SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen").


Gæst

#151

2013-11-18 15:40

Hvis man har brug for orlov på kandidaten eller gerne vil forske, synes jeg det skal være tilladt.
Vi har i forvejen valgt en meget lang og krævende uddannelse, som for nogle kan kræve en pause for måske lige at samle op på nogle eksamener, bare pause fra læsningen for at samle kræfter, brug for at komme ud og forske eller andre relevante ting for ens uddannelse, der gør at man bliver klogere og bedre. Medicin er en lang uddannelse, og det ændrer ikke noget for samfundet/regeringen at få os færdige et år før vi normalt ville ved at fjerne orlov og øge krævet ETC point. Det går kun udover de studerende.

Gæst

#152

2013-11-18 15:42

Jeg læste lige i avisen så sent som i dag, at selv de elitestuderende i mange tilfælde er 1 år længere om deres uddannelser og føler at de har god glæde af det. Hvor stiller det så os andre der bliver presset ud i en boglig uddannelse i stedet for de kreative?? Man bliver ørene tudet fulde af at det kreative er for usikkert mht. jobs osv, så det vælger man fra og ender med noget godt, stabilt bogligt selv om det måske ikke er det vores kompetencer rækker i aller største grad... Måske har vi netop i endnu højere grad brug for at studere lidt på deltid og udfolde os på andre områder, måske frivilligt arbejde mm. ved siden af studiet. Det er begrænset hvor meget blod, sved og tårer man vil byde sig selv at lægge i noget man ikke brænder 110% for, ellers bliver livet bare for surt og man dropper ud. Det her har virkelig ikke noget med dovenhed at gøre, der er bare en rimelig pæn mængde studerende i denne båd, som lige som jeg ikke rigtig føler at der er plads til at være studerende på den måde man har behov for. Ikke alle er ens, det betyder ikke at vi bliver mindre dygtige den dag vi kommer ud på arbejdsmakedet, nogen af os skal bare have det i vores eget tempo og så skal vi nok nå i mål...


Gæst

#153

2013-11-18 15:43

Som studerende bliver man efterhånden instrumentaliseret til en tankeløs robot, som så hurtigt som overhovedet muligt bare skal ud tjene penge til staten. Om de studerende har et godt liv, er FULDSTÆNDIG underordnet

Gæst

#154

2013-11-18 15:57

Jeg underskriver

Gæst

#155

2013-11-18 15:58

Jeg kender ikke så meget som én person, der går på universitetet og som ikke er dumpet mindst én eksamen på et eller andet tidspunkt. Ligemeget hvor meget man brænder for sin uddannelse, kommer de fleste ud for, på et eller andet tidspunkt, at have brug for at tage en re-eksamen. Hvor er guleroden hende i vores uddannelsessystem efterhånden? Pist væk. Det er ren pisk og løftet pegefinger. Det her er en stensikker måde, at forringe livskvaliteten for alle studerende på. Universitetet? Velkommen til fattigdom og stress.

Gæst

#156

2013-11-18 16:03

Latterligt

Gæst

#157

2013-11-18 16:08

Kig på fleksibilitet i systemet i stedet for at gøre det endnu mere rigidt og umedgørligt!
gæst

#158

2013-11-18 16:16

Dette bliver indført fordi den gennemsnitlige studerende på KU tager 7,4 år at komme igennem en uddannelse. Det er kun et problem på KU og ikke i resten af landet, og man kan jo sprøge sig selv hvorfor? Det bliver ikke umuligt at komme på udenlandsophold, men man kommer til at skulle læse noget der rent faktisk har noget med ens eget studie at gøre. Desuden bør man læse mere omkring denne reform inden man underskriver, eftersom jeg kan se at de ikke har skrevet alt ned her, og slet ikke de rigtige informationer. Desuden var der en kommentar omkring arbejdsløsheden; Arbejdsløsheden er på sit laveste i 4 år, så folk uddanner sig ikke længere til arbejdsløshed, de skal bare få fingeren ud og få et arbejde istedet for at sidde og være "picky". Dette kommer ikke til at ramme andre universiteter, eftersom problemet kun er på KU.

Gæst

#159

2013-11-18 16:44

Fornuftigt initiativ. Universiteter er til studier og fordybelse. Det skal ikke være en pølsefabrik

Gæst

#160

2013-11-18 16:51

Der er med hoved under armen den reform er blevet hastet igennem!

Gæst

#161

2013-11-18 17:18


Gæst

#162

2013-11-18 17:31

Læren af dette: Syre i vandpisolen næste gang. FUCK JER!!!

Gæst

#163

2013-11-18 18:33

Håber de på at få halveret antallet af universitetsuddannede?

Gæst

#164

2013-11-18 18:34

Støt det.. Eller flyt til Kina.

Gæst

#165

2013-11-18 18:41

Vi bliver kun dygtige, hvis de lader os uddanne os ordentligt og lader os fordybe os i materialerne. Dette sker IKKE ved at korte uddannelserne ned. De skærer allerede i undervisningstimer og udbener hvor de kan for at spare penge. Hvis vi skal have en ressourcestærk fremtid, så er de nødt til at lave stærke uddannelser, der viser hvad vi kan og giver plads til fordybelse og refleksioner.

Gæst

#166

2013-11-18 18:44

Vanvid.

Gæst

#167

2013-11-18 18:52

Det er udtryk for kortsigtet politik at gennemføre en reform uden et ddannelsessyn, men alene drevet af ønsket om økonomiske teknik og effeektivitet. Det kommer til atblive dyrt i det lange løb

Gæst

#168

2013-11-18 19:00

Efter en del diskussion frem og tilbage har jeg efter moden overvejelser valgt at skrive under, da jeg mener KU er ude på et side spor og har taget denne nye reform ud på et sidespor, hvor bonussen er i højsædet og hvor stramningerne bliver så voldsomme at det vil ramme alt for mange studerende. Jeg synes dog at en stor del af denne nye reform fra regeringens side har været længe ventet og at det har været på sin plads med opstramninger

Gæst

#169

2013-11-18 19:02

Adgangen til at gennemføre uddannelse og vidensopbygning bør ikke alene være et forhold som administreres af det enkelte universitet. Det foreslåede vil som beskrevet binde de studerende til et universitet, og fjerne incitamentet til at tilegne sig viden andre steder. Studieaktiviteten er afhængig af mange faktorer, hvor beståede eksamener er en parameter.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-18 19:16



Gæst

#171

2013-11-18 19:50

Jeg har faktisk taget over de 30 normerede points tre gange nu - første gang 45, anden gang 37,5 og nu 52,5 - men at tvinge studerende, som allerede har det svært af den ene eller den anden grund til at tage 60 points på én gang, det er både urealistisk og umenneskeligt. Ud over mine plus-semestre har jeg også været sygemeldt med depression i halvandet år. Havde det betydet, at min SU slap op, ville jeg nok ikke blive kandidat til sommer. Måske ville jeg arbejde i Netto og betale min skat og hade mit liv hver dag, men det er nok mere sandsynligt, at jeg ville være på sygedagpenge på ubestemt tid. Hvad der er sparet er tabt, venner. Om igen!

Gæst

#172

2013-11-18 19:55

aktuelt planlæger jeg at tage et forskningsår og et klinik semester i afrika. håber politikerne en dag kan se fordellen i den slags aktiviteter.

Gæst

#173

2013-11-18 20:01

Jeg synes, at man bør ændre teksten til underskriftsindsamlingen. Det er ikke alene os studerende, der bør stå sammen. Denne reform er problematisk for studerende såvel som for aftagerne er de færdige kandidater, hvilket i sidste ende vil sige for samfundet som helhed. Det er derfor os alle, der må stå sammen for at bevare vort gode uddannelsessystem.

Gæst

#174 Muligt kommende kriminel

2013-11-18 20:10

Jeg flytter fra min lejlighed, dropper ud af mit studie og bliver kriminel hvis den her går igennem. Jeg har dybt seriøst ikke råd til andet! Tragisk men sandt jeg ser bare større profit i de kriminelles løbebane :/

Jeg lever et liv hvor min omgangskreds alle består af store som små kriminelle. På trods af det jeg ser hver dag forsøger jeg efter bedste evne at få mig en uddannelse og bevise overfor mig selv og forhåbentlig også mange af mine venner at det virkelig KAN betale sig at slide i det og få sig en uddannelse.

Men det tager tid.
Den tid man skal ligge i sine studier for at få noget brugbart ud af det er penge lige ud af lommen for de her mennesker. Og jeg kan ikke modargumentere dem. Skal jeg være ærlig (fordi jeg er anonym) så er det desværre en nedgang i min SU som betyder jeg tager et samfundsmæssigt forkert valg og skaffer penge på andre måder - og der er rigeligt med metoder!
Skod og pis - jeg håber virkelig den her indsamling går igennem - lad mig nu for helvede bare for en gangs skyld kunne bevise at reelt hårdt arbejde og lovlydigt knokle arbejde giver bedre mening end kriminalitet!


Gæst

#175 Det er mere måden

2013-11-18 20:29

Jeg er imod reformen. men tror ikke på at vi kommer udenom den længere. jeg er tilgengæld vanvittigt forarget over måden den er blevet kommunikeret på en lille mail på dagen hvor tilmeldingen til det nye semester starter. Ingen mulighed for at få svar på spørgsmål, konsekvenser der vil komme fra handlinger før reformens ikrafttrædelse. Jeg er forarget over at der ikke er blevet givet en frist. Jeg er forarget over den manglende kommunikation, manglende udmeldinger fra KUs ledelses side. Det er for mig meget svært at gennemskue hvilke konsekvenser det kommer til at have for den enkelte, og det er på den måde ikke fair at folk skal tage beslutninger om næste semester førend de aner hvad konsekvenserne bliver, og førend de har mulighed at få svar på noget som helst, andet end, "i skal tilmelde jer fuldt semester". Hvad mon der skete hvis ingen tilmeldte sig næste semester????