Mod gigantiske havvindmøller i Jammerland Bugt

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mod gigantiske havvindmøller i Jammerland Bugt.


Gæst

#51

2015-04-29 17:26

Projektet egner sig ikke til det pågældende sted

Gæst

#52

2015-04-30 08:14

Absolut skidt placering af mange årsager. Naturmæssigt som visuelt. Kriegers flak ud for Møn hvor jeg selv bor giver langt mere mening.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-30 13:43



Gæst

#54

2015-04-30 17:23

Det svære artilleri er kørt i position og tæppebombardementet er indledt.Som gammel soldat, er det en læresætning, der muligvis fører til succes og dermed til fjenden nederlag.Kan man ikke se sammenligningen, så kan der henvises til den papirmængde, der i denne forundersøgelse er offentliggjort. Man håber nu på. at fjenden (d.v,s,befolkningen) giver op på forhånd og uden kamp.Her er det ikke granater men papir, der skal overbevise "fjenden" ; men hverken papirbomber eller andet skyts kan overbevise os, som er modstandere af projektet, så vi kæmper til sidste kugle.
Jeg skal slet ikke forslå andre placeringer, men kunne det tænkes, at en placering udfor whiskybæltet i Nordsjælland kunne have kommet på tale?

Gæst

#55

2015-05-01 10:24

Det er uforståeligt at man vil ødelægge en kyststrækning på denne måde, hvor der er rekreative områder og sommerhuse med den store devaluering det indebærer. Er det mån fordi området tilhører "udkants Danmark"? Jeg finder projektet uanstændigt!

Gæst

#56

2015-05-01 10:35

Det er grotesk at man skal have dem så tæt på kysten

Gæst

#57

2015-05-01 12:27

Vi har sommerhus ved Bjerge Nordstrand!

Gæst

#58

2015-05-01 12:29

Sommerhusejer

Gæst

#59

2015-05-01 12:46

Jeg har Været fastlægger på Reersø camping i 15 år og vil nådigt se på disse Møller når jeg færdes på stranden
Sofie Jonsbo

#60 Surrealistisk

2015-05-01 19:44

Siden jeg var lille har min familie og jeg tilbragt somrerne ude ved Jammerlandsbugten.

Selv efter 19 år har jeg stadig muligheden for at komme her ud og bare slappe af eftersom min familie nu har købt et sommerhus ved jammerlandsbugten.

Jeg selv bor i København til daglig, så der er ikke noget jeg nyder mere, end at have muligheden for at tage ud til sommerhuset og koble af- bare være i naturen, væk fra høje huse og larm.

Nu istedet vil jeg komme til Jammerlandbugten for så at kigge på høje vindmøller der går mod naturens naturlighed og forstyrre lysten ved at tilbringe lidt tid væk storbyens stress og jag. -Ikke fedt!-

 


Gæst

#61

2015-05-02 04:40

Selvfølgelig skal vi ha grøn energi, men vi skal ikke ødelægge den enestående naturen og det havblik som denne bugt har. Vi som mennesker kan bestemme hvor vi placerer store tekniske anlæg, så hvorfor vælge at ødelægge den naturen vi bor i, for at invester kan få et større overskud?

Gæst

#62

2015-05-02 07:36

Det er et helt forkert sted, alt for tæt på land, alt for ødelæggende af vores udsigt i et dejligt naturområde.
Christina

#63

2015-05-02 08:17

Jeg er uforstående for hvordan det overhovedet er muligt for Orbicon ikke selv at se sammenhængen mellem de mange natura 2000 områder, de selv har indskraveret på et kort i deres materiale, og det faktum at Jammerlandbugten er placeret lige nøjagtig midt i mellem. Mon ikke at Natura 2000s marsvineliv ved Storebæltsbroen, Flasken (ved Reersø)'s fugleliv, Tissø og hele Åmosens fantastiske dyre og naturliv (folk kommer langvejs fra med kameraer og kikkerter for at studere fugle der) Romsøs marsvin og sæler, bliver præget af så massiv en indgriben i naturen som en gigantisk vindmølle park er. Og så bør jeg vist slet ikke nævne at blot fordi alle de steder er udnævnt til Natura 2000 områder og Jammerlandbugten ikke er, så er dyrelivet her stadig (de svømmer/flyver ikke uden om). Jammerlandbugten er en perle i den danske natur, jeg kan slet ikke forstå at Danmarks naturfredningsforening ikke har været mere på banen.

Og ja så kan jeg også nævne en hel masse som sommerhusejer om det visuelle, min smukke solnedgang jeg hver aften (i sommerferien) deler med hundredevis af andre mennesker i klitterne. Den fantastisk børnevenlige strand med så lavt vand at stranden er så besøgt af i sær børnefamilier hele sommersæssonen at den snart ligner et fluepapir på en varm sommerdag. Den fred og ro, med kun fuglenes pippen og bølgernes brusen. Jeg kunne også nævne noget om byerne i området, hvordan skal det fx. gå Gørlevs handel der hele sommersæssonen lever af de mange og store sommerhusområder. Jeg kunne blive ved, jeg kan  nemlig simpelthen ikke forstå, at der er nogle, der i sin tid har siddet og tænkt "Jeps det er sgu da et meget godt sted til en hel masse enorme vindmøller." Det kan da ihvertfald kun forklares med, at de aldrig har sat deres ben i nærheden af bugten.

Vh. En sommerhusejer i Bjerge Sydstrand der er fantastisk glad for den natur hun er omkranset af.


Gæst

#64

2015-05-02 14:48

Vi har sommerhus ved Bjerge Strand og man kan da ikke ødelægge området og naturen med opsætning af havvindmøller.

Gæst

#65

2015-05-03 05:42

Jeg går ind for grøn & vedvarende energi. Men er modstander af at opsætte en regnskov af kæmpe havvindmøller ved kystnære områder som forsøges planlagt I Jammerlandsbugten.

Gæst

#66

2015-05-03 16:28

Vi har i en menneskealder haft sommerhus ved Bjerge Nordstrand. Jeg synes vi bærer vores samfundsmæssige andel af energigenerne ved at have udsigt til Asnæsværket og vi har lært os ikke at kikke for meget mod nord til værket og i stedet ud over havet og mod syd. Det vil være et meget stort tab af livskvalitet, hvis udsigten ud over havet nu også skal ødelægges. – Og det er jo ikke nødvendigt for samfundet i en rum tid frem over, hvorfor staten jo heller ikke ønsker det nu. . VH Dan Rasmussen, Pilemosevej Bjerge Nordstrand.

Gæst

#67

2015-05-03 16:52

Har nu et frit syn ud over Jammerlandsbugten, helt til fyn og vil nødigt have det ødelagt af op til 80 store møller

Gæst

#68

2015-05-03 18:50

Fordi der ALDRIG bør opstilles store vindmøller nær kyster, da vi har så store have, kan de opstilles så langt ude, så de ikke genere vores smukke havudsigt og ikke mindst, så støj- og skyggegener undgås, de gør mennesker syge.

Gæst

#69

2015-05-03 19:14

Fordi jeg bor 300 meter fra Bugten. Selvom jeg er tilhænger af grøn energi finder jeg det skæmmende for naturen og dyrelivet. Det er også alt for mange vindmøller og alt for tæt på kysten.

Gæst

#70

2015-05-03 19:21

Fordi placeringen af møllerne vil ødelægge så mange personers udsigt og fordi møllerne sagtens kan placeres anderledes hvor de ikke generer lige så meget.

Gæst

#71

2015-05-04 08:01

Et stykke kyststrækning bliver ødelagt for nuværende og kommende generationer.

Gæst

#72

2015-05-04 10:51

da vi endelig har fundet et dejligt sted i Svallerup, at bo og tæt på vandet, ville det være så øv øv hvis familien skal til, at se og høre på vindmøller istedet for, at nyde udsigten over vandet. Ja så kan vi lige så godt flytte tilbage til storkøbenhavn.

Mvh Michael & Samran

Gæst

#73

2015-05-05 06:07

Ønsker at vores natur bevares intakt og ikke mindst at vi fortsat vil kunne nyde at se ud over bugten i Jammerland.
Jeg er ikke imod vindmøller og vedvarende energi, men det er vigtigt at vi finder løsninger alle kan leve med.
Med et land med så meget vand omkring er jeg sikker på der kunne findes en bedre placering hvis det skal være havvindmøller der skal bruges.

Gæst

#74

2015-05-05 07:34

Fordi jeg mener at gigantiske havvindmøller hører til på havet og ikke i en bugt, hvor tusindvis af mennesker vil blive generet på forskellig vis.

Gæst

#75

2015-05-05 15:56

Fordi vindmøllerne vil ødelægge det naturskønne område, som nydes af rigtig mange sommerhusgæster, inkl. min familie og jeg.