige behandling. Det er fuldstændig invaliderende

Gæst

#34

2015-11-26 17:00

Vi har brug for bedre tests og behandling af Borreliaramte. Det er grotesk, at man i et "velfærdssamfund" som vores, selv skal betale for tests og langvarig behandling i udlandet. Hvis ikke man har muligheden må man leve som krøbling med alle de udfordringer det giver. Det er en dyr pris at betale - ikke kun for én selv, men også for samfundet!!!

Gæst

#35

2015-11-26 17:16

Det er sind sygt vigtigt at vi som samfund tager det på os.. at sørge for at behandle alle som kan behandles.. tage folk alvorligt.. inden det er forsent

Gæst

#36

2015-11-26 17:23

Jeg er selv en af de underbehandlede Borreliaramte, som pga. dårlige testmetoder er blevet kronisk syg!

Gæst

#37

2015-11-26 18:27

Fordi de danske læger burde kigge / ændre
Den såkaldte Eliza test , og gå over til bedre tester !! De skal lade være med at være så arrogante og lytte til alle de patienter / mennesker de møder på deres vej . Jeg skriver også under , fordi jeg har en lammelse i v. side af ansigtet , som jeg fik for 9 år siden , sammen med en masse andre symptomer . Har stadigvæk følger af lammelsen !! Og har aldrig fået en diagnose.

Gæst

#38

2015-11-26 18:58

Min søster har desværre fået sygdommen.
Martin

#39

2015-11-26 19:53

Jeg fik konstateret neuroborreliose, men først efter 18 måneder med tiltagende symptomer. Diagnosen kom alt for sent. Jeg var en aktiv cyklist, jeg var ved at lære at danse salsa, jeg var nygift, jeg var i absolut topform. I dag er jeg spastiker, jeg bor alene, og jeg har meget svært ved at gå, selv med krykker. Et år efter symptomerne begyndte, mente min praktiserende læge, at årsagen var depression. Jeg betaler prisen hver dag for lægens uvidenhed. Der skal fokus på området nu!


Gæst

#40

2015-11-26 20:29

jeg kender et offer for denne fejlbehandling og har over årene set på, hvordan hun langsomt blev mere og mere dårlig, mens læger og kommune bare mistænker hende for div. psykiske mangler. Håber denne underskriftsamling kan øge presset på sundhedsmyndighederne, så de ignorer den danske medicinalindustriens pres på vort system til skade for patienterne.

Gæst

#41

2015-11-26 20:35

Har selv haft borreliose, som blev kureret med antibiotika plus Cowden-kuren

Gæst

#42

2015-11-26 20:47

Da jeg selv har haft neuro borrelia og har måtte kæmpe for en behandling!

Gæst

#43

2015-11-26 20:51

Fordi jeg syns det er veldig viktig å skrive under på dette.:-)

Gæst

#44

2015-11-26 21:44

Jeg har en kammerat som er under behandling for borrelia og kan se at vores tilbud ikke er tilstrækkelige.

Gæst

#45

2015-11-26 21:51

Jeg har en ven, der fik et flåtbid via, sansynligvis, brænde fra etvøstlsnd. De fant aldrig ud af hvad han feilede fik gigtmedicn, indtil de fant sporer af en flåt.
idag invalidered. Derfor.
#34

#46 Kommentar

2015-11-27 09:48

#1: -  

Jeg fik diagnosticeret Neuroborreliose for 8 år siden (Med dobbelt siddet ansigts lammelse og svælg lammelse mm), MEN blev KRAFTIGT underbehandlet plus decideret fejlbehandlet. Har siden været igennem uttalige udredninger i DK, UDEN resultat, ingen hjælp, samt ingen diagnose på hvorfor jeg stafigvæk lider-tiltagende måned efter måned. Har efter den 1.positive ELISA test, 5!! Negative tests siden, MEN er positiv i Tyskland, Spanien og Polen med andre testformer.. -Disse anerkendes IKKE i Danmark, hvor jeg nu lever på 7.år på kontanthjælp.. Med kroniske smerter: Hovedpine, nakke og halssmerter, Led smerter, skulder og ryg smerter. Dårligt og skiftende syn. Ondt i øjnene hele tiden. Dårlig korttidshukommelse mm. Neurologisk ryster jeg i hele kroppen (Ansigt, tunge, hals, arme og ben) og har "Stive bevægelser"

Jeg kan ikke længere dyrke sport (Jeg var førhen MEGET aktiv) Jeg har store koordinations og balance problemer, samt "tilter" mod højre og vælter hvis jeg står på 1ben.. Jeg har i 2010 været i tysk behandling (Egen regning-ca 40.000kr), som hjalp 6måneder. Samt er her i 2015 igang med min 3.udenlandske behandling-igen for egen regning og har brugt ca 100.000kr i år på dette og alt den megen medicin, som følger med-også "bare" for at holde kroppen i live under denne vanvittige infektion...

At blive total rask er nok desværre utopi her efter 8år, men jeg er blevet bedre via den udlanske behandling og satser på fortsat fremgang.. Sygdommen har taget min ungdom fra mig (26-34år so far)..... Jeg håber der er et liv til mig engang, samt at andre IKKE bliver udsat for noget tilsvarende!! Derfor skriv under og støt denne vigtige sag, som bevist gemmes væk fra befolkningen oppefra, skønt sundhedsstyrelsen og Statens Serums institut plus diverse neurologer og infektionsmedicinere GODT ved, den er HELT gal!!


Gæst

#47

2015-11-27 09:50

Jeg kunne heller ikke få diagnose i DK, men har fik borrelia-diagnosen + CO-inf. (uafhængig af hinanden) i hhv. Spanien og Tyskland. Blev "kurereret" i Spanien - gav mig så en livslang gæld på mere end 100.000 kr. Har aldrig gjort brug af det danske sygevæsen tidligere og kunne så ikke, da jeg endelig fik brug for det ! Det var et ulykkeligt forløb for mig !

Gæst

#48

2015-11-27 09:59

Fordi behandlingen er for dårlig. Den skal blive bedre.

Gæst

#49

2015-11-27 10:12

Er en af de mange syge som er testet negativ i ELISA og spinalvæske herhjemme... Og positiv med Borrelia og co-infektioner i udlandet.

Blev ekstremt syg sidste sommer... Og det gik rasende hurtigt. I løbet af seks uger gik jeg fra at være sund, rask og fysisk aktiv til intet at kunne pga smerter, hjernetåge, åndenød, svimmelhed, træthed, kraftig hjertebanken, svedeture, mv. Og min læge herhjemme mente jeg havde stress, hvilket skreg til himlen, da jeg jo kunne mærke, jeg var fysisk meget syg.

Er sidenhen kommet i behandling i udlandet og har fået det meget meget bedre. Alt for egen regning, desværre. Næsten umuligt at finde midlerne når man er enlig forsørger på sygedagpenge.

Tænk hvor meget dette har kostet mig personligt og det danske samfund økonomisk.

Gæst

#50

2015-11-27 13:22

Fordi jeg selv har borelia som ikke er diagnosticeret af det offentlige sundhedssystem