bevar-tange-soe

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevar-tange-soe.


Gæst

#1

2014-02-10 16:39

Bevar Dansk Natur. Betegnelsen "Genopretning" er ikke altid et positivt ord. Hvis det bliver brugt til ødelæggelse af naturen omkring Tange Sø, er det meget negativt.

Gæst

#2

2014-02-11 20:46

Godt arbejde

Gæst

#3

2014-02-11 21:35

ok

Gæst

#4

2014-02-12 07:44

Søen er virkelig en perle, vi kan slet ikke undvære den.

Gæst

#5

2014-02-12 12:28

Enig i, at alle initiativer til bevarelse af Tange Sø er positiv. Så ser vi hvor og hvordan vi bruger denne bedst muligt.
Én ting er givet jo flere vi står sammen des bedre. Og så håber vi ikke nogen tror på de uhyrlige, løgnagtige påstande mod søen nogen forsøger at fortælle i dagbladene.


Gæst

#6

2014-02-12 17:19

INGEN SØ INGEN ANS
INGEN SØ INGEN FISK
INGEN SØ INGEN FORNUFT

Gæst

#7

2014-02-13 11:46

Dette her er en meget vigtig sag - kan kun anbefale at skrive under - TAK!!!

Gæst

#8

2014-02-13 11:50

Hold fingrene fra denne dejlige perle til sø!!!

Gæst

#9

2014-02-13 12:38

Selv os fra Sjælland elsker denne sø og naturen omkring!!!

Gæst

#10

2014-02-13 13:10

man nægter næsten at tro der er *tåber* der virkeligt mener det de skriver . vi er sommerhusejere , og vil absolut ikke bo ved en mudderpøl .
det stenaldertænkning , og fremført af flippere der mener deres tåbelige ideer skal presses ned og alle lokale . ( og mon ikke der er lidt penge bag det hele ? det er jo sjovt at have alle laks for sig selv .

Gæst

#11

2014-02-13 17:49

Tænk at nogen kan drømme om at ødelægge Tange sø som min bedstefar var med til at grave. Det er et utroligt smukt sted. Mange gode barndomsminder er knyttet til den.

Gæst

#12

2014-02-13 22:16

Jeg støtter den underskriftsindsamling med 100 %
Bodil Hallkjær. min bedstefars ejendom ligger på bunden af søen, så derfor !!! :-)
Karen 1965

#13

2014-02-14 16:41

Jeg har som barn boet i Tange og syntes stadig Tange sø er utrolig smuk.
Den er hjemsted for et stort antal fugle og dyr og mange mennesker lever deres liv ved dens bredder.
Lad os bevare dette smukke sted, der måske er menneskeskabt - men i den grad er blevet en af de smukkeste stykker natur i Danmark

Gæst

#14

2014-02-15 17:40

Denne underskriftindsamling er et rigtig godt initiativ!
Som bruger (lystfisker) og tidligere borger i Ans by, undrer det mig såre at nogen kunne få tanken at Tange sø skulle tømmes for vand.
At bevare den smukke og unikke natur der er skabt i og omkring Tange sø gennem årene, må være et fælles projekt!
Må flere skrive under!

Gæst

#15

2014-02-16 08:30

Bevar Tange Sø
Naturvennen

#16 Re: #14 - Må flere skrive under

2014-02-17 12:09

#14: - Må flere skrive under

Jeg er helt enig i din udtalelse. Underskriftindsamlingen er den eneste måde for almindelige mennesker at komme til orde på.

Afgørelsen om søens fremtid er udsprunget af - og domineres af - snævre særinteresser, som varetages af kapitalstærke foreninger, der udøver lobbyisme. Der er kamp om EU-puljemidlerne til naturgenopretning og realisering af nye vandplaner, og projektet med muddergravning for millioner virker derfor som en magnet på aktørerne.
Det er en udemokratisk og uigennemskuelig skrivebordsproces. Søen er en unik perle, et åndehul for mennesker og dyr, og Danmarks Naturfredningsforening burde arbejde for at beskytte og bevare den, og ikke for at tømme den.


Gæst

#17

2014-02-17 15:21

Tange sø er en integreret del af naturen, og har en enorm rekreativ betydning for et stort! område med mange! tusinde mennesker og et kæmpe dyreliv. Der er anlagt utallige ting omkring søen, som kun er aktuelle at tage i brug ved dens fortsatte beståen!

Gæst

#18

2014-02-17 15:24

Bevar Tange sø, så støt om omkring den.
Jeg er født og opvokset i Handal Ans så har så mange gode minder der fra.
Søndagsturen går tit til Tange sø.

Gæst

#19

2014-02-18 10:02

Bevar Tange sø selv om den ikke har været der altid, det er der så meget der ikke har, skal det så også fjernes?
Thomas Carstensen

#20 Hvorfor...

2014-02-18 17:05

Hvorfor skulle Tange Sø fjernes? I dagspressen fremlægges argumenter som: millionindtægter til lokalområdet, grønt miljø omkring Gudenåen, mange hundrede arbejdspladsen og fjernelse af en meget forurenet sø.

OK vi tager det fra en ende af. Millionindtægter: Det må siges at være et noget optimistisk løfte, uden hold i virkeligheden - en drøm, et luftkastel - Så mange lystfiskere kommer der nok heller ikke.

Grønt miljø omkring Gudenåen: Vi har jo et grønt miljø omkring Gudenåen... Hvorfor skulle vi investere mange millioner i noget som vi allerede har i forvejen.

Mange hundrede nye arbejdspladser: Se det synes jeg personligt er et rigtigt godt argument, men hvad skal alle de mennesker arbejde med. Hvis det er så enkelt at skabe nye arbejdspladsen, tror jeg at vi skal finde vores kommende statsminister blandt modstanderne af Tange Sø.

Fjernelse af en meget forurenet sø: Dette argument er nok det mest useriøse blandt mange. Når vandet i givet fald ledes væk fra Tange Sø, hvad bliver da tilbage? Det gør alle de efterladenskaber som åen har slæbt med sig gennem alle årene, og som er blevet bundfældet i Tange Sø. Resultatet bliver en Gudenå i sit gamle forherligede leje, omgivet af gammel søbund forurenet med tungmetaller og andet godt. Se det skal nok give et dejligt grønt miljø, for de mange tusinder af lystfiskere, som uden tvivl vil komme og nyde stanken af rådden søbund, mens de haler spandevis af kunstigt udsatte laks op.

Man kan hævde at det var en fejl at gribe ind i miljøet, og danne Tange Sø i 1920. Det betyder dog ikke at man absolut behøver at lave endnu en fejl ved at gribe ind i miljøet igen. Miljø er jo ikke noget stationært. Miljø ændres og opstår, præcis som det er sket omkring Tange Sø gennem knapt hundrede år.

Brian Pedersen

#21 Pas på lystfiskere!!! Det kunne være I fik hvad I ønsker...

2014-02-18 18:18

Kære lystfiskere, tænk engang, hvis Jeres "våde drøm", om den kunstige laksestamme (den oprindelige Gudenå laks ER uddød) kommer til at reproducere sig selv så der kommer (endnu) flere laks i Gudenåen. Og lystfiskere strømme til fra hele verden for at fange disse "fantastiske" fisk.
Lodsejerne vil så kunne opkræve flere tusinde kr. for et fiskekort OM DAGEN!!! Sådan er det i både i Norge og på Island nu. Hvor mange af Jer har mon råd til DET?

Nej vel, mon ikke vi skulle lade søen hvile i fred, så vi alle har glæde af den som den er.

Gæst

#22

2014-02-19 07:08

Tange Sø vil ikke dø.

Gæst

#23

2014-02-19 08:51

EU og min bare!!! la os komme væk fra EU og bruge pengene på velfærd til danskere, og IKKE på al den "konsulentbistand"!!!

Gæst

#24

2014-02-19 18:47

Går ofte og tænker på de krøllede hjerner, der ønsker at ødelægge noget så dejligt som Tange SØ og den helt fantastisk dejlige natur omkring.
Tange Sø har selv for mange, mange år siden indrettet sig på allerbedste vis - den behøver på ingen måde "hjælp" fra søtømmere, å-udrettere og andet selvbestaltet "godtfolk".
MVH Signe Bak Ernstsen

Gæst

#25

2014-02-19 20:05

Tange sø er en stor naturperle til glæde for natur, dyr og mennesker.