Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#3326

2014-01-25 14:56

Nej tak til statens salg af DONG.

Gæst

#3327 Danmarks arvesølv solgt til vampyr bank for en pose Piratos

2014-01-25 14:57

det er dog helt utroligt at høre de to politikere
Louise Poulsen (SF) og Sofie Carsten Nielsen (R) fortæller
os at "det er for sent nu, salget til Goldman Sachs kan ikke stoppes".

Så man skal bare sætte et eller andet vanvittigt igang i et ministerium ...
Så kører det, og ingen kan gøre noget ....?

Der trænger i den grad til at blive ryddet op i de københavnske ministerier.
Det her stinker lagt væk af penge under bordet, og retur kommissioner,
for sælge vores alle sammens arvesølv i den danske undergrund.

Gæst

#3328

2014-01-25 14:57

det er uhørt at en regering som er så splittet bare kan vælge at overhøre så kraftige advarsler fra alle sider af salen og eksperter i energipolitik. jeg har altid stemt til på S men denne regering er direkte uduelig og nedladende. Slut med at stemme S. Mvh Jan Borup
Thomas

#3329 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 14:58

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Du har fuldstændig ret. Bare ærgeligt der ikke har været ligeså stor modstand fra befolkningen tidligere. Jeg tænker; SU stramningerne, kontanthjælps reformen, sænkning af selskabsskatten, skolereformen, "offentlighedsloven", efterløn, a-kasse osv. osv. og den privatiserende tendens der breder sig. Jeg er fuldstændig klar over at især sidstnævnte som efterløn og a-kasse muligvis var en nødvendighed, men over en bred kam havde højrefløjen ALDRIG fået lov til at gennemføre halvdelen af de tiltag. Det er vanvittigt og skræmmende og det er en "rød" regering?

Vi skal lige passe på vi ikke bliver USA. Danmark er et dejligt land og det skal det helst blive ved med at være.


Gæst

#3330

2014-01-25 14:58

Ingen salg, TAK...!

Gæst

#3331

2014-01-25 14:58

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Gæst

#3332

2014-01-25 14:59

www.facebook.com/politikkinnerup

Gæst

#3333

2014-01-25 14:59

Lad de Danske Pensionskasser investere i DONG
så er aktierne på Danske hænder

Gæst

#3335

2014-01-25 14:59

Jeg fatter ikke at man kan være så dumme at sælge
til nogen som ikke vil betale skat og så give dem fuldt råderet over vores aktier

Gæst

#3336

2014-01-25 15:00

Jesper Petersen fra Socialdemokratiet har i Deadline hævdet, at GS vil betale udbytteskat i DK. Sandsynligvis vil GS få gennemtrumfet, at udbyttet bliver i DONG og dermed øger aktiekursen. Når GS i 2018 eller senere sælger aktierne vil aktieindkomsten sandsynligvis overføres til GS i Luxembourg og sidenhen Cayman Island. Altså ingen beskatning i DK.
Kinnerup

#3337 Salg af DONG.

2014-01-25 15:00

Salg af DONG.
(Rød tekst er links)

Uanset om Poul Nyrup har ret eller ej så er det det i min optik intet mindre end FULDSTÆNDIG VANVITTIGT overhovedet at overveje at tage Goldman Sachs ind som eventuel investor i DONG.

De fleste økonomer er enige om, at DONG vil have en VÆSENTLIG højere værdi i 2016. De selv samme økonomer påstår at den aktuelle prissætning er rigtig, - ”man har bare brug for penge NU”.

Jeg fatter ikke hvordan en socialdemokratisk ledet regering kan komme på tanke, at invitere Goldman Sachs ind som medejere af DONG.

ALLE ved, at det var Goldman Sachs der lagde en hel verdensøkonomi ned for mindre end seks år siden. Krisen skulle have lært os at holde de tunge drenge i kapitalens verden i kortere snor. Vores politikere påsatår oven i købet ind at det er blevet meget bedre. DET ÉR DET IKKE!!!

Goldman Sachs suger penge ud af virksomheder, SÅDAN kender vi alle de tunge drenge i kapitalens verden der ejer og eller forvalter kapitalen SÅDAN kender vi også Goldman Sachs. De har en lang, lang historie, hvor de har udhulet virksomheder, - enten selv eller via et netværk af virksomheder de selv ejer. Dét stunt er årsagen til at der ikke længere kommer penge i kassen i alle verdens lande – hvorfor vi ser at alle brokker sig over skattestigninger, fordi de penge der faktisk inddrives i skat ikke rækker i statskasserne rundt om os. Pengene kommer aldrig til at række så længe hele verden vedbliver blot, at se til mens virksomheder og kapitalejere til stadighed tager røven på os alle sammen.

Hvis personer og virksomheder var loyale over for fællesskabet var det ikke nødvendigt med de høje skatte takster.

STOP det skatte cirkus som pågår. De tungeste i kapitalens verden tilrettelægger ALLE deres virksomheder og fonde med dét ene formål at skabe skattefri profit.

Det er netop IKKE Goldman Sachs selv der går ind som investor i DONG, det er NETOP en undervirksomhed der tilmed er registreret i skattely – DÉM (blodsugerne) vil man sælge aktier til.

Hvornår ser vi en revolution hvor almindelige mennesker forholder sig til hvad der foregår og siger STOP?

Det bliver ved og Goldman Sachs og andre ”leger” videre og regningen sendes til alle ”os almindelige” mennesker der synes ikke at kunne gøre noget ved.

GØR noget! Se nyheder – se ”Sikke tømmermænd på DR1” – meld dig ind i et parti og GØR noget.!

Jeg er medlem af socialdemokratiet – IKKE fordi jeg er enig med dem aktuelt, men fordi jeg ér socialdemokrat. Jeg må jo bare forsøge at bruge MIN stemme, - bruger DU din? - eller er du også ved at vende ”det hele ryggen” og bliver ligeglad og illoyal over fællesskabet som vores forældre og deres forældre har bygget op – så det hele bare bliver endnu værre?


Sig ”Nej til salg af DONG” og skriv under *** HER *** Der er danske investorer på banen der kan sikre DONG på danske hænder så blodet/kapitalen ikke suges ud og så overskuddet sikres beskattet så der kan komme lidt flere penge i ”fælleskassen”.

Gæst

#3338 Tak Niels Christian fordi du handlede fersk fra leveren!

2014-01-25 15:00


Gæst

#3339

2014-01-25 15:01

Dette er en uhyrlighed uden lige! Og en demonstration af magtliderlighed og arrogance, som Corydon ikke burde kunne slippe afsted med, uden at skulle stå til regnskab overfor det danske folk. Denne sag stinker!

Gæst

#3340

2014-01-25 15:01

Staten kan ikke sælge den danske undergrund og ej Danmark. Da det er den danske befolkning der er ejer Dong .

Jeg mener at vi skal lade de danske pensionskasser købe den del af dong.
Men regeringen kan jo lave en folkeafstemning om det....


Gæst

#3341 Tusind tak for dit opråb!

2014-01-25 15:02


Gæst

#3342

2014-01-25 15:02

god ide

Gæst

#3343

2014-01-25 15:03

Hvorfor er der ingen, som foreslår, at Dong bliver solgt til den danske befolkning??

Gæst

#3344

2014-01-25 15:03

Stort NEJ til Goldman Sachs

Gæst

#3345

2014-01-25 15:03

Nok ikke helt smart at sælge til Goldman sachs,da de var en direkte årsag til finanskrisen sammen med Lehman..Kan ikke forstå at man ikke sælger til PFAPension og ATP hvis de giver en højere pris for aktierne,og så ville det blive på danske hænder

Gæst

#3346

2014-01-25 15:05

Regeringen er i gang med atter at skyde sig selv i foden. At SF går med til dette udsalg, gør det bare umuligt at tro på, at partiet mener noget som helst med deres flotte udsagn om Danmark som selvstændigt land og om Goldman-Sachs skattetænkning som et asocialt onde, der burde udryddes.

Gæst

#3347 Initiativtageren på tv

2014-01-25 15:05


Gæst

#3348

2014-01-25 15:05

Håber vi sammen kan gøre en forskel

Gæst

#3349

2014-01-25 15:05

Der er alt for mange "mystiske" lokhumsaftaler i denne sag, som vi åbenbart ikke skulle have hørt om. Men nogle særdeles fede honorarer til en lang række DONG-chefer - langt ud over det man på nogen måder kan kalde "anstændig løn", skulle nok smøre sagen hjem!