Tivoli Gardens PROTEST GRUPPE,at TG´s leder Sven er blevet opsagt


Gæst

#1

2014-01-21 08:44

Det er sørgeligt som Tivoli fortsætter sin kyniske udrensningsproces (holocost) blandt gamle velfungerende medarbejdere, musikere m.m.
Jens Tingleff

#2 Pålidelig ledelse - Vejen til succes

2014-01-21 09:00

Tivoli-Garden, gennem tiderne forbilledligt kendetegnet ved vedholdende ledelse.. Blot kaptajn/major Quist og Sven Hansen Heidelberg gennem de sidste mere end 70 år.
Sven sågar fra 10 årsalderen - d.v.s mere end 53 år med garden.
Stoisk ro, venlighed og pålidelighed er mærkater der, allerede da jeg var i garden i 63-65, kunne sættes på Sven. Er der nogen i kongeriget der fortjener en livstidssstilling, så er det Sven.
-----
http://www.e-pages.dk/musikeren/83/fullpdf/1.pdf

Gæst

#3

2014-01-21 09:01

Kan Sven Hansen overhovedet skiftes ud?!

Gæst

#4

2014-01-21 12:21

Unge som har lært at spille i TIVOLI GARDEN,har en god chance for at blive PROF.MUSIKER,LIVGARDEN osv.
Steen Rasmussen

#5 Tivoligardens niveau kulminerede i 2013

2014-01-21 13:03

Læg dertil at Martin Åkervall blev fjernet for få måneder siden. Han har sikret at niveauet i Garden var historisk højt - tænk bare på fødselsdagskoncerten i sommer. Jeg er meget bekymret for, hvor Tivoligarden er på vej hen.
Steen Rasmussen
Henrik "BUSTER" Winther
Gæst

#6

2014-01-21 13:37

Ledelsen i Tivoli tager endnu engang fejl i deres strategiske planlægning (papir er meget taknemmelig).I dette her tilfælde bør og SKAL beslutningen revurderes. Det drejer sig ikke kun om kroner, men om Sven som en fantastisk leder af Tivoli Garden og ikke mindst om fremtidens musikere. Endnu engang et mega tak til Sven.


Gæst

#7

2014-01-21 16:32

Jag har varit stolt att som förste svensk hornlärare få undervisa i TG.
Efter den inhumana behandlingen och avskedet av Sven har jag tappat lusten att ingå i en organisation som behandlar människor på detta sätt.
Om Sven fortsätter som chef kanske jag omvärderar mitt beslut.

Gæst

#8

2014-01-21 17:54

Tivoli garden har betydet meget for mig i min opvækst. En stor del af min positive oplevelse var styret at Svend Hansen. Han var en af de endte voksne mennesker jeg havde som fast holde punkt. Uden en person som Sven, ved jeg sgu ikke hvad der var sket med mig og min bror. Så der skal ihvertfald lyde til hjerteligt tak herfra og jeg håber man kommer til fornuft og indser hvilken betydning han har for hele institionen.

Gæst

#9

2014-01-21 20:44

Skriv under.... Tivoligarden skal bevares som en del af den danske smukke kultur

Gæst

#10

2014-01-21 20:54

Har min fulde opbakning

Gæst

#11

2014-01-21 20:56

Kom alle gammle TG`er stot SVEN.

Gæst

#12

2014-01-21 21:54

Nu har jeg aldrig selv været i Tivoli Garden men rigtig mange i min omgangs kreds har og kan kun sige at de historier plus den lærdom de har fået igennem garden og ikke mindst af Sven har været med til at forme dem til den de er idag. Det kaster man ikke bare på porten på den måde. I det midste viser man ham den respekt at lade ham gå ordentlig på pension eller tilbyde ham noget anstændigt og ikke bare feje ham af bordet.

Jeg vil derfor med min underskrift vise min sympati og ønske om at hans livsværk bliver båret videre om end i ny indpaktning på en anstændig måde.

Gæst

#13

2014-01-21 22:38

TG'er fra '69 til '75, Sven Hansen er i mit univers synonym med Garden, og bør absolut ikke fyres på så uetisk et grundlag. Men for himlens skyld, smadr dog alle traditioner...suk :(

Gæst

#14

2014-01-21 23:26

Nej, hvor er det dog en sørgelig nyhed. At man kan fyre en mand, som med 40 års erfaring er ensbetydende med alt hvad der er godt ved Tivoli Garden, og som helt klart har været en yderst vigtig og positiv del af så utroligt mange drenge og unge mænds liv, er tegn på en kortsigtethed uden lige. Ud over mine forældre var Sven Hansen sammen med Paul Leerhøj og Helge Nielsen, min hornlærer, helt klart de mest inflydelsesrige personer i min ungdom. Jeg fik en karriere som professionel hornist i USA, og jeg er slet ikke i tvivl om, at Tivoli Garden, Helge Nielsen og Sven Hansen gav mig den nødvendige kunnen, disciplin og selvtillid til at få succes. Jeg mindes specielt en rejse til Bruxelles, hvor vi var kun 4 gardere og Sven Hansen. Her sørgede Sven for vores uniformer, rejseprogrammet, udflugter til flere seværdigheder, god mad, indlogering, instrumenttransport vores små koncerter og meget mere. Jeg ved, at Sven Hansen lever for Tivoli Garden, og jeg er lige så sikker på, at der er tusindvis af drenge og mænd rundt omkring i verden, der har Sven Hansen at takke for deres levevej. It's the end of an era! Stig Jensen, Dirigent '79.

Gæst

#15

2014-01-22 05:52

Desværre har det nok ingen effekt, men det skal ikke være grund nok til ikke at protestere, det er det sædvanlige magtmisbrug der foregår, og ingen kan råbe de rigtige mennesker op. Det er en skammelig handling, skammelig! skammelig ! det kunne godt være gjort på en bedre måde, hvis det skulle gøres ,,ÆV !

Henrik Sørensen

#16 For dårlig

2014-01-22 07:04

Hold kæft må Henrik Engelbrecht have en lortesmag i munden. At fyre Svenne efter et helt liv med tivoli garden er bare for lavt. Fuck Tivoli.
Peter Ekstrand

#17 Usædvanligt ringe - og hvad nu?

2014-01-22 07:35

Såfremt informationerne i Berlingske og Politikens artikler om sagen er korrekte, er det en stærk usympatisk måde afskedigelsen er foregået på. Sven fik efter sigende valget mellem en fyring eller en aftrædelsesordning mod at han selv sagde op. Virkeligt usmageligt!

Alle, der har kendskab til Garden, ved hvad det kræver at være med, og vi kan nok kun gætte os til, hvilke ofre Sven har måtte tage, ved at være på arbejde hver weekend i sæsonen de sidste 40 år!

Tivoli kommer til at ligge som de har redt, for hvad gør de nu? Hvem kan erstatte Sven, ikke blot på papiret, men også i den virkelige verden, med alt hvad der kræves for at få Garden til at fungere? Dette problem ville de også stå i om 2 år (ved Svens pensionering), men der ville have været tid til en overgangsperiode, og de ville ikke støde så mange folk fra sig.

Desuden skal Tivoli Garden til at optage piger. Jeg vil ikke starte en kønsdebat, men blot konstatere at kassernen umuligt kan rumme dette, mht antallet af lokaler/toiletter, så TG skal nok også flytte ud af Tivoli :o(

Men nu er Lars Liebst mission ved at være fuldført: Vi har fået Bonbonland i København. Peter Ekstrand, Kadet '98

Gæst

#18 Ufint, uværdigt og umanerlig dårlig stil

2014-01-22 07:37

Skam jer.
Jens Tingleff

#19 Re: Usædvanligt ringe - og hvad nu? Direktionsansvar

2014-01-22 07:44

#17: Peter Ekstrand - Usædvanligt ringe - og hvad nu?

Ikke at sørge for et ordentligt generationsskifte, især når det drejer sig om en organisation med en stor historie, kultur og egenart, er en EKLATANT LEDELSESMÆSSIG KÆMPEFADÆSE. - Skal medføre konsekvenser i et A/S!
Ikke blot min mening, men enhver ordentlig leders mening!!


Gæst

#20

2014-01-22 07:47

Helt uhørt at fyre en mand blot 2 år før hans skal pensioneres. de kunne jo have valgt at få en mand mere ind og hjælpe til, hvis ledelsen mente, at der skulle ske nogle forandringer forretningsmæssigt. Det er ikke OK det Ledelsen har gjort.

Gæst

#21 Re:

2014-01-22 08:46

#3: -

Sven Hansen Heidelberg er Tivoligarden. Ingen er uerstattelig, men de nye tiltag med Henriks pigegarde hører ingen steder hjemme, og hvis nogen havde styr på det, så var det Sven.


Gæst

#22 Re: Re:

2014-01-22 08:57

#21: - Re:

Fyr Henrik Engelbrecht i stedet for.


Gæst

#23

2014-01-22 09:05

Det vil ikke undre mig, hvis der bag fyringen af Svend Hansen, ligger en skjult dagsorden om at nedlægge Tivoli Garden.
Jens Tingleff

#24 Re: Re: Re: fyr Henrik...

2014-01-22 09:05

#22: - Re: Re:

Ja det kan blive enden, Men; Det er jo blot maroinetten man så fjerner.
Det er Direktionen der styrer - Det er den der har ansvaret for fadæsen!


Gæst

#25

2014-01-22 09:20

HVOR meget mere skal TIVOLI ødelægges??????? VIL há det helt unikke TIVOLI tilbage, da musikken lød rundt om i haven bl.a.... Og nu det her.... Det er IKKE okay...