Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Opfordring til Corydon - pressemeddelelse / Kommentarer

Gæst

2014-01-29 21:14

En rigsretssag til Corydon vil være passende. AT gennemtrumfe salg af Dong aktier til Goldman Sachs, er imod al sundt fornuft. Og et bevis på umodne danske politikker Hannelore Rossenell

Gæst

2014-01-29 21:16

Godt brølt løve. Og tak Niels Christian fordi der er folk som dig der lige går det skridt vidre end vi andre, og rusker samfundet. Flot underskrift indsamling og flot velskrevet afsluttende brev, håber du/vi har rokket lidt ved de "folkevalgte"

Gæst

2014-01-29 21:18

Super godt, at du tog initiativ på vores alles vegne. Tak for dit slid.

Gæst

2014-01-29 21:19

Nu foregår afstemningen jo selvfølgelig først i morgen (torsdag), men atter er SF sprunget op som løver og faldet ned som lam. Det er direkte kvalmende at have partier, der giver los på sine overbevisninger for at kunne klæbe til taburetterne til en (åbenbart) alt for høj løn. FØJ.

Gæst

Flot arbejde Niels Chr.
Håber du får knægten i tale:)

Gæst

Det er så sejt gået, jeg bakker 100% op, ville ønske at flere ville tage sig sammen og deltage.
Vi mangler en folkets vetoret på den her slags!
Tak for dit initiativ! Håber at ringene i vandet vil ændre vores samfund radikalt.

Gæst

TAK for dit gode initiativ Niels det var på sin plads.

Marius Ulrich Dybvad

Gæst

2014-01-29 21:20

Desværre tyder alt på, at det nuværende folketing tromler Statens salg af dong igemmen til Goldman Sachs trods stor folkelig modstand.
Håber vælgerne husker dette ved næste folketingsvalg.

Gæst

2014-01-29 21:21

Golden Sachs er kendt for at være eksperter i at få selskaber
Til at gå konkurs for bagefter at opkøbe dem billigt
Det er en katastrofe at vi sælger til dem

Gæst

2014-01-29 21:24

Godt gået Niels. Men denne regering høre kun på sig selv og er sig selv nok så det er som at slå i en dyne

Gæst

2014-01-29 21:26

Hej
Du har taget et flot initiativ som udover sagen er meget prisværdigt. Tak for din indsats.
MVH Jens Munk

Gæst

2014-01-29 21:30

ad mit forslag om du foranstalter en ny superhurtig indsamling ang- at få Enhedslisten til at agere i morgen - Så er jeg IKKE medlem af EL overhovedet.

otto b. petersen

Gæst

2014-01-29 21:31

Kære Niels Christian Cederberg,
Tak for din store indsats mod hvad der så åbenlyst er imod hvad langt de fleste danskere tror på.
Den måde G.S. arbejder på, vil aldrig kunne tjene Danmark, befolkningen og vores fælles fremtid på en positiv måde, uanset politisk farve, social klasse, og herkomst.
Tak for dit store arbejde, som med tydelighed har vist, at salget af Dong til G.S. ikke er det største problem der eksisterer i Danmark, men derimod den måde hvorpå langt de fleste politikere i Folketinget uanset parrtifarve har stjålet demokratiet fra befolkningen. Det er nu blevet tydeligt for enhver.
Jeg kan, som så mange andre borgere i Danmark, kun håbe på, at dette opråb, som du på glimrende vis har manifesteret, vil vække en slumrende etisk sans hos selvsamme politikere, som tvangsgennemfører endnu en beslutning uden om befolkningens ønske, således at de i fremtiden vil forvalte det mandat, vi som befolkning giver dem, på den bedst mulige måde, så at vi igen kan få demokrati i Danmark.
Tak for dit arbejde.
Med venlig hilsen,
Jacques Keller

Gæst

2014-01-29 21:31

Ja, det var flot du startede underskriftindsamlingerne, men desværre hjalp det ikke nok for at afværge denne uansvarlige handling, desværre er demokratiet sådan, at de der har de bedste overtalelsesevner vinder øv,øv
Hilsen
Hanne Demescko

Gæst

2014-01-29 21:34

Hej Niels. Det er bare så super, at du har startet denne underskriftindsamling. Forhåbentlig kommer der mange flere. Hanne

Gæst

2014-01-29 21:34

Godt gået. Saml folk på Christiansborg med en fløjte. Så de kan fløjte CORYDONG op.

Gæst

2014-01-29 21:35

Et meget super godt initative,som jeg også har understøttet.Det kan ikke være meningen at et par Politikker kan sælge ud af vores infra struktur,det er os skatte borger som har betalt det.Så vi skal også spørges de tider er forbi hvor vi borger får et kondom trukket ned over hovedet,uden at vi protestere.
LG.Helge

Gæst

2014-01-29 21:37

Tak Niels Christian, du har godt nok fået vækket Danmark, desværre tror jeg ikke politikerne hører efter alm. danskere, selvom der er flertal i befolkningen jfr. andre undersøgelser.
Dog tror jeg at du også har fået sat gang i andet, hvilket nok ses ved næste folketingsvalg.
Venlig hilsen
Per Hass Rasmussen

Gæst

2014-01-29 21:38

Hej Christian

Mange tak for at have taget initiativ til denne underskriftsindsamling, der jo af forskellige grunde har fået en enorm opbakning.

Jeg synes, det er fint med de begrundelser, du her har angivet - de er en del af hele det mishag, der er i store dele af befolkningen.

Jeg synes imidlertid, at en anden vigtig grund til vores utilfredshed er, at det hele er præget af et totalt fravær af diskussion om moral og etik. Regeringen med Corydon i spidsen har slet ikke forstået, at utilfredsheden i befolkningen for en stor del handler om netop moral og menneskelighed. Regeringen er så optagede af, at vores land skal være konkurrencedygtigt, at de helt glemmer, at bag al væksttænkningen og de nyliberale idéer, banker forsmåede og forslåede hjerter. Sjæle, der efterhånden føler sig rendt over ende i den uendelige strøm af vækstpolitiske beslutninger. Det er om muligt det vigtigste budskab til regeringen og de andre politikere i Folketinget. Vi vil ikke længere finde os i at være reducerede til resultater af cost-benefit analyser, mens de folkevalgte skalter og valter med det hverv, som de med høj moral skulle udføre.

Tak for dit initiativ.

De bedste hilsner Lykke Reuther

Gæst

2014-01-29 21:40

Fedt.

Gæst

2014-01-29 21:49

Kære Niels Christian Cederberg
Tusinde tak skal du have for dit initiativ og det flotte demokratiske projekt du har søsat. Lad os tro på, at Corydon er demokratisk nok, så han tager imod din opfordring til at I kan mødes torsdag d.30. januar i finansministeriet. Må det gå godt for Danmarks energiforsyning.

Gæst

2014-01-29 21:52

Håber ikke det går DONG på samme måde som det gik TDC og som det er ved at gå KMD. Politikerne skal høste gevinsten nu, om få år sidder de ikke længere på taburetten.
Mvh. Per Hesselberg Udbyd DONG på folkeaktier, så ser politikerne at vi mener det alvorligt .
geomav2650@hotmail.com

2014-01-29 21:54

Enten er vores politiker lige så dumme som en brat eller også er de blebet lige så kuropte, som politiker i Grækenland og ikke mindst i hele syd Europa. At blande GOLDEN SAGS i vores økonomi er det samme som at lade ulven passe få..... Er de virkelig så dumme? eller det andet?????
Ida Magnussen. Allerød

#299 Re:

2014-01-29 21:55

#294: -

Jeg deler dine synspunkter. Det er ikke til at bære, at så mange mennesker på kloden i dag bliver udnyttet af den deregulerede finanssektor. Den deregulerede finansielle sektor er grådig, kynisk og umættelig.

Gæst

2014-01-29 21:55

Godt gået Niels Christian :) Held og lykke på torsdag med håbet om, at der vil blive lyttet til borgerne og handlet derefter.