Afskaf medielicensen

Quoted post

MHansen

#7 Tror i selv på dette

2014-10-12 19:25

Tror i seriøst på at dr ville levere mere kvalitet hvis medielicensen blev afskaffet. Kig på de andre kanaler, TV2, TV3, kanal 5 etc. og bild mig ind i at virkelig mener at de leverer kvalitet på højde med dr. 

DR har en unik mulighed for at sende smalle, kvalitetssikrede udsendelser om mange forskellige emner og det vil en afskaffelse af medielicensen helt sikkert ødelægge.

Samtidig sender dr også fantatisk gode børneprogrammer, hvor man bare må erkende at samtlige børnekanaler på det kommercielle marked overhovedet ikke leverer nogen form for kvalitet.

Problemet er nok snarere at DR's succes også måles på seertal og så bliver de jo i sagens natur nødt til at konkurrere med det kommercielle marked.

Men. Seertal er ikke et mål på kvalitet. Kvalitet måles på indhold og relevans.

Svar

Martin Thomsen
Underskriftindsamleren

#9 Re: Tror i selv på dette

2014-10-12 20:59:47

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Jeg er slet ikke enig i din holdning MHansen, men er du nok klar over efter som jeg laver denne underskrift indsamling. Men vi har alle lov til at have vores holdning.


Gæst

#10 Re: Tror i selv på dette

2014-10-12 22:44:01

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Sjovt "disney sjov" er blevet fyldt med de programmer fra de andre kanaler så, når du siger det ikke er kvalitiet. 

Det kan godt være DR vil sende mere "ikke kvalitets programmer", hvis licensen bliver fjernet, men synes ærlig talt de er godt i gang. Synes de har mange lige så ligegyldige programmer f.eks vild med dans.. 

 

GKL

#12 Re: Tror i selv på dette

2014-10-13 07:27:18

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Det er jo ganske enkelt. Gør DR til en betalingskanal. Så kan folk selv vælge.....

mis

#25 Re: Tror i selv på dette

2015-09-07 18:04:13

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 hej M. Hansen, jeg er enig med dig i at DR sender meget bedre TV end f.x. TV2 og TV3. Deres egenproduktioner er altid gennemtænkt og velfunderede, hvor især TV3 bare sender en masse bras, som hverken informerer, gør os klogere eller stimulerer vores børns lyst til at lære. Derfor betaler jeg med glæde medielicens..